Koble Rikstv mot prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble Rikstv mot prosjektor

Hei!

Skal koble meg opp mot rikstv i kjelleren, antenneboksen er i andre enden av rommet til forsterker og lerret. Prøvte og koble opp gjennom hdmi til reciever og antennekabel retti tuner. men da fant jeg ingen signal. er det sånn at jeg må ha antennekabel i out utgangen på tuneren også? har jo ingen plass å stappe den siden jeg ikke har tv der :P får opp bilde og sånn bare ikke kanalene.

Mvh Are

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Are.

Du trenger ikke å ha en kabel i antenne OUT på mottakeren.
    Men jeg har noen spørsmål:
    1. Hvilken mottaker er det du bruker?
    2. Du sier at antenneboksen er i andre enden av rommet i forhold til receiver og lerret. Har du også satt RiksTV mottakeren sammen med receiveren? Har du i såfall dratt en antennekabel fra antenneboksen og inn i mottakeren?
    3. Hva slags antenne bruker du? Er det sånn at du bruker RiksTV i andre deler av huset og har lagt opp antennesignal til flere punkter i boligen?
    4. Hvis du bruker RiksTV i andre deler av boligen din, finn ut hvilke frekvenser/kanaler du mottar på (det varierer fra mottaker til mottaker hvordan du finner dette, men det står som oftest "signalinformasjon eller lignende) Du kan finne flere feilsøkingstips her https://www.rikstv.no/kundeservice/dekning-og-signaler/ . Når du har en av frekvensene/kanalene du bruker, gå inn på mottakeren din i kjelleren og sjekk om du har signal på den samme frekvensen der.

Hvis du kan svare på disse spørsmålene så kan det hende jeg kan hjelpe deg videre.

Mvh,

RiksTV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •