Samsung BD-E8900N Blu-ray spiller - kan ikke ta opp to kanaler samtidig?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-E8900N Blu-ray spiller - kan ikke ta opp to kanaler samtidig?!

Jeg har kjøpt Samsung BD-E8900 til bruk med RiksTV: Komplett.no - Samsung BD-E8900N Blu-ray spiller

Jeg har også lest om samme produktet på HiFi Klubben, hvor det står at "Siden det er to innebygde TV-tunere i BD-E8900, kan du se ett program mens du tar opp et annet, eller du kan ta opp to sendinger på en gang." SAMSUNG BD-E8900N Blu-ray m/harddiskopptaker | Hi-Fi Klubben

Men til min store forskrekkelse så fungerer ikke dette! Er det noen som har erfaringer med denne spilleren og vet om man virkelig ikke kan ta opp to kanaler på en gang?! Jeg var jo så sikker på at man kunne det ut fra det jeg har lest om spilleren, men kanskje jeg har misforstått noe vesentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jennie!

Det er som oftest, slik du skriver, at man KUN kan ta opp fra én av de to tunere som er innebygd i et slikt apparat, dvs. den ene "tuneren" du ikke bruker for å se på! Når du så tar opp et program fra en av de to tunere, så kan du SAMTIDIG se på et annet program fra den andre tuneren, men IKKE ta opp!

Jeg har faktisk aldri hørt om at man kan ta opp 2 programmer samtidig, men når jeg tenker meg om skal det rent teoretisk (og teknisk) vel kunne gå an. Står det ikke noe beskrevet i bruksanvisningen? Hva med et søk (på engelsk) på Internettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jennie
    Jeg har kjøpt Samsung BD-E8900 til bruk med RiksTV: Komplett.no - Samsung BD-E8900N Blu-ray spiller

Jeg har også lest om samme produktet på HiFi Klubben, hvor det står at "Siden det er to innebygde TV-tunere i BD-E8900, kan du se ett program mens du tar opp et annet, eller du kan ta opp to sendinger på en gang." SAMSUNG BD-E8900N Blu-ray m/harddiskopptaker | Hi-Fi Klubben

Men til min store forskrekkelse så fungerer ikke dette! Er det noen som har erfaringer med denne spilleren og vet om man virkelig ikke kan ta opp to kanaler på en gang?! Jeg var jo så sikker på at man kunne det ut fra det jeg har lest om spilleren, men kanskje jeg har misforstått noe vesentlig?

Tror ikke du har lest grundig nok, men er enig i att det er litt rart.

Sitat fra nederste linken din som er fra HiF Klubben:

" BD-E8900 har selvfølgelig innebygget CI-slot til kortleser, slik at du kan få tilgang til betalingskanaler. Siden det er to innebygde TV-tunere i BD-E8900, kan du se ett program mens du tar opp et annet, eller du kan ta opp to sendinger på en gang.* Alternativt kan du se to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av bilde-i-bilde-funksjonen "

" * Legg merke til at BD-E8900 bare har en CI-slot til kortleser. Du kan altså ikke se eller ta opp to betalingskanaler samtidig. "

Det er i allefall det som står forklart så det ser ut som du ikke kan ta opp to betalingskanaler samtidig.

Men er enig i att det virker litt merkelig. Dette går jo fint med HD PVR fra CD på parabol. Men nå har jeg ikke erfaring med RiksTV eller hvordan den boksen fra Samsung fungerer.

Du kan jo ringe HiFi Klubben:-D Det hadde jeg gjort for å være helt sikker:-D

Edit: jpterj har forklaring så da vet du i allefall hvordan det fungerer:-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boompies
    Hei Jennie!

Det er som oftest, slik du skriver, at man KUN kan ta opp fra én av de to tunere som er innebygd i et slikt apparat, dvs. den ene "tuneren" du ikke bruker for å se på! Når du så tar opp et program fra en av de to tunere, så kan du SAMTIDIG se på et annet program fra den andre tuneren, men IKKE ta opp!

Jeg har faktisk aldri hørt om at man kan ta opp 2 programmer samtidig, men når jeg tenker meg om skal det rent teoretisk (og teknisk) vel kunne gå an. Står det ikke noe beskrevet i bruksanvisningen? Hva med et søk (på engelsk) på Internettet?
    Nei. Det vanlige er at du kan ta opp to kanaler. Samsungs egne sider sier at denne har "Dual recording". Du kunne jo prøve å ringe deres kundeservice.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Tror ikke du har lest grundig nok, men er enig i att det er litt rart.

Sitat fra nederste link som er fra HiF Klubben:

" BD-E8900 har selvfølgelig innebygget CI-slot til kortleser, slik at du kan få tilgang til betalingskanaler. Siden det er to innebygde TV-tunere i BD-E8900, kan du se ett program mens du tar opp et annet, eller du kan ta opp to sendinger på en gang.* Alternativt kan du se to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av bilde-i-bilde-funksjonen "

" * Legg merke til at BD-E8900 bare har en CI-slot til kortleser. Du kan altså ikke se eller ta opp to betalingskanaler samtidig. "

Det ser ut som du bare kan ta opp en kanal fra kortet (betalingskanal) og ikke to betalingskanaler samtidig..

Du kan jo ringe HiFi Klubben for å være helt sikker:-D
    For at det skal fungere med to opptak, eller ett opptak og se på annen kanal, så må både CAM og abonnementskort støtte dekryptering av flere strømmer/kanaler samtidig.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene PVR'ene som RiksTV har godkjent klarer to krypterte opptak samtidig. Ikke sett noen Blu-Ray spillere som klarer å ta opp to krypterte sendinger samtidig, selv med to tunere har man kun fått ta opp ett kryptert og eventuelt ett åpent signal.

Sendte Samsung spørsmål om dette tilbake i begynnelsen av juli:

"Kan den vise to kodede kanaler samtidig, eventuelt ta opp fra to
    kodede samtidig?

-Nei, den kan ikke vise eller spille inn to kodede kanaler samtidig. Den kan spille inn en fri og en koded samtidlig, på samme tid som du kan se på en fri kanal."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken CAM bruker du? De aller fleste CAM som er levert av innholdsleverandørene klarer bare å dekryptere 1 kanal av gangen. Du burde se om du kan få tak i en CAM som klarer flere kanaler samtidig, du kan høre med HTPC (Mediesenter) hardware - Digital Devices, OrigenAE, Impactics, HFX, Luxa2, Wesena - Kabinetter, TV-kort, Systemer - htpc.no.
    De har flere utgaver CAM som du kanskje kan bruke.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme spilleren og jeg har funnet ut at du kan ta opp en kryptert kanal og en ukryptert samtidig, og du kan se på den tredje ukrypterte. Jeg kjøpte en Strong/Technicrypt CXV MP CAM til Samsungen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hm? Canal Digital's egne PVR'er har også kun en kortleser, men disse kan ta opp 2 kanaler samtidig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •