Rikstv dekoder som kan styres med ipone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rikstv dekoder som kan styres med ipone?

Har tenkt å gå over til Rikstv, men plasseringen av mine dekodere er ikke plassert i de samme rommene som som mine tv'er og ønsker derfor styre disse over netverket med Iphone / android, noe som jeg gjør i dag med mine dreambox'er.
    Noen som vet om det finnes noen Rikstv dekoder som takler dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt jeg vet er det ikke det pr. i dag.
    Det er på trappene en ny HD PVR fra Strong, men om det er appstyring på den vet jeg ikke, men vi kan jo alltids håpe.
    Venter på den muligheten jeg å.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg styrer alle bokser som bruker IR via en WLAN til IR boks som jeg igjen styrer fra Android. Har laget en egen app, men vil tro det finnes tilsvarende på Play. Det er mulig jeg legger ut min app på Play etterhvert, men vil polere den en del.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en app til iPhone som kan løse problemet ditt på samme måte som "zener". De fleste bokser med nettverk har mulighet til styring over dette, men det er opp til leverandøren å gjøre dette tilgjengelig, og den biten er det heller dårlig med her i Norge. Noen har sef begynt å komme med egne apper, men det jeg har sett så langt er ikke godt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    men det er opp til leverandøren å gjøre dette tilgjengelig, og den biten er det heller dårlig med her i Norge
    Dersom de ikke bruker kjente standarder kan man ta opp IR kodene fra eksisterende fjernkontroller, lagre de og spille av samme kode fra app'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zener
    Dersom de ikke bruker kjente standarder kan man ta opp IR kodene fra eksisterende fjernkontroller, lagre de og spille av samme kode fra app'en.
    Ja, IR er i de fleste tilfeller ganske greit, sett bort i fra noen sære produsenter som bruker veldig høye frekvenser eller doble kommandoer. Det jeg snakket om er nettverkskontroll, og det er svært labert hos norske leverandører.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Ja, IR er i de fleste tilfeller ganske greit, sett bort i fra noen sære produsenter som bruker veldig høye frekvenser eller doble kommandoer. Det jeg snakket om er nettverkskontroll, og det er svært labert hos norske leverandører.
    Det er jeg enig. De fleste boksene jeg har sett som f.eks. Get o.l. er utrolig gammeldagse.

Dersom leverandøren eller produsenten ikke gir ut koder som sendes over nettverket så kan det i mange tilfeller være mulig å spionere på kommandostrømmen med tcpdump o.l. programmer. Det er selvsagt verre hvis kommandoene er kryptert eller blandet med andre data.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •