Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vangli
    Jeg spurte RiksTV hva den siste oppdateringen gikk ut på. Følgende skal være utbedret svarte de:

- Problemer ved at boksen kan henge seg under visse omstendigheter
    - Automatisk installasjon av nye kanaler
    - Problemer med undertekst i Film tjenesten i Ekstra
    - Svart skjerm i Ekstra portalen

Noen som vet om det er mere?

Mvh Bent
    Langt fra alle problemen jeg har med min boks. Og dette har Rikstv brukt 1/2 år på. Det er å holde kundene sine for narr!

Det er så mye som burde vært utbedret med denne boksen. Egentlig hele boksen etter min mening. Den er ubrukelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmmappe i neste oppgradering?

Noe som burde vært med boksen allerede er en egen mappe for filmer. Det finnes vel ikke noe slikt?
    Det blir slitsomt å måtte skrolle ned blant alle serieropptakene for å få tak i de få filmene en tar opp...
    Det burde vært en spesiell mappe for filmer der man finner alle filmene med gang, slik det er med serier. Noe å håpe for i neste oppgradering?

Også mulighet for at YouTude på Ekstra husker for søkeord....

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Fikk melding på TVn i går kveld at det skulle komme en software oppdatering i dag 15/4 Kl 06:00.

Jeg har ikke brukt boksen/TV etterpå, spent på om det er noen merkbare forbedringer, øverst på ønskelista er det at boksen responderer på fjernkontroll med en gang den er slått på (og ikke etter 10-20min).
    Jeg har nå brukt denne i ca 14 dager etter oppgradering, og kan bekrefte at
    oppgraderingen ikke hjalp en dritt på boksens respons på fjernkontroll i første
    tiden etter påslag, som for meg er den utvilsomt mest irriterende svakhet med
    boksen. Får jo f... ikke byttet kanal før man er ca en meter unna boksen.
    Det er vanligvis like etter at jeg har skrudd på at man vil zappe litt for å sjekke om det er noe som er verdt å se på.
    Litt usikker på hvor lenge etter påslag dette er ett problem fra (5 min til 30 min?), jeg har en sterk
    misstanke om at det varierer fra gang til gang etter påslag

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sykkler jeg snart rett inn i helv***** med boksen i ryggsekken!

Denne boksen, vet ikke hva det vil si og være en PVR!

For meg, er en PVR en boks der man kan spole frem og tilbake. Det klarer ikke denne boksen uten og bli forvirret og fjerne lyden, rykke og nappe og fucke opp hele opptaket så det ender med at man må gi slipp på hele timeshift opptaket!

Etter og ha spolt for langt inn i programmet etter reklamepausen, fordi fjernkontrollen ikke pekte direkte på boksen måtte jeg spole litt tilbake.
    Etter jeg trykte play og opptaket startet avspilling manglet lyden, bildet så ut som det ble spolet fremmover på sakteste hastighet.

Måtte hoppe til "sanntid" for og få tilbake lyden!
    Det kan ikke kalles en PVR!

Det er TRAGISK!
    Og det som er ENDA mer tragisk er at Rikstv ikke ser dette og virkelig går inn for og gjøre noe med det! Til tross for mange kunders frusturasjon!

En ny hardisk og en Logitech Harmony remote tror jeg ville fikset problemet. (Harmony kontrollen fikser problemet, det vet jeg)

Her har man en PVR, der man sitter og føler man ikke har en PVR likavel...
    Tør jeg spole i opptaket, eller kommer det til og ødelegge hele greia? Nei jeg safer og driter i og spole. Jaja jeg mistet første del men pytt. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Strong kommet i hus grunnet at lynet tok Grundigen. Faktisk tok lynet to bokser her. Fikk Strong for 990,- så jeg slo til. Akkurat koblet opp og programmert min Harmody One. ikke tegn til noe heng eller frysing eller dårlig respons. Ser ut som orginal-kontrollen ikke er helt god da...

Boksen starter veldig kjapt og greit.

Spoling helt greit foreløpig.

Et stort framskritt er at endelig er lyden i sync med bildet. Det var helt på trynet i Grundigen.

Blir uansett spennende å se framover.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Har en Strong Srt 8965.Boksen fungerer stort sett greit,har en del av de problemer som andre har beskrevet i denne tråden.Men det som irriterer meg mest er fjernkontrollen,her burde Risktv sendt med kikkertsikte .På min sonytv kan jeg programere fjernkontrollen til å betjene alternativt utstyr,men den firesifrede produsentkode for Strongboksen finner jeg ikke i lista.Finnes denne og er det noen som har den?Hadde vært fint å kunne bruke fjernkontrollen til min Sonytv for å betjene Strongboksen Er takknemlig for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen skulle oppdatere seg i morges kl. 06.00.
    Det gjorde den IKKE.
    Hva er løsningen her? Min stod på i natt, men gikk jo i stand-by etter 4 timer. Må den være på som i aktiv, stand-by eller av?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Boksen skulle oppdatere seg i morges kl. 06.00.
    Det gjorde den IKKE.
    Hva er løsningen her? Min stod på i natt, men gikk jo i stand-by etter 4 timer. Må den være på som i aktiv, stand-by eller av?
    Min boks trengte 3 forsøk på å laste ny software!!!Den første mulighet for å laste ny software var riktignok en manuell variant,noe som ikke fremgikkk i tekst på skjerm. Boksen skal stå i standby.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har gitt opp!

Har sendt mail til Rikstv om at jeg skal ha tilbake pengene mine for PVR som jeg kjøpte for et år siden. Jeg har betalt for en PVR boks, men den j..... Strong receiveren kan ikke regnes som PVR. Bare et forb.... stort irritasjonsmoment.

Hver gang man skal bruke opptak/timeshift eller slikt så funker faenskapen ikke.!

Hva i h......... er vitsen med en slik boks.

Men svarer Rikstv på den henvendelsen! Neida!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sitter framdeles uten oppgradering av software så skal prøve manuelt i morgen tidlig. tydeligvis ikke mulig å få boksen til å fikse dette sjøl....
    Ellers gikk første planlagte opptak i vasken. Skulle ta opp 4-stjerners middag for kona mens eg så hockey. Boksen tok bare opp reklamepausen FØR programmet. (***** interessant).
    Lover ikke bra. Begynner å lure på om en skal bruke angrefristen....
    Fikk jo fatt i ny strømforsyning til Grundigen, så har den i back-up.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh detter går ikke. Stod opp i morges kl. 6 og fulgte med. Intet skjedde. Fikk en melding om at oppdatering mislyktes.... haha.
    Nytt opptak feilet. Mistet siste halvtimen av en film....:evil: Hva **** er vitsen med en "PVR" som ikke klarer å ta opp det den skal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Strong'en sendt i retur på angreretten.
    Følgende problemer:
    - Nektet å oppdatere seg.
    - Opptak funket dårlig. Manglet deler av programmene.
    - Ved skifting av kanaler frøs boksen av og til og slo seg av etter noen tid.
    - Lyd forsvant på enkelte kanaler helt plutselig.

Glad jeg fikk ny strømforsyning til Grundigen. Den funker mye bedre. Kanskje STrong'en funker etter et par år med oppdateringer....

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da var en Strong'en sendt i retur på angreretten.
    Følgende problemer:
    - Nektet å oppdatere seg.
    - Opptak funket dårlig. Manglet deler av programmene.
    - Ved skifting av kanaler frøs boksen av og til og slo seg av etter noen tid.
    - Lyd forsvant på enkelte kanaler helt plutselig.

Glad jeg fikk ny strømforsyning til Grundigen. Den funker mye bedre. Kanskje STrong'en funker etter et par år med oppdateringer....
    Disse feilene du ramser opp er heldivis ikke standard på alle boksene, jeg har heldigvis ikke opplevd en eneste av de feilene du nevner her
    siden boksen min var ny. (ca 4 mnd.). Du fikk tydligvis en boks med "ortnli" feil ikke bare soft/firmware problemer.
    Får bare håpe at ikke samme boksen snur i døra hos leverandør og selges til ett nytt offer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei får håpe det da. :roll:
    Legger ved et brev om alle feilene iallefall så vet Riks-tv om det ...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Disse feilene du ramser opp er heldivis ikke standard på alle boksene, jeg har heldigvis ikke opplevd en eneste av de feilene du nevner her
    siden boksen min var ny. (ca 4 mnd.). Du fikk tydligvis en boks med "ortnli" feil ikke bare soft/firmware problemer.
    Får bare håpe at ikke samme boksen snur i døra hos leverandør og selges til ett nytt offer.
    Dette er bare bullshit, alle disse Strong boksene er ubrukelige. Jeg har nå hatt 2 i hus, og det har vært totalt ubrukelige begge jeg har hatt. Så uheldig kan jeg vel ikke ha vært. De er nå returnert begge 2.

Endelig har jeg fått tilbake en Grundig PVR og verden smiler igjen. Det er ingen tvil. Grundig PVR er som himmelen i forhold. Den fungerer, og ikke minst så har jeg en fjernkontroll som fungerer. Jeg har nå fått tilbake troen på Rikstv og PVR.

Får bare håpe det varer!

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe problemer med min Strong.Fungerer OK som PVR og ellers også.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja men.. Enda et pauseopptak rett i vasken! :evil:
    Rakk og se 10 minutter av opptaket før boksen begynte og lage rare knitrelyder og bildet stoppet. Den fortsatte og tygge og knitre, til tider ganske høylydte "knekkelyder"..
    Prøvde og spole fremmover, vips var jeg i "live" modus og opptaket forsvandt med vinden (Selv om det ikke blåser her akkurat nå).

Høres ut som hardisken spiser grus...

Blir og ta kontakt med RiksTv igjen da gitt. Blir den 3. boksen i tilfellet.
    Dette er jo ikke en pvr.......... Det er en vanlig boks, men med fristende funksjoner som ikke fungerer..

Og det ser åpenlyst ut som at det er hardisken som er problemet! Jeg har ikke noen andre problemer, bortsett fra at opptak (les: pause, tids forskyvning). Det henger alltid..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste swVersjon?

Er det noe sted å se hva som finnes av siste tilgjengelige versjon og dato for denne?
    Jeg har hatt problemer med å få oppdatert tuneren de siste 4-5 mnd. Rikstv sendte meg en minnepinne, som jeg fikk i posten i dag. På denne fikk jeg versjon 4464, datert 31.05.13.

På Rikstv sin side ligger ute versjon 4432 til nedlasting. Denne på nettsiden, har jeg ikke testet, men oppgraderingen fra usb-en installerte seg greit.

Dog kan jeg ikke se noen logg noe sted i fht. hva oppdateringen inneholdt. Hvor finner man i såfall ut noe slikt? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering på gang neste uke

I følge Rikstv på Facebook for noen minutter siden: ... det kommer en ny oppdatering neste uke, dere vil da få en beskjed på skjermen at ny oppdatering er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan vite hva som er endret med ny versjon?

Sitat Opprinnelig postet av vangli
    Jeg spurte RiksTV hva den siste oppdateringen gikk ut på. Følgende skal være utbedret svarte de:

- Problemer ved at boksen kan henge seg under visse omstendigheter
    - Automatisk installasjon av nye kanaler
    - Problemer med undertekst i Film tjenesten i Ekstra
    - Svart skjerm i Ekstra portalen

Noen som vet om det er mere?

Mvh Bent
    Er dette info du har i direkte kontakt med Rikstv via telefon eller epost? Eller andre steder?

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •