Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV)

I løpet av høsten (2012) kommer Strong med en ny PVR for bruk hos RiksTV. Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 er en såkalt hybridboks (som de kaller det).

Den vil ha 500 GB harddisk og koblet opp mot internett kan man se TV 2 Sumo, VGTV, YouTube og leie film fra SF Anytime.

Litt info om boksen hentet fra Strong.tv:

Pause, spole, ta opp
    500 GB intern harddisk for egne opptak
    Serieopptak – direkte fra programguide
    7 dager elektronisk programguide
    2 tunere for fl ere samtidige opptak
    Rask tekst-TV
    Foreldrekontroll
    Rask og enkel installasjon

Se siste ukes tv-programmer fra utvalgte tvkanaler
    Tilgang til RiksTVs underholdningsportal
    Klargjort for film- og innholdstjenester
    Klargjort for apps, nytteprogram og sosiale medier

12 V tilkobling for bruk i campingvogn, båt etc.
    Videoutganger: HDMI og SCART
    Lydutganger: Optisk S/PDIF og RCA stereolyd
    Støtte for 5 V for aktiv antenne
    Ethernet-port (Internett-tilkobling)

Generelle data
    Input Voltage: 100 ~ 240 V AC, 12 V DC, 50/60Hz
    Strømforbruk: maks 15 W
    Strømforbruk i standby: 11 W
    Temperatur i drift: +5 ~ +45° C
    Dimensjoner (W x D x H): 260 x 190 x 45mm
    Vekt: 1,76 kg

Koblinger
    Antenne inngang: IEC-type, female
    Antenne utgang: IEC-type, male (loopthrough)
    Analog Audio:2 RCA stereo-lydutganger (venstre og høyre)
    S/PDIF optisk
    USB 2.0, Type A-kontakt
    HDMI Type A, Version 1.3 med HDCP
    1 TV SCART med RGB og CVBS
    Ethernet: standard RJ45 socket
    Nettkontakt: Avtakbar

System og minne
    Prosessor: STi7105
    Flashminne: NOR FLASH 4 MB, NAND FLASH 128 MB
    Systemminne: 512 MB

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper denne blir bra, klarer de å rote seg til ett samarbeid med HBO og Netflix når disse lanserer og få tilgang til innhold gjennom tuner er mye gjort. Satse på lansering i løpet av tidlig september på denne, savner en PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av sikkert ganske (veldig) mange som i lang tid har slitt med GRUNDIGs PVR. Når jeg nå ser at en helt ny boks er på trappene så er det klart man blir både nysgjerrig og ikke minst forventningsfull.

Vil den nye boksen fungere som den skal og bør?

Vil brukere som har dokumenterte problemer med Grundigs utgave bli kompensert med f.eks. en gunstig pris hvis man bestiller STRONG-boksen og returnerer Grundigs?

Det er i alle fall flott at noen har tatt initiativ til denne tråden. Jeg tror den vil bli flittig lest!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne før helgen og håper den kommer i løpet av uka. På papiret ser den jo ikke så ille ut, virker ikke som den er spekket av avanserte funksjoner/innstillinger men får vel ikke vært stort verre enn Grundig 8860.

Håper virkelig RiksTV tar seg bryet med å utvide portalen sin med flere tjenester enn de som er nevnt til nå, Netflix og HBO Go ville vært gull men mulig de ser på disse som konkurrenter.

Viktigste for meg er at den er rask og stabil, at opptak er lette å håndtere når det kommer til visning/sortering.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også spent på denne boksen. Har jo TV med innebygget mottaker og synes egentlig at det er overflødig med en ekstra boks. Men-men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @bortebom Jeg hadde min Grundig 8860 inne til reparasjon i august. Men hverken Grundig eller Siba hadde ny boks å gi meg, så da fikk jeg alle pengene tilbake. Passet veldig fint, siden en ny PVR var på vei.

@spiderworm Jeg håper også at Strong PVRen kommer i løpet av uka. Den virker veldig bra på papiret. Den har bla. annet dobbelt så mye internminne som Grundig, så det skulle jo love bra. Hadde jo vært flott om det kom en Netflix og HBO app, men tviler vel egentlig på det.

@tols1 Jeg har også TV med innebygd mottaker. Den kan også ta opp på ekstern harddisk. Men siden mitt TV bare har en tuner, kan man bare se på eller ta opp fra en kanal om gangne. Så for meg er en PVR et must.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    @tols1 Jeg har også TV med innebygd mottaker. Den kan også ta opp på ekstern harddisk. Men siden mitt TV bare har en tuner, kan man bare se på eller ta opp fra en kanal om gangne. Så for meg er en PVR et must.
    Samme her egentlig. Det skal visst gå an å koble en ekstern harddisk til TVen, men som du sier så blir det bare halvveis.

Håper noen tar på seg jobben å være prøvekanin og rapportere tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Samme her egentlig. Det skal visst gå an å koble en ekstern harddisk til TVen, men som du sier så blir det bare halvveis.

Håper noen tar på seg jobben å være prøvekanin og rapportere tilbake
    Er i samme sits selv, med en Samsung UE55D8000 som gjør teknisk supre opptak til en USB disk. Begrenset av kun en tuner og et fryktelig brukergrensesnitt, er jeg også klar for en brukervennlig PVR for RiksTV.
    Har vurdert Samsung boksen med twintuner, BD og HDD, men den har visstnok enda verre brukergrensesnitt. Laget av "pensjonerte VHS utviklere på asyl" i følge en på et tysk forum

Venter spent på testrapport

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvfølgelig interessert i om funksjonene på boksen fungerer (også om funksjonen faktisk er levert og ikke som senere oppgradering), men også brukervennlighet:

Hvilke funksjoner finnes for organisering av opptakene:
    • Finnes det automatisk sletting av opptak, etter feks. kriterier som alder, at opptaket er sett, eller andre, sånn at harddisken ikke går full.
    • Finnes lette måter å lagre opptak i kategorier, som film, serier osv.
    • Er det enkelt å slette opptak, gjerne flere på en gang. På Grundig 8860 var det jo 6 eller 7 klikk på fjernkontrollen for å slette bare ett opptak!

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak av flere kanaler

Lurer også på om Strong-boksen kan ta opp flere kanaler på samme transponder (RF-kanal) med en og samme tuner. Om det var mulig kunne man ta opp NRK1,2 og 3 samtidig på en tuner (samme transponder), mens man ser på NatGeo (annen transponder). Det er sannsynligvis en grense for hvor mange videostrømmer som kan dekrypteres samtidig med en kortleser. Tror noen smartkortlesere kan støtte 4 samtidige strømmer. Kunne vært greit å teste hvor mange samtidige strømmer denne boksen klarer å dekryptere.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at boksen jeg bestilte nå er lagt inn med serienummer så blir vel sendt ut i morgen, håper den er her før helgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Ser at boksen jeg bestilte nå er lagt inn med serienummer så blir vel sendt ut i morgen, håper den er her før helgen
    Registrerte det samme for meg i går ettermiddag/kveld. Har et lite håp om at den dukker opp i morgen torsdag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hybrid for hva?

Et av mine problemer med dette nye opplegget er at det virker som disse funksjonene ikke er ting jeg har interesse av eller kan bruke. Den går ikke på trådløst nettverk så for disse internett funksjonene må den stå ved siden av routeren og alt annet som den må kobles til, og som jeg ikke vil ha i stuen.
    Jeg har en stuepc koblet til TV som går på trådløst og dekker alle behov for TV og video fra Internett.
    Det står noe om at man skal kjøpe en trådløs nettbro i tillegg, men ut fra brukermanualen kobles denne med kabel både til router og mottaker, så hva er trådløst med den? Og det er 500 kr. ekstra som man må ha?
    Hadde Alltid Underholdning en stund, og droppet det, og tviler på at dette er noe bedre. Voddler på PC i kombinasjon med å ha en opptaker som kan ta opp film og serier fra HD kanaler er mye bedre og billigere. Mulig RiksTv nå også går for betaling pr. film i stedet for abonnement, har ikke funnet noen prising på dette ennå.
    Alt avhenger derfor av om den fungerer bedre på opptak enn Grundig'en. Selv da vil jeg nok vente til Grundig'en konker ut før jeg kjøper denne. Men spent på å høre hva folk mener om Strong.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Et av mine problemer med dette nye opplegget er at det virker som disse funksjonene ikke er ting jeg har interesse av eller kan bruke. Den går ikke på trådløst nettverk så for disse internett funksjonene må den stå ved siden av routeren og alt annet som den må kobles til, og som jeg ikke vil ha i stuen.
    Jeg har en stuepc koblet til TV som går på trådløst og dekker alle behov for TV og video fra Internett.
    Det står noe om at man skal kjøpe en trådløs nettbro i tillegg, men ut fra brukermanualen kobles denne med kabel både til router og mottaker, så hva er trådløst med den? Og det er 500 kr. ekstra som man må ha?
    Hadde Alltid Underholdning en stund, og droppet det, og tviler på at dette er noe bedre. Voddler på PC i kombinasjon med å ha en opptaker som kan ta opp film og serier fra HD kanaler er mye bedre og billigere. Mulig RiksTv nå også går for betaling pr. film i stedet for abonnement, har ikke funnet noen prising på dette ennå.
    Alt avhenger derfor av om den fungerer bedre på opptak enn Grundig'en. Selv da vil jeg nok vente til Grundig'en konker ut før jeg kjøper denne. Men spent på å høre hva folk mener om Strong.

trådløs nettbro betyr at du får 2 stk bokser. 1 som settes ved tuneren og 1 som settes ved routeren. Så lages det et trådløs nett mellom dem.
    De får også sf anytime som er filmleie, hvor man betaler for hver film man leier.

mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Strong SRT 8965 på døra i kveld. Har fått koblet den opp. Gi meg noen dager, så kommer jeg tilbake med mine synspunkter på boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et lite førsteinntrykk 😀?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Har du et lite førsteinntrykk 😀?
    Starter greit, raskt kanalskifte, 'inteligent' EPG som foreslår andre opptakstider (repriser) om du skulle prøve å stille inn mer enn to opptak for samme tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Hvis du har trådløs ruter trenger du bare en boks som lager bro mellom nettverkskabelen på Strong boksen og det trådløse nettet. Siden du har en stuepc som er tilkoblet trådløst, kan du også bruke den som trådløs bro. Det finnes masse beskrivelser på google for dette. Søk feks etter "windows network bridge"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    Lurer også på om Strong-boksen kan ta opp flere kanaler på samme transponder (RF-kanal) med en og samme tuner. Om det var mulig kunne man ta opp NRK1,2 og 3 samtidig på en tuner (samme transponder), mens man ser på NatGeo (annen transponder). Det er sannsynligvis en grense for hvor mange videostrømmer som kan dekrypteres samtidig med en kortleser. Tror noen smartkortlesere kan støtte 4 samtidige strømmer. Kunne vært greit å teste hvor mange samtidige strømmer denne boksen klarer å dekryptere.
    Strong-boksen kan ta opp to program samtidig.

Om kanalene man tar opp på er i hver sin MUX (transponder/signalpakke), kan man bare se på en kanal som befinner seg i de to respektive MUXene.

Om begge kanalene befinner seg i samme MUX, vil man kunne se en hvilken som helst av de andre kanalene.

RiksTV sine sider kan du se hvilke kanaler som hører hjemme i de forskjellige signalpakkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tru på den mottakeren, men er spent på om netttv delen fungerer. Tenker da på youtube og vgtv.
    Filmleie er også viktig at fungerer.

Meget bra at du tester denne Technofranki :-)
    Setter pris på din testing å erfaringer

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •