ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 132
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er en vei utenom, om du går på EGP for gjeldene kanal og trykker "OK", vil "Start forfra" dukke opp i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baro Vis post
    Jeg får heller ikke overført "start forfra"-funksjonen til min Harmony Touch. Har vært i kontakt med Logitech kundeservice for å få dem til å legge denne koden inn i biblioteket sitt, der ligger 5743 CDX allerede inne som komponent, men akkurat denne kommandoen mangler altså.
    Svaret fra dem var at de vil ha meg til å skaffe IR-koden til "start forfra" fra Canal Digital, så skulle de legge den kjapt inn i 5743s register, og dermed slipper man å overføre signalet.
    Men hvor i all verden får jeg tak i denne koden?
    Har snakket med Canal Digitals kundeservice men der var det dessverre ikke mye hjelp å få...
    Akkurat det samme lurer jeg også på, så venter spent på svar her :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig (i går) mista jeg tv og lyd -signalet til dekoderen(sort bilde). Dessverre har det blitt slik at ingen andre hdmi innganger fungerer lenger. Har en Samsung TV og det virker som at HDCP handshaken er problemet?

Tekte å resete dekoderen fra CD, men får ikke bilde så klarer ikke å navigere meg rundt til fabrikkvinduet og starte oppgaven... Og uavhengig om jeg tar ut hdmi kabelen eller slår av og på, registrerer den ikke at HDMI kabelen er frakobla på dekoderen.

Men kan det være HDMI kabelen(e) som gjør det eller er det noe med TV'n? TV'n har jeg også reset'a uten bedring. Prøvde både AppleTV + Chromecast på andre hdmi innganger med samme skjer der også...

Edit: Testa HDMI med mac'n og den finner TV'n, men TV'n klarer ikke å vise noe bilde. Så jeg antar problemet ligger i TV'n :/

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis ingen enheter virker er det nok TV'en som er problemet dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baro Vis post
    Jeg får heller ikke overført "start forfra"-funksjonen til min Harmony Touch. Har vært i kontakt med Logitech kundeservice for å få dem til å legge denne koden inn i biblioteket sitt, der ligger 5743 CDX allerede inne som komponent, men akkurat denne kommandoen mangler altså.
    Svaret fra dem var at de vil ha meg til å skaffe IR-koden til "start forfra" fra Canal Digital, så skulle de legge den kjapt inn i 5743s register, og dermed slipper man å overføre signalet.
    Men hvor i all verden får jeg tak i denne koden?
    Har snakket med Canal Digitals kundeservice men der var det dessverre ikke mye hjelp å få...
    IR-koden for "Start forfra" er: 0xBA

Samtlige IR-koder for 5743 skal være meldt inn til Logitech, men kan virke som det tar litt tid før de får lagt det inn.

Mvh
    Arne Husom
    Produktsjef Bredbånd - Canal Digital Kabel AS
    (spørsmål som stilles her relatert til tjenester fra Canal Digital vil ikke nødvendigvis bli besvart. For support henvises til Kundeservice på tlf 06090, Web eller Facebook)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det dukket opp et problem som begynner og bli irriterende. Boksen slår seg stadig på uten noen som helst grunn. Etter å ha satt den i stand by tar det ikke lang tid før den igjen står der og sviver for fullt. Da begynner det og bli liten vits i og bruke Harmony fjernkontrollen til og starte opp alle enhetene samtidig, ettersom ADB boksen da slår seg av. Jeg vil ikke at harddisken står og sviver så og si 24 timer i døgnet, det resulterer kun i at den blir utslitt tidligere enn nødvendig.

En annen ting som skjer er at lyden ofte forsvinner når jeg skifter kanal, da må jeg skifte HDMI frem og tilbake på receiveren for og få til nytt handshake. Dette er akkurat samme problemet som det var med den gamle ADB. Trodde det problemet var fikset for godt, men dukket opp nå etter mange måneders bruk.

Har ikke brydd meg med at ringe kundeservice ettersom jeg vet at den eneste løsningen de har er "har du tatt en fabrikk reset". Fabrikk reset har aldri hjulpet på noe som helst. Det eneste som eventuelt ville fungere er hvis man kunne få den til og laste inn softwaren på ny, slik man kunne med den gamle Sagem boksen, før den ble ødelagt av den siste oppgraderingen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Logitech Harmony Ultimate har fått ny oppdatert firmware i dag. Nå er Opptaksliste (Recordings) i kommandosettet på plass, dette var ikke i listen tidligere. Men "Start Forfra" IR kode 0xBA, er dessverre ennå ikke på plass ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik sak på vei i posten nå og lurer på om den må være koblet til ruter med kabel for at alle funksjoner skal virke?

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler dekoderen til vegguttaket for internett. Det følger med en kabel som ligner den som fulgte med modemet (hvis du har internett fra Canal Digital vel og merke), samt en splitter, så ene går til modem, og andre går til dekoder. Det er sånne kabler man skrur fast i vegg, splitter og enhet
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,975
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på om du er tilkoblet Canal Digitals eget nett, eller et SMATV nett. I enkelte SMATV nett kobler du dekoderen til vanlig TV-uttak, og nettverk via router (RJ45). I disse tilfellene må man deaktivere HFC-nettverk i dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i går, og så fort at coax-kabelen var ALT for kort og ikke minst stiv til å gå fra uttaket og rundt hjørner og bak skap slik den vanlige myke TVledningen gjorde.

Så da blir det vanlig TV-uttak, og å prøve å koble dekoderen på nettverket på annet vis med vanlig nettverkskabel. Problemet er at jeg ikke har kablet nett i huset, bare wifi (og lang anstand fra modem/router til TV stua). Men jeg har noen homeplugs jeg brukte på playstation for noen år siden så det gjør kanskje susen, selv om hastigheten på nettet da blir ganske laber. Hva er grensa for hva dekoderen vil godta? Det er vel ikke TV-signaler som går over datakoblinga uansett.

Ellers er det jo en enorm forskjell fra Sagem-skrotet, til og med kona er imponert, og hun misliker vanligvis alt nytt av en teknisk art.

EDIT: Nå viser det seg at homeplugsene ikke fungerer i det hele tatt mellom stikkontaktene i ruter-regionen og TV-regionen, sikkert pga for mye vræl i sikringsboksen og gammelt el-anlegg. Så da må jeg finne en annen måte å få wifien inn i en ethernetkabel i stua.
    Sist endret av gamleboyen; 05-07-2014 kl 13:17

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har de rette kontakter som kan få Logitech til å legge inn "Start Forfra" IR kode 0xBA brukes på Harmony Ultimate fjernkontroll og styrer Canal Digitals 5743 CDX T-We Box?
    Sist endret av Wilford; 05-09-2014 kl 10:52
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Harmony Ultimate har nå støtte for flere kommandoer på 5743 CDX.
    Nå har Logitech klart å få på plass både "Søk" "Options" og "Start forfra"
    Har lagt "Start forfra" på langt trykk på avspillingsknappen og "Søk" på langt trykk på Info og "Options" på langt trykk på DVR. (Kort trykk på DVR går til opptakslisten)
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet til større harddisk. Det fungerer fint, bortsett fra at etter strømbrudd må alt settes opp på nytt og alle opptak slettes. Er det noen som har en ide til fiks?

Emil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahusom Vis post
    Ser du fant ut av "de-programmeringen", men om du ønsker er det mulig å få til et OK oppsett (synes jeg) selv om du har alt koblet via receiver. Fjernkontrollen som følger med 5743 har bl.a. muligheter for å programmere alle taster basert på IR-læring fra andre fjernkontroller.

I mitt eget oppsett har jeg satt opp følgende:
    • INPUT knappen i midten øverst på fjernkontrollen styrer power on/off til receiver (ikke så intiutivt, men man venner seg raskt til det).
    • TV knappen på fjernkontrollen styrer power on/off for TV'en.
    • Volume up/down/mute på fjernkontrollen styrer i praksis lyd via receiveren. (lyd på TV'en er alltid skrudd av, og lyd på dekoder er alltid på max)

Dette var nok til at jeg stort sett har parkert min universal-fjernkontroll (fra Logitech) her i huset. Eneste grunn til å plukke den opp er om jeg skal bruke CD/DVD/blu-ray, men det skjer ikke så ofte lenger.

Ta en titt på brukerveiledningen på side 50-51-52 i PDF brukermanualen som ligger her om du tror noe slikt kan være noe for deg også:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...ider/T-We-Box/

Mvh
    Arne Husom
    Produktsjef Bredbånd - Canal Digital Kabel AS
    (spørsmål som stilles her relatert til tjenester fra Canal Digital vil ikke nødvendigvis bli besvart. For support henvises til Kundeservice på tlf 06090, Web eller Facebook)
    Noen som har den orginale brukerveiledningen? Den som nå ligger ute har jo ikke avsnittet med dette lenger. Jeg programerte fjernkontrollen når jeg fikk T-We boksen min, men skulle nå ha gjort om litt på noen knapper, men nå ligger det jo ikke noe sted hvordan jeg lærer opp fjernkontrollen fra andre...

Mvh,
    Stein G. Olsen

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder_ Vis post
    Noen som har den orginale brukerveiledningen? Den som nå ligger ute har jo ikke avsnittet med dette lenger. Jeg programerte fjernkontrollen når jeg fikk T-We boksen min, men skulle nå ha gjort om litt på noen knapper, men nå ligger det jo ikke noe sted hvordan jeg lærer opp fjernkontrollen fra andre...
    Gammel tekst:

Legg til funksjoner fra andre fjernkontroller

Du kan programmere funksjoner fra andre IR-baserte fjernkontroller.
    Dette kan brukes hvis funksjonene du allerede har programmert ikke
    virker helt som forventet, eller du for eksempel ønsker å legge til
    volumkontroll fra et eksternt lydanlegg. (Nesten alle fjernkontroller er IR-
    baserte. Bare i spesielle tilfeller vil fjernkontrollen ikke være IR-basert.)

1. Hold talltastene [4] og [6] samtidig inne i tre sekunder, til
    det begynner å lyse rundt [Av/På TV]-tasten.
    2. Hold/Legg de to fjernkontrollene mot hverandre, IR-øye mot IR-øye.
    Avstanden mellom dem skal være mellom 3 og 6 cm.
    3. På Canal Digital-fjernkontrollen: Trykk på den knappen som du ønsker
    å programmere.
    4. På fjernkontrollen som du skal kopiere funksjonen fra:
    Trykk inn knappen som du vil kopiere til Canal Digital-fjernkontrollen.
    5. Mens du holder knappene inne: Pass på at de to fjernkontrollene
    fortsatt er vendt mot hverandre, IR-øye mot IR-øye. Avstanden mellom
    dem skal være mellom 3 og 6 cm.
    6. Når dette er gjort vil en av følgende ting skje:
    • Hvis funksjonen er mottatt av Canal Digital-fjernkontrollen, vil den
    lagres i minnet. [Av/På TV]-tasten vil blinke to ganger for å
    bekrefte programmeringen.
    • Ved feil vil [Av/På TV]-tasten blinke tre ganger for å indikere at
    programmeringen feilet.
    • Hvis Canal Digital-fjernkontrollen ikke mottar noen IR-kode fra den
    andre fjernkontrollen innen 30 sekunder vil du få en feilindikasjon
    ved at [Av/På TV]-tasten blinker tre ganger. Fjernkontrollen vil
    automatisk gå tilbake til vanlig bruksmodus.

Merk! Hvis den programmerte tasten tilhører en kommando for
    boksen, må du samtidig trykke inn [Shift]-tasten på fjernkontrollen
    for å bruke den egenprogrammerte funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får programmert fjernkontrollen til å skru TVen av og på, og til å switche source på TVen. Men volumknappene virker helt uprogrammerbare.

Jeg vil at de skal styre lyden på en Denon receiver. Jeg kan overføre funksjoner fra Denon-fjernkontrollen til Canal Digital sin fjernkontroll, for eksempel å velge AUX med "Input"-knappen bare som et eksperiment - altså lar det seg gjøre. Men når jeg velger å programmere volum opp og volum ned, så blinker den som om kommandoen er mottatt og lagret (to ganger), men med eller uten SHIFT-knappen så virker det ikke. Merkelig. Har noen andre her noen erfaringer med dette?
    Sist endret av PaulHarald; 01-13-2015 kl 00:01

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at det er boksen min som begynner å halte, siden det ikke er noen andre som har problemer nå, men...

-Jeg bruker en eldre Logitech Harmony til å slå av og på boksen sammen med resten av anlegget. Det funker og har hele tiden funket fint, jeg bare nevner det i tilfelle fille.

Men nå i det siste har boksen begynt å plutselig slå seg av etter en tid, eller den er helt død om morgenen når jeg skal slå den på igjen etter å ha brukt den og satt den i standby kvelden før.

Jeg har de siste par dagene opplevd at fronten på boksen går i svart (ingenting i displayet og ikke lys i av/på-knappen), den har gått i svart med rød av/på-knapp, og den har gått i svart med gul av/på-knapp. Og når dette skjer er det ingen respons på hverken fjernkontroll av/på eller av/på-knappen foran på boksen. Jeg må da slå den av og på igjen med knappen på baksiden.

Jeg så det kom en stor software-oppdatering for et par dager siden, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

Jeg ser sjelden på TV egentlig, men boksen blir skrudd på sammen med resten av anlegget som nevnt; jeg har stue-PC og bruker TVen som monitor, så jeg må svitsje mellom å se TV eller PC, og jeg er mest på PCen. Nevner det også i tilfelle fille. Men det har ikke vært noe problem så langt.
    Jeg tenkte kanskje det kunne være en auto-shutdown som har kommet med ny oppdatering, som slår den av dersom den ikke har kontakt med en TV, men. Da skulle den vel uansett ikke bli helt uten respons.

Hva kan det komme av at boksen slår seg av og låser seg på den måten? Jeg har hatt auto-standby innstillingen satt til 4 timer, men jeg har nå slått av den funksjonen i tilfelle. Men i sta slo den seg av og ble uresponsiv bare ca. en halvtime etter at jeg slo den på etter jobb...
    Sist endret av John P.; 07-29-2015 kl 19:35

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - dekoderen våkna fra standby som normalt nå i morges, så da får vi bare se om den fortsetter å gjøre slike 'krumspring' eller ikke fremover. I så fall er det vel ikke annet å gjøre enn å levere den inn til reparasjon. Spurte mest for å høre om noen andre hadde hatt samme problem i det siste.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merka noe til lignende problemer. Eneste forskjell her er at jeg synes vifta går oftere enn vanlig...

Men hvis problemene fortsetter er det vel bare å ta kontakt med cd, så får du enten ny eller fiksa den du har. De pleier å være bra på dette!

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •