Har TV fra Altibox, og byttet PVR i fjor fra Kreatel 1910 til ADB. Det var en stor forbedring. Kreatel 1910 var full av feil, mens ADB fungerte helt slik den skulle.

Men sist uke skjedde det noe. Startet med en prøveperiode på Viasat. Fant da ut at det ikke var mulig å ta opp Viasat HD sendinger. Jeg har CMore (tidligere C+) Film, og har aldri hatt problem med å ta opp HD sendinger fra CMore, men nå er det begynt der også. CMore Series HD er umulig å ta opp, men de andre Cmore HD (Film og Hits) fungerer opptak ok fra. Starter jeg opptak fra Cmore Series HD ser alt ok ut, men lengden blir alltid 0 sekund. Samme som hvis en tar opp fra Viasat Film HD (alle HD kanalene til Viasat Film).

Denne feilen, med Viasat Film HD, har vært der i snart et år. Altibox sier at feilen skal fikses på neste oppdatering for ADB boksene, men det er uvist når den kommer. Men på Motorola 1930/1960 fungerer det ok.

Så jeg lurer på om noen har sammenlignet PVR-en fra ADB med den nyeste fra Motorola ? Jeg kan bytte "gratis", men ønsker ikke gå fra noe som virker til noe som "kanskje virker". ADB-en er veldig stabil, med unntak av denne irriterende software bug-en.