Feil format på bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil format på bildet

Litt usikker på om denne skal under TV-apparater eller signalkilder, men jeg prøver her først.

Jeg har en Sagem HD PVR 102-CT fra Canal Digital (nyeste software) koplet til en Panasonic TX-L42ET5Y med HDMI-kabel.

Problemet er at bildet blir for bredt, slik at de ytterste delene forsvinner. Har prøvd alle kombinasjoner av formatinnstillinger på både dekoder og TV, men det hjelper ikke. Det beste jeg har oppnådd er med dekoderen i 1080i og TVn i 16:9, da ser jeg så vidt N-en i NRK-logoen.

Når jeg velger HDMI-inngangen som dekoderen er koplet til, så viser TVn "1080/50Hz Bred", og i følge manualen betyr det: "[BRED] kommer til syne i øverste venstre hjørne av skjermen, hvis et Widescreen-signal (WSS) eller et kontrollsignal blir oppdaget via en SCART / HDMI- terminal."
    Så det tyder jo på at det er noe med signalet fra dekoderen.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kln
    Litt usikker på om denne skal under TV-apparater eller signalkilder, men jeg prøver her først.

Jeg har en Sagem HD PVR 102-CT fra Canal Digital (nyeste software) koplet til en Panasonic TX-L42ET5Y med HDMI-kabel.

Problemet er at bildet blir for bredt, slik at de ytterste delene forsvinner. Har prøvd alle kombinasjoner av formatinnstillinger på både dekoder og TV, men det hjelper ikke. Det beste jeg har oppnådd er med dekoderen i 1080i og TVn i 16:9, da ser jeg så vidt N-en i NRK-logoen.

Når jeg velger HDMI-inngangen som dekoderen er koplet til, så viser TVn "1080/50Hz Bred", og i følge manualen betyr det: "[BRED] kommer til syne i øverste venstre hjørne av skjermen, hvis et Widescreen-signal (WSS) eller et kontrollsignal blir oppdaget via en SCART / HDMI- terminal."
    Så det tyder jo på at det er noe med signalet fra dekoderen.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Har du prøvd å trykke på knappen merket "TV" på fjernkontrollen dekoderen? Mine foreldre hadde samme problem, men jeg fant ut at ved å trykke nevnte knapp får man mulighet til å sette formatet riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile