Hjelp til Canal Digital antenne uttak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Canal Digital antenne uttak

Hei,

Sliter med dårlig signal på ende kontakten (har totalt 4 konakter)
    Jeg bestemte meg for å gå over alle kablene i veggen og på første kontakten/hovedkontakten glemte jeg hvem som hvar inn og hvem som var ut/vidrekobling.

Har prøvd kablene på begge inngangene og signalet er det samme!
    Har det noe å si om jeg koblet hovedkablen der vidrekobling kablen skulle ha vært?

og hvordan kan jeg finne ut hvem som er hvem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av micromini
    Hei,

Sliter med dårlig signal på ende kontakten (har totalt 4 konakter)
    Jeg bestemte meg for å gå over alle kablene i veggen og på første kontakten/hovedkontakten glemte jeg hvem som hvar inn og hvem som var ut/vidrekobling.

Har prøvd kablene på begge inngangene og signalet er det samme!
    Har det noe å si om jeg koblet hovedkablen der vidrekobling kablen skulle ha vært?

og hvordan kan jeg finne ut hvem som er hvem?
    Hei! Ja det har alt å si om du kobler riktig kabel på inngangen på tv-kontakten.
    Grunnen til at du har dårlig signaler kan være feil dempning på kontaktene (enten for høy eller lav gjennomgangsdempning), dårlig avisolering så det blir dårlig kontakt, kan være noe av skjerm som ligger inntil senterleder, etc etc.

Hvordan du finner ut hva som er inn og ut, uten et måleinstrument, er å koble én og én kabel på inngangen på kontakten (normalt en liten pil som peker inn og en ut), og se hvor bra tv-bilde du har.

Men jeg ville uansett ringt CD og fått en montør til å se på saken. Ellers vil du sannsynligvis ende opp jævlig irritert over lang tid for noe du skulle spare 1-2 tusen kr på.

Jeg kan forøvrig nevne at jeg er ofte ute og retter opp i kabeltv-feil etter både elektrikere, og andre telemontører som rett og slett ikke er nøye nok i sitt arbeid. Samt hundrevis av ikke-faglærte som skulle gjøre det selv billigere (med biltema/clas ohlson utstyr) - inkludert min egen svigerfar! :-D

Mvh CD montør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •