ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 132
    Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er støynivået på denne dekoderen? (viftestøy)

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt stille
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den en stund nå og er megafornøyd.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Er hvert programkort paret opp mot én bestemt dekoder?

For jeg 'sliter' litt nå, med at jeg har tre programkort; ett er det jeg har hatt i et par år nå, ett er det som fulgte med T-We HD-PVRen som jeg kjøpte for kort tid siden (og som denne tråden handler om), og ett fulgte med en liten dekoder jeg fikk gratis i forbindelse med at antennelaget her har oppgradert nettet.

På MinSide på canaldigital.no står de tre programkortene oppført, men for ett av dem (det jeg har hatt lengst) står det Grunnpakken og CMore Film, mens for de to andre kortene står det bare Grunnpakken. Det i seg selv er ikke noe problem; jeg bruker bare én dekoder/HD-PVR.

Problemet er at når jeg nå setter inn det 'gamle' kortet for å kunne se CMore Film, får jeg ikke inn NOEN kanaler på det. Jeg har pøvd alt; latt den stå på NRK1 i timesvis, oppdatert programkortet via nettet, slått av dekoderen helt og på igjen... Fortsatt ingen kanaler som virker.

Så fort jeg putter inn et annet programkort, får jeg opp kanalene med en gang, men da ikke CMore Film.

Jeg har skrevet e-post via kontaktskjemaet på nettet (sendt tirsdag som var), jeg har prøvd chatten (men ble kuttet av rett etter at jeg hadde stilt spørsmålet), og jeg har prøvd Facebook privat melding på Canal Digitals Facebook side, men ikke noe svar. Altså ikke noe svar fra noen av de skriftlige kundeservice-mulighetene. Jeg har prøvd de skriftlige, fordi jeg synes det er enklere å legge frem problemet på den måten.

Så altså - kan det være at det programkortet som jeg har CMore Film på og som ikke fungerer, er paret opp mot den ADB HD-PVRen jeg hadde før (og har solgt)? Og at det er derfor jeg ikke får inn noe som helst med det kortet på den nye T-We HD-PVRen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det løste seg etterhvert da jeg ringte inn istedet. Det var en del jobb med å få det på plass, men jeg fikk inntrykk av at kortet måtte "legges til" dekoderen jeg bruker nå. Måtte ta strømmen, så gjorde kundebehandleren noe, så satte jeg inn strømmen igjen, foretok et nytt kanalsøk, og så etter et par minutter var det i orden (bare nevner det i tilfelle noen andre opplever det samme).

Litt dårlig dog at jeg ikke fikk noe svar på de ande henvendelsene, men men.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,896
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Er hvert programkort paret opp mot én bestemt dekoder?
    Når det gjelder Canal Digital, så er det ikke kortet som er paret mot dekoder, men stikk motsatt. Har du en HDPVR med paring, så kan du ta ut kortet og bruke det i en hvilken som helst Conax CAM. Så fremst du ikke har kjøpt CAM av Canal Digital da, for da er CAM-en låst mot ett bestemt kort.

Altså, paring ligger i hardware, ikke i kortet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Når det gjelder Canal Digital, så er det ikke kortet som er paret mot dekoder, men stikk motsatt. Har du en HDPVR med paring, så kan du ta ut kortet og bruke det i en hvilken som helst Conax CAM. Så fremst du ikke har kjøpt CAM av Canal Digital da, for da er CAM-en låst mot ett bestemt kort.

Altså, paring ligger i hardware, ikke i kortet.
    Ok, takk. Men hva da men de som kjøper HD-PVR brukt? Jeg har ikke hørt noe fra de som kjøpte min forrige HD-PVR. Men det kan vel hende de har ringt CD og fått dem til å løse det uten å spørre meg først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har oppstartsproblemer med T-We?
    Jeg har ikke fått det til å fungere enda.
    Jeg forstod det som at så lenge man har dekoderen koblet til nettet med ethernet kabel,
    så trengte man ikke benytte seg av datakontakten på veggkontakten? Jeg mangler en splitter og en kabel for å teste dette.
    Go tjenesten fungerte fint inntil oppdateringen, men nå fungerer ingen internettjenester.

Jeg har både aktivert T-We og godtatt dette "samtykke". Har skrudd av HFC, koblet til nettverk på nytt.
    Ved forsøk på å starte fra begynnelsen får jeg bare "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,896
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P. Vis post
    Ok, takk. Men hva da men de som kjøper HD-PVR brukt? Jeg har ikke hørt noe fra de som kjøpte min forrige HD-PVR. Men det kan vel hende de har ringt CD og fått dem til å løse det uten å spørre meg først.
    CD har eget "omregistrerings-skjema" for bruket HD-PVR. Da sender de ut nytt kort med "serienummer" dekoderen aksepterer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik Vis post
    Er det flere som har oppstartsproblemer med T-We?
    Jeg har ikke fått det til å fungere enda.
    Jeg forstod det som at så lenge man har dekoderen koblet til nettet med ethernet kabel,
    så trengte man ikke benytte seg av datakontakten på veggkontakten? Jeg mangler en splitter og en kabel for å teste dette.
    Go tjenesten fungerte fint inntil oppdateringen, men nå fungerer ingen internettjenester.
    Jeg har både aktivert T-We og godtatt dette "samtykke". Har skrudd av HFC, koblet til nettverk på nytt.
    Ved forsøk på å starte fra begynnelsen får jeg bare "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Du har logget deg inn på Min Side hos CD og aktivert der? Her gikk det en dag til, før T-We var i drift.

Canal Digital hjelpesider:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...g-stotte/T-We/

Tilkobling:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...We/Tilkobling/

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind Vis post
    Du har logget deg inn på Min Side hos CD og aktivert der? Her gikk det en dag til, før T-We var i drift.

Canal Digital hjelpesider:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...g-stotte/T-We/

Tilkobling:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...We/Tilkobling/

Ja, jeg har det.
    Eneste tjenesten som krever internett som fungerer, er Wimp.
    Så det er jo nett på dekoderen. Har også forsøkt den berømte fabrikkreset, og kanalsøk. Samme feilmelding.

EDIT;
    Etter 3 samtaler med kundeservice måtte jeg til bunns i dette. Jeg hadde oversett et punkt, og det var å skru av RTSP på ruteren.
    Etter jeg gjorde det fungerte alt som det skulle. Hadde oversett dette punktet, det løste problemet hos meg. Har en Dlink DIR-655 ruter.
    Sist endret av Dag Erik; 01-31-2014 kl 08:07 Begrunnelse: Løst

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstart av dekoderen funka greit, men sliter med å få programmert fjernkontrollen fornuftig.
    Ønsker et oppsett der tv on/off er aktiv og input knapp er source på TV og shift volume er receiver volume.
    Brukte kodene [1]og [3] og mute for å bruke standard oppsett mot tv. Men det gjør at volum tastene styrer TV volum og ikke dekoder volum. Tungvint å bruke shift volum for å gjøre dette – og mange misforståelser.
    Tenkte å løse dette med å slette koding på volume opp og volume ned med [4]og[ 6] og trykke volumtast opp 2x men dette funker ikke !
    Har også prøvd å kode tastene ved å parre fjernkontrollene, men det er svært krevende. Brukt mye tid og batterier uten å lykkes. (En eneste gang fikk jeg til input mot source)
    Noen som har noen tips ?

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KnutGunn Vis post
    Oppstart av dekoderen funka greit, men sliter med å få programmert fjernkontrollen fornuftig.
    Ønsker et oppsett der tv on/off er aktiv og input knapp er source på TV og shift volume er receiver volume.
    Brukte kodene [1]og [3] og mute for å bruke standard oppsett mot tv. Men det gjør at volum tastene styrer TV volum og ikke dekoder volum. Tungvint å bruke shift volum for å gjøre dette – og mange misforståelser.
    Tenkte å løse dette med å slette koding på volume opp og volume ned med [4]og[ 6] og trykke volumtast opp 2x men dette funker ikke !
    Har også prøvd å kode tastene ved å parre fjernkontrollene, men det er svært krevende. Brukt mye tid og batterier uten å lykkes. (En eneste gang fikk jeg til input mot source)
    Noen som har noen tips ?
    Se poster på side 4 i denne tråden. Det funka for meg væffal!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har klart å overføre kommandoen for "Start forfra" fra den originale fjernkontrollen til en Logitech fjernkontroll? (jeg har Harmony 895).
    Jeg har prøvd flere ganger, men det vil seg ikke. Jeg har jo tilgang til funksjonen via TV-guiden, men hadde vært kjekt/kult å ha den på en egen knapp.

I tillegg ser jeg at det ikke lenger (altså sammenlignet med forrige ADB boks) er en egen knapp for Go-tjenesten (filmleie)? Der man innom menyen nå, selv med original fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann Vis post
    Se poster på side 4 i denne tråden. Det funka for meg væffal!
    Har sett de ja - men får ikke til å kode tastene enkeltvis. (Kune en gang av utallige forsøk har jeg fått to blink)

Derfor prøvde jeg koden for å sette opp mote TV (1 og 3 + mute) og så var tanken å slette volumtastene med 4 6 oaktuell tast.

Dette funker heller ikke ............

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P. Vis post
    Er det noen som har klart å overføre kommandoen for "Start forfra" fra den originale fjernkontrollen til en Logitech fjernkontroll? (jeg har Harmony 895).
    Jeg har prøvd flere ganger, men det vil seg ikke. Jeg har jo tilgang til funksjonen via TV-guiden, men hadde vært kjekt/kult å ha den på en egen knapp.

I tillegg ser jeg at det ikke lenger (altså sammenlignet med forrige ADB boks) er en egen knapp for Go-tjenesten (filmleie)? Der man innom menyen nå, selv med original fjernkontroll?
    Jeg har forsøkt akkurat det samme selv, uten hell.
    Regner med det er fordi originalfjernkontrollen er både RF og IR?
    Slik at IR signalet blir ikke overført. Det er vel ingen innstillinger på fjernkontrollen for å velge dette.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig at jeg mister signalet helt på bare én kanal? Jeg ser litt pikselering her og der på enkelte kanaler, og ista var Showtime helt 'grøtete', men nå når jeg switchet tilbake igjen til Showtime var signalet helt borte. Det kommer bare opp en plakat som sier 'Finner ikke signal'. Jeg trodde det var litt sånn enten eller her, og at dersom jeg mistet signal så ville det gå utover alle kanalene?

Da jeg innstallerte dekoderen fikk jeg opp 60% styrke og 100% kvalitet på signalet (eller var det omvendt? Uansett).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,896
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanalene ligger i "pakker" over en rekke frekvenser. Selv om du har godt mottak på enkelte av disse, betyr det ikke at alle er like bra. Manøvrer til "problem-kanalen", og sjekk signalmåleren på denne. Da ser du om den har dårligere signal enn de andre. Har den det, må du melde fra til leverandør slik at de kan måle signalet hos deg, og finne ut hvor problemet ligger (i huset, eller i kabelnettet utenfor)

Forøvrig skal du ikke har "pikselering her og der på enkelte kanaler". Det i seg selv tyder på en dårlig kobling et eller annet sted. 60% signalstyrke er heller ikke allverden, men det skal strengt tatt være nok om signalet er fritt for annen støy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sende forskjellige IR-koder for "av" og "på" til denne dekoderen?
    Jeg bruker iRule og det er ikke alltid at dekoderen kommer på men heller går av dersom jeg skifter mellom aktiviteter. TV og Receiver har diskrete koder for "av" og "på" men ADB virker kun som om de har en kode for "power toggle".

Newcomer Baro sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik Vis post
    Jeg har forsøkt akkurat det samme selv, uten hell.
    Regner med det er fordi originalfjernkontrollen er både RF og IR?
    Slik at IR signalet blir ikke overført. Det er vel ingen innstillinger på fjernkontrollen for å velge dette.
    Jeg får heller ikke overført "start forfra"-funksjonen til min Harmony Touch. Har vært i kontakt med Logitech kundeservice for å få dem til å legge denne koden inn i biblioteket sitt, der ligger 5743 CDX allerede inne som komponent, men akkurat denne kommandoen mangler altså.
    Svaret fra dem var at de vil ha meg til å skaffe IR-koden til "start forfra" fra Canal Digital, så skulle de legge den kjapt inn i 5743s register, og dermed slipper man å overføre signalet.
    Men hvor i all verden får jeg tak i denne koden?
    Har snakket med Canal Digitals kundeservice men der var det dessverre ikke mye hjelp å få...

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •