Har RiksTV og byttet mottaker, får ikke inn kanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har RiksTV og byttet mottaker, får ikke inn kanaler?

Vi har abonnement på RiksTV, og hadde tidligere Grundig DTR 8860 HD PVR. Denne er vi så drittlei av pga mye feil, og nå etter siste oppdatering så tok den kvelden. Har derfor gått til innkjøp av denne Samsung Blu-ray spilleren med innebygd digitalmottaker: https://www.rikstv.no/IW/Templates/R...r.aspx?id=3754

Problemet nå er at vi får bare inn NRK-kanalene med den nye mottakeren, for det står "forvrengt signal" på de andre kanalene. Er det noen som vet hva årsaken til dette er? Har prøvd å søke litt på nettet uten å bli så veldig mye klokere. Kan det være så enkelt som at vi må ringe RiksTV for å få den nye mottakeren parret opp mot programkortet som vi brukte i Grundig-mottakeren?

Blir veldig takknemlig hvis noen vet hvordan dette fungerer :smile:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det ikke en CAM inn i spilleren? Har du montert CAM og riks-TV kort? Uten dette får du jo bare inn åpne kanaler, som NRK
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må montere cam i bd spilleren hvis ikke dette er gjort.

Så må rikstv har serienummeret på cammen for å registrere den og parre den opp med kortet ditt via en pairing melding
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, dere! CAM har jeg ikke kjøpt, har virkelig ikke peiling på dette. Men da skjønner jeg at jeg må få tak i en slik

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du deg en cam hos en forhandler så er det bare å ringe inn med S/N nummeret på cammen slik at de registrerer den i ditt kundebildet så sendes det automatisk ut en pairing melding slik at du vil ha tilgang til de kanalene du abonnerer på innen en time.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Og et annet spørsmål dere kanskje kan hjelpe meg med: kan jeg bruke det nåværende programkortet mitt som er registrert opp mot min tidligere Grundig-mottaker, eller bør jeg kjøpe et nytt programkort i forbindelse med at jeg kjøper CAM til Samsungspilleren? Fungerer det da slik at programkortet (enten et nytt eller det jeg allerede har) vil bli låst opp til CAM'en jeg kjøper, slik at kortet ikke vil fungere i min gamle Grundigboks hvis jeg får den til å fungere igjen (Er så lei av hele drittboksen til Grundig, men har klaget på den så vet ikke helt om de får liv i den eller hva som evt. skjer)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det "gamle" kortet kan forøvrig brukes med begge bokser. Det er ikke noe problem.

Hvis du ved formodig skulle få Grundig boksen til å fungere igjen så kunne du evnt ha kjøpt deg et ekstra tvillingkort med Rikspakken (225,-engangskostnad).

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du binder deg for 12mnd til Riks-TV så kan du antagelig få både CAM og kort billig på Elkjøp. Jeg fikk ihvertfall det i våres, men jeg vet ikke om det var en kampanje da eller om det er en fast deal.
    Da parrer de det for deg med det samme.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunden må uansett ringe inn for å regge camme hvis hun ønsker å bruke den i de nærmeste dagene.

Behandlingstiden fra butikken varierer fra 2-4 dager

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og god hjelp! Kanalene er nå på plass :-D Problemet nå er at det ser ut som at opptakeren ikke kan ta opp to kanaler samtidig :???: men det kan jeg kanskje starte en ny tråd om.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har en dobbel tuner så den skal kunne ta opp 2 programmer samtidig, men å kunne evnt se på et tredje tror jeg ikke går med den Samsungen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •