ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 132
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,766
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer, det var gledelig å høre. Gleder meg til å få dette opp å stå i nettet vårt også. PGA forsinkelser er vi nå forespeilet oppstart på vårparten. Men den som venter på noe godt, venter forhåpentligvis ikke forgjeves :-)

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Så er T-We i gang og alt funker som en drøm
    Funker greit her også, bortsett fra når jeg benytter Start Forfra på programmer på TVN HD... Der ser jeg at bildene pikselerer ganske mye (hvis det heter det?) når det er litt rask bevegelse i bildet, har ikke oppdaget det på noen andre kanaler. Andre med samme erfaring?

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fordi datalinjen din kanskje har litt bitfeil, eller er for treg?
    For Ukesarkivet går på IP TV over internett.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da burde det vel skjedd uansett kanal i arkivet? Har sjekket litt grundigere nå og det inntreffer kun på TVN HD, VOX og FEM. Bredbåndet har jeg målt til 50 Mbit og fungerer ypperlig. Rare greier. Ser an litt om det går seg til.

Ser forøvrig at signalmåleren i T-We boksen kun gir 50% styrke, selvom kvailtet står stabilt på 100%. (Målt på NRK1 HD, 362 MHz.) Mener at denne var endel høyere før. Kan muligens være en årsak?
    Sist endret av Woodstock; 11-24-2013 kl 22:14 Begrunnelse: Mer info

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 60% signal på NRK1HD og 42,2 db S/N, med splitter.
    Har ingen problemer her.

Har du prøvd å deaktivere HFC og kjøre alt via IP? Da kopler du av splitteren, og kjører signalet på T-We boksen direkte på antenneuttaket.
    Gå inn i innstillinger på 5743
    Instillinger – verktøy – HFC-nettverkskonfigurasjon og sette denne til AV.

Sett opp routeren som DMZ til IP adressa på T-We boksen.
    (Gi den fast IP manuelt eller via reservering)

Du kan eventuelt få de til å måle om du har noe støy på kabelsignalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt riktig. Det som går over bredbåndsforbindelsen er kommunikasjonen som skjer før avspillingen av innholdet starter, dvs når man navigerer blant innholdet i filmarkivet, blar i innholdet i ukesarkivet etc. Men i det man starter en avspilling så overføres bildene du ser på samme måte som en TV-kanal (en slags "privat kanal" med innholdet du har bedt om og som boksen automatisk tuner seg inn på når avspillingen starter).

All navigering mens du ser på innholdet (pause/spoling etc) går over bredbåndslinjen over til servere som står for utspillingen av "kanalen din" og serveren utfører i praksis dine operasjoner (pause/spole etc) på "din kanal". I praksis brukes altså bredbåndsforbindelsen lite/ingenting mens avspillingen pågår og problemer med pixelering i bildet er derfor ikke knyttet til bredbåndet og kvalitet/kapasitet på dette.

Siden lansering har vi hørt om noen enkelte tilfeller der man har problemer med pixelering som nevnes her. Våre teknikere jobber med å finne ut av dette og all informasjon som kan bidra i feilsøkingen her (når det skjer, hvilke kanaler det skjer på, adressen der problemet oppleves etc) er av interesse så sende gjerne PM her eller kontakt kundeservice med informasjon om problemet.

Mvh
    Arne Husom
    Produktsjef Bredbånd - Canal Digital Kabel AS
    (spørsmål som stilles her relatert til tjenester fra Canal Digital vil ikke nødvendigvis bli besvart. For support henvises til Kundeservice på tlf 06090, Web eller Facebook)

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god info, det var en oppklarende orientering

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har programmert fjernkontrollen på min 5743, og får ikke tilbakestilt dette...
    Tenkte det var greit å kunne slå av tv på dekoderfjernkontrollen, men dette styrer lyd på tv også, og blir bare tull når jeg har koblet alt via receiver. Må holde "shift"knapp inne når jeg skal stille lyd på dekoder...

Noen som vet hvordan jeg får tilbakestilt dette, altså "de"-programmert fjernkontrollen?

Lett litt, men finner ikke dette noe sted....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermind, fant det etter litt mer leting!

Legger det her i tilfelle andre gjør samme "feil":

Frikoble fjernkontrollen fra tv-en
    1. Hold tastene [1] og [6] samtidig inn i tre sekunder til deg begynner å lyse rundt [av/på knappen decoder]

2. Tast inn 9 - 9 - 6

3. Det blinker to [ganger av/på knappen TV] som bekreftelse på at fjernkontrollen nå er avprogrammert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann Vis post
    Jeg har programmert fjernkontrollen på min 5743, og får ikke tilbakestilt dette...
    Tenkte det var greit å kunne slå av tv på dekoderfjernkontrollen, men dette styrer lyd på tv også, og blir bare tull når jeg har koblet alt via receiver. Må holde "shift"knapp inne når jeg skal stille lyd på dekoder...

Noen som vet hvordan jeg får tilbakestilt dette, altså "de"-programmert fjernkontrollen?

Lett litt, men finner ikke dette noe sted....
    Ser du fant ut av "de-programmeringen", men om du ønsker er det mulig å få til et OK oppsett (synes jeg) selv om du har alt koblet via receiver. Fjernkontrollen som følger med 5743 har bl.a. muligheter for å programmere alle taster basert på IR-læring fra andre fjernkontroller.

I mitt eget oppsett har jeg satt opp følgende:
    • INPUT knappen i midten øverst på fjernkontrollen styrer power on/off til receiver (ikke så intiutivt, men man venner seg raskt til det).
    • TV knappen på fjernkontrollen styrer power on/off for TV'en.
    • Volume up/down/mute på fjernkontrollen styrer i praksis lyd via receiveren. (lyd på TV'en er alltid skrudd av, og lyd på dekoder er alltid på max)

Dette var nok til at jeg stort sett har parkert min universal-fjernkontroll (fra Logitech) her i huset. Eneste grunn til å plukke den opp er om jeg skal bruke CD/DVD/blu-ray, men det skjer ikke så ofte lenger.

Ta en titt på brukerveiledningen på side 50-51-52 i PDF brukermanualen som ligger her om du tror noe slikt kan være noe for deg også:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...ider/T-We-Box/

Mvh
    Arne Husom
    (spørsmål som stilles her relatert til tjenester fra Canal Digital vil ikke nødvendigvis bli besvart. For support henvises til Kundeservice på tlf 06090, Web eller Facebook)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker kun min Logitech one fjernis. Største abere er at jeg har ikke direkte andgnag til egne opptak, men må gå gjennom menyen. Ellers ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Bruker kun min Logitech one fjernis. Største abere er at jeg har ikke direkte andgnag til egne opptak, men må gå gjennom menyen. Ellers ok.
    Om du i "Logitech Harmony Remote" applikasjonen under "Customize buttons" legger inn ADB-knappen som heter "MyTV" på f.eks. "E" tasten nederst til høyre på Logitech'en får du direkte tilgang til egne opptak.

Men: du må av en eller annen grunn ha valgt den forrige ADB boksen ("ADB 5720") som device for å få opp "MyTV" som et alternativ.

--
    Arne

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahusom Vis post
    Ser du fant ut av "de-programmeringen", men om du ønsker er det mulig å få til et OK oppsett (synes jeg) selv om du har alt koblet via receiver. Fjernkontrollen som følger med 5743 har bl.a. muligheter for å programmere alle taster basert på IR-læring fra andre fjernkontroller.

I mitt eget oppsett har jeg satt opp følgende:
    • INPUT knappen i midten øverst på fjernkontrollen styrer power on/off til receiver (ikke så intiutivt, men man venner seg raskt til det).
    • TV knappen på fjernkontrollen styrer power on/off for TV'en.
    • Volume up/down/mute på fjernkontrollen styrer i praksis lyd via receiveren. (lyd på TV'en er alltid skrudd av, og lyd på dekoder er alltid på max)

Dette var nok til at jeg stort sett har parkert min universal-fjernkontroll (fra Logitech) her i huset. Eneste grunn til å plukke den opp er om jeg skal bruke CD/DVD/blu-ray, men det skjer ikke så ofte lenger.

Ta en titt på brukerveiledningen på side 50-51-52 i PDF brukermanualen som ligger her om du tror noe slikt kan være noe for deg også:

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...ider/T-We-Box/

Mvh
    Arne Husom

Det virka bedre ja! Takker for hjelp!
    Fikk ikke til lyden på receiver', en Yamaha RXV765, det blinker som at det blir riktig, men virker ikke mot receiver.
    Men det ble betraktelig lettere enn det var!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahusom Vis post
    Om du i "Logitech Harmony Remote" applikasjonen under "Customize buttons" legger inn ADB-knappen som heter "MyTV" på f.eks. "E" tasten nederst til høyre på Logitech'en får du direkte tilgang til egne opptak.

Men: du må av en eller annen grunn ha valgt den forrige ADB boksen ("ADB 5720") som device for å få opp "MyTV" som et alternativ.

--
    Arne
    Takk for svar, skal sjekke det ut i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som sliter med "HDMI Off" beskjed fra T-We dekoderen når koblet mellom AV-Receiver ?

Jeg har min dekoder koblet til en Onkyo TX-NR616 B som igjen er koblet til tv. Når jeg så bruker Logitech Harmony Ultimate til å starte alle enheter for tv titting får jeg omtrent alltid denne "HDMI Off" beskjeden og jeg må skru dekoderen av og på for at jeg skal få bilde og lyd. Har eksprimentert litt med delay på når dekoderen skrus på i rekkefølgen for å se om det kunne være at den var for kjapp og ikke skjønte at den faktisk var koblet til av-receiver, men har ikke hjulpet noe særlig. Trenger noen gode tips her folkens !

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også koblet dekoder til receiver, som igjen er koblet til TV. Jeg får "HDMI Off" hver gang dekoderen står på når en annen kilde enn dekoder er valgt på receiver. Men velger jeg dekoder på receiver, så forsvinner "HDMI Off" beskjeden med en gang, og TV-kanalens navn vises umiddelbart, og alt fungerer. Setter jeg receiver over på en annen kilde igjen, vises "HDMI Off" beskjeden igjen, eventuelt jeg kan skru av dekoder for å vise klokke og dato istedet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok helt klart sånn den skal fungere. Men når jeg bytter fra en annen aktivitet, f.eks htpc'en min (som bruker en annen inngang på receiver og hvor dekoderen skrus av), så får jeg ikke opp "hdmi off" beskjeden. Det er altså kun når jeg skrur på aktiviteten og alt utstyr er avslått at jeg jeg må power toggle dekoderen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varte dessverre ikke lenge før de sedvanlige problemene med ny HD-PVR dukket opp. Nå oppfører min ADB 5743 seg akkurat like ustabilt som ADB 5720 gjorde frem til den første oppdateringen kom ut.

Opptak starter ofte seint, eller ikke i det hele tatt. Programmerte serieopptak forsvinner plutselig, så jeg må hele tiden sjekke at de fremdeles ligger inne. Til og med manuelle tidsopptak blir av og til ikke gjennomført, dette er noe som aldri skjedde med 5720.

Trodde jeg kunne pakke vekk den gamle 5720 og kutte ut ekstra programkort etter jeg fikk 5743 med 3 samtidige opptak i hus, men den gang ei. Må nok bare fortsette med parallell programmering på begge to.

En veldig merkelig ting er at min 5743 ofte nekter å ta opp programmer som starter 09:00 – 10:00 på dagen. Da blir det rødt kryss og meldingen "opptak avbrutt grunnet signaltap". Det med signaltap kan umulig stemme ettersom min 5720 som får sitt signal via min 5743 har tar opp programmene uten noen som helst problemer.

Er der noen av dere som har opplevd det samme?

Og ikke minst, er der noen som vet hvordan man tvinger boksen til å laste ned programvaren på ny, det var nemlig et grep som ofte fikk orden på den gamle Sagem boksen hver gang den begynte og skape seg.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som dekoderen har oppdatert seg litt nå nylig... Nå har den satt i gang de to tunerne som sørger for raskt kanalbytte, dessuten fungerer ARC på receiveren igjen Mangler bare T-we tjenesten nå, jeg bor ikke der dette var tilgjengelig fra starten...
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere andre også plages av "HDMI OFF" beskjeden. Jeg hadde dette på den forrige boksen også og jeg et litt sært oppsett som krever at dekoderen fortsetter å leve etter at TV med HDMI er slått av. Jeg løste det ved å kjøpe en iHDMI-kabel som lar boksen tro det er påslått og tilkoblet utstyr selv om TVen er slått av. Dette ser ikke ut til å virke lenger på denne nye boksen.

Se denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1850614

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •