Oppgradere harddisk i Grundig 8860

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere harddisk i Grundig 8860

Synes 500GB er litt lite og vurderer derfor å prøve på en oppgradering. Spørsmålet er selvsagt om dette i det hele tatt mulig (ref. Hard Drive upgrade TiVo)? Jeg antar det er mulig, men spørsmålet er om OS ligger på harddisken og derfor må overføres fra gammel til ny disk før den virker. Hvilke verktøy kan evt. brukes...

Noen som har åpnet boksen og kan fortelle hva som venter (2,5 evt. 3,5 eSata, Sata)? Noen som vet noe om internt OS, maks teoretisk diskstørrelse osv. Finner veldig lite info på nettet om denne, men den har kanskje "søstermodeller" for det utenlandske markedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt seagate barracuda 7200. 12 på 1TB siden januar 2011. Jeg kjøpte en brukt Grundig PVR som jeg ikke har garanti på. Det var en del diskusjon rundt bytte av disk den gangen.
    Det som er viktig er at blokkstørrelsen på disken er den samme som den orginale. Håpet den gang var om det var mindre heng og treghet med å bytte disk, men det var vel egentlig det samme. Men gevinsten er større plass, jeg har nå liggende 245 opptak og 4% ledig. Det er bare å bytte disken, det er en felles plugg for strøm og signaler. Planlagte opptak følger disken, så de må legges inn på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Har forsøkt å søke etter diskbytte, men finner ikke mye her på avforum.

Må disken klones, eller holder det med en "fabrikk-reset" etter bytte?
    Hvilket interface er det (felles plugg)? "Normal" SATA?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner info/diskusjon rundt side 35 på tråd 'Hakket opptak på Grundig 8860',
    fra Januar 2011.
    Det er bare å sette inn disken, jeg vet ikke om det går an å kopiere noe fra den gamle, jeg bare startet på blanke ark. Jeg er litt usikker hva tilkoblingen heter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fant dette da jeg søkte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •