GET Vs Altibox ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET Vs Altibox ?

Er skikkelig noob så derfor spør jeg her.
    Har GET kabeltv og internett i boretslag......er snakk om at
    enkelte i styret vil bytte fra GET til Altibox.
    Selv er jeg fornøyd med GET......har HD PVR boks med start pakka og
    10/2mb internett linje som holder til mitt bruk.
    Jeg synes Altibox ser dyrere ut.......høyere hastighet som jeg ikke trenger...
    ....flere kanaler kanskje...som jeg ikke trenger.

Hele GET pakka koster vel litt over 600,-
    Ikke så inntressert i å betale noe mere.....

Hvilke fordeler har Altibox vs GET?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Er skikkelig noob så derfor spør jeg her.
    Har GET kabeltv og internett i boretslag......er snakk om at
    enkelte i styret vil bytte fra GET til Altibox.
    Selv er jeg fornøyd med GET......har HD PVR boks med start pakka og
    10/2mb internett linje som holder til mitt bruk.
    Jeg synes Altibox ser dyrere ut.......høyere hastighet som jeg ikke trenger...
    ....flere kanaler kanskje...som jeg ikke trenger.

Hele GET pakka koster vel litt over 600,-
    Ikke så inntressert i å betale noe mere.....

Hvilke fordeler har Altibox vs GET?
    Mye høyer opplastingshastighet. Nyttig hvis du f.eks sitter hjemme å jobber mot jobben på et hjemmekontor. Videre tro jeg du er sikrere på få den hastigheten du skal ha når alle i nabolaget sitter å surfer...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med både Get og Altibox. Pr. idag har vi Altibox i borettslaget ifa en borettslagspakke. Det er riktignok noe billigere enn å ha eget abonnement, men man får en begrenset pakke. For eks. er det mangel på HD-kanaler, hvilket er synd. Den vil heller ikke gjelde som "grunnpakken", og evt. oppgradering til grunnpakken innebærer at du først oppgraderer til denne, noe som er kostbart.

Jeg foreslår at du undersøker hvilken kanalpakke ditt borettslag har tenkt til evt. å gå for hos med Altibox.

Videre er Get sine dekodere vesentlig raskere enn Altibox etter min oppfatning. Dette gjelder først og fremst Altibox sin HD-PVR Motorola VIP 1960. 1963 er en del raskere, og bør helt klart være førstevalg dersom man tegner nytt abonemment idag.

Når det gjelder streaming, apper og gadgets på dekoderene aner jeg ikke, da jeg ikke har benyttet meg av dette.

Internet har jeg opplevd som svært stabilt og raskt via Viken fibernett som leverer vår Altibox.

Og sist, men ikke minst, Altibox dekoderen ser pen ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

For meg ser det ut som HD kanalene er i grunnpakka.......samme som hos GET.
    Tilgjengelig hvis man har HD dekoder.....allså at HD kanalene ikke er en egen pakke?
    Hvis ikke så stiller jeg meg enda mere negativt til Altibox vs GET

Hastigheten på internett er stabilt og trenger som sagt ikke noe høyere fart.
    Har som sagt Billigste pakka til GET som inkluderer alle de viktigste
    kanalene i HD.....bortsett fra TV3.....+HD PVR boks.
    Koster meg litt over 600,- i mnd.....ser ut som Altibox blir dyrere pr mnd + diverse høye engangs avgifter

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Get bredbånd, og Get PVR (bl.a HD PVRen) i 5-6 år, og har nå hatt Altibox i ca 6 mndr. Min klare personlige konklusjon er at dersom Get bygger ut i området jeg bor i så bytter jeg tilbake til Get på flekken.

Grunnen til dette er flere:
    1) Menyoppsettet til Get er MYE mer intuitivt
    2) Fjernkontrollen til Get er mye mer intuitiv og mer responsiv. Det billige plastskvipet til Altibox grenser mot komisk.
    3) Her har jeg ikke gjort mye research, men jeg har en sterk følelse av at Get hadde et betydelig bedre utvalg på VoD. Kanskje ikke flere filmer, men bedre filmer. På Get fant jeg alltid en film å leie, men hos Altibox finner jeg stort sett aldri noe
    4) Altibox PVR henger seg betydelig oftere enn Get sin
    5) Man MÅ ha en PVR/STB til hver forbaska TV. Hos Get kan man kjøre analogpakken f.eks på soverom, der man kanskje ikke har behov for PVR
    6) Man kan kun spole med 18 ganger hastighet, mot 30 hos Get.

Noen få fordeler har imidlertid Altibox:
    1) Tre tunere (dvs man kan ta opp på to kanaler, mens man ser på den tredje. Den støtter, utrolig nok, ikke tre parallelle opptak. De burde ha båndbredde nok til det...
    2) Bedre EPG-app

Både Get og Altibox har mer enn god nok hastighet for 99,99% av befolkningen skulle jeg tro. Get har, etter min mening, et betydelig bedre produkt totalt sett.

Jeg håper virkelig Altibox snart kommer med en ny, og kraftig forbedret PVR. Hvorfor i all verden tar de ikke en titt på konkurrentenes produkter, og kopierer det som er bedre der? Noen som har hørt noe om noen kommende oppgraderinger/nylanseringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MontyBurns....takk for utfyllende svar.