Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen,
    I går kveld sto boksen på pause i bortimot 20 min igjen, den funket fint når jeg trykte play og den spilte av i kanskje 2-3 minutter etterpå.
    Men da var det stopp! Alt sto stilt, gikk ikke an å pause eller spole. Bildet sto helt stille. Så der mistet jeg et program jeg hadde ganske lyst og se :roll:

Kikket inni boksen nå, inn igjennom luftehullene.
    Hardisken heter HGST, og står at det er et selskap av western digital.
    Personlig har jeg aldri hørt om dette merket før.

Blir bare mer og mer fristet på og bytte disken..

Om det blir bytte så blir det nok en slik:
    Komplett.no - Seagate Momentus® Thin 500GB

Er vel ikke noe håp om og få sendt inn boksen til Rikstv sammen med en ny hardisk og be dem montere den og fortsatt beholde garantien.. :P

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpejohn
    Blir bare mer og mer fristet på og bytte disken..

Om det blir bytte så blir det nok en slik:
    Komplett.no - Seagate Momentus® Thin 500GB
    Hmm, frister her også. Men frister nok mer med en slik:

Komplett.no - Crucial m4 SSD 2.5" 256GB

Tror dere det vil fungere bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker nok helt perfekt det men er usikker på hvor mye du tjener på ssd vs en kjapp 7200rpm hdd. Er jo en viss prisforskjell men om prisen ikke er en faktor er jo ssd den ultimate løsningen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha 7200rpm disk da?
    Holder ikke det med 5400?

Den jeg linka til hadde 16mb cach, mens den orginale har 8..
    Er ikke sikkert det hjelper så mye bare det?

En 7200 vil jo bråke litt mer vil jeg tro..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strong boks nr 2

Hei!

Fikk Strong hybrid PVR boks nr 2 fra rikstv, og har hatt den en ukes tid nå. Rikstv teknisk mente at det skulle bli bedre med ny mottaker da de ikke hadde hørt om alle problemene jeg har med min. Og faktisk noe er blitt bedre, mens andre problemer fortsetter. Her er foreløpig mine oppleveleser av boks nr 2.

Forbedringer med ny boks:

1. Fjernkontroll er faktisk marginalt litt bedre, slipper å sikte innertier hver gang. Klarer seg kanskje med en 9er nå.

2. Frys av fjernkontroll i inntil 1 minutt etter at jeg skrur på boks er borte. DVS jeg kan justere volum og bytte kanal umiddelbart.

3. Heng (20 sek) er borte ved å gå inn i opptaks listen, den kommer nå relativt umiddelbart.

4. Kvekkelyd i harddisk er borte :-D

5. Virker som om mottakeren responderer bedre/raskere.

Men som den pessimisten jeg er, er jeg dessverre redd for at forbedringene kun vil vedvare en kort stund inntil harddisken fylles opp med opptak. Min mistanke er at nå når den er ny og inneholder lite opptak, vil den også oppleves som rask. Tror det er årsaken til at de som har byttet HDD også har opplevd at den blir mye bedre. Skal komme tilbake med mer informasjon når jeg får fylt HDD og om den blir tregere

Problemer som forsetter:

1. Timeshift og spooling medfører innimellom heng og hele boksen går i restart.

2. Opplever fortsatt problemer med teksting av og til.

3. EPG fryser av og til, altså at man får ikke "scrollet" videre uten noen god forklaring. Dersom man scroller litt horisonatlt / opp / ned kommer man til slutt videre.

4. funksjonalitet i software er fortsatt den samme. Ser ikke ut til at Rikstv kommer med noen nye oppdatering. Den vi kjører nå er vel snart 1/2 år gammel. Så det er vel å tro på julenissen at de kommer med noe nytt som fungerer. Tenker da på sortering i opptaksliste. mulighet for å slette mer en ett opptak av gangen osv. Forståelig EPG, og enklere menysystem. Slik at man slipper å trykke så j.... mange ganger på den dårlige fjernkontrollen.

Heller fortsatt til at Grundig PVR var mye mye bedre, men den mangler da de nye funksjonene. Tv2 Sumo, er vel kanskje det eneste som vil bli savnet om man går tilbake!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg fikk denne boksen i går etter at min Grundig PVR tok helt kvelden. Da jeg gikk inn på produsentens hjemmeside finner jeg en helt ny oppdatering som ikke lå der for to dager siden. Den kan innstalleres via en USB pinne står det. Se Modtagere - DVB-T - Conditional Acces - SRT 8965

Jeg kommer til å teste den oppdateringen, om det ikke er den samme som skal komme i natt på vanlig måte.

Mvh Bent

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swversjonen (3646) er den samme som kom i november i fjor, men datoen på den nye er fra februar i år. Inne i filen finner jeg også strengen 2.7.3, som er samme FW som fra november. Til tross for nye datoer virker dette som å være eksakt samme oppdatering som fra november i fjor, eneste forskjellen er at en laste den opp fra en USB pinne. Noe som sikkert kan hjelpe de som ikke får oppdatert på vanlig måte.

Mvh Bent

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjrono
    Hei!

Fikk Strong hybrid PVR boks nr 2 fra rikstv, og har hatt den en ukes tid nå. Rikstv teknisk mente at det skulle bli bedre med ny mottaker da de ikke hadde hørt om alle problemene jeg har med min. Og faktisk noe er blitt bedre, mens andre problemer fortsetter. Her er foreløpig mine oppleveleser av boks nr 2.

Forbedringer med ny boks:

1. Fjernkontroll er faktisk marginalt litt bedre, slipper å sikte innertier hver gang. Klarer seg kanskje med en 9er nå.

2. Frys av fjernkontroll i inntil 1 minutt etter at jeg skrur på boks er borte. DVS jeg kan justere volum og bytte kanal umiddelbart.

3. Heng (20 sek) er borte ved å gå inn i opptaks listen, den kommer nå relativt umiddelbart.

4. Kvekkelyd i harddisk er borte :-D

5. Virker som om mottakeren responderer bedre/raskere.

Men som den pessimisten jeg er, er jeg dessverre redd for at forbedringene kun vil vedvare en kort stund inntil harddisken fylles opp med opptak. Min mistanke er at nå når den er ny og inneholder lite opptak, vil den også oppleves som rask. Tror det er årsaken til at de som har byttet HDD også har opplevd at den blir mye bedre. Skal komme tilbake med mer informasjon når jeg får fylt HDD og om den blir tregere

Problemer som forsetter:

1. Timeshift og spooling medfører innimellom heng og hele boksen går i restart.

2. Opplever fortsatt problemer med teksting av og til.

3. EPG fryser av og til, altså at man får ikke "scrollet" videre uten noen god forklaring. Dersom man scroller litt horisonatlt / opp / ned kommer man til slutt videre.

4. funksjonalitet i software er fortsatt den samme. Ser ikke ut til at Rikstv kommer med noen nye oppdatering. Den vi kjører nå er vel snart 1/2 år gammel. Så det er vel å tro på julenissen at de kommer med noe nytt som fungerer. Tenker da på sortering i opptaksliste. mulighet for å slette mer en ett opptak av gangen osv. Forståelig EPG, og enklere menysystem. Slik at man slipper å trykke så j.... mange ganger på den dårlige fjernkontrollen.

Heller fortsatt til at Grundig PVR var mye mye bedre, men den mangler da de nye funksjonene. Tv2 Sumo, er vel kanskje det eneste som vil bli savnet om man går tilbake!
    fa.. i h.... for...... mø.... box, nå er nok nok. I morgen ber jeg om å få tilbake en ny Grundig. Box nr 2 er **** meg værre en den første jeg hadde.

Timeshift fryser på de mest idiotiske tidspunkter. Bildet hakker ustanselig. Nei og nei.

Nå står *****skapen i svart og teller sekunder. Rikstv, nå får dere **** meg kalle tilbake all denne *****skapen.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding på TVn i går kveld at det skulle komme en software oppdatering i dag 15/4 Kl 06:00.

Jeg har ikke brukt boksen/TV etterpå, spent på om det er noen merkbare forbedringer, øverst på ønskelista er det at boksen responderer på fjernkontroll med en gang den er slått på (og ikke etter 10-20min).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Fikk melding på TVn i går kveld at det skulle komme en software oppdatering i dag 15/4 Kl 06:00.

Jeg har ikke brukt boksen/TV etterpå, spent på om det er noen merkbare forbedringer, øverst på ønskelista er det at boksen responderer på fjernkontroll med en gang den er slått på (og ikke etter 10-20min).

Det hjalp litt å kjøre en factory resett på min i forhold til dette problemet.

Men sitter nå her med store forventninger til NY software som skal inn i natt kl 06:00

Håper Rikstv har skjønt det nå og kommer med en oppdatering som gjør denne j..... boksen brukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine bange anelser var nok ikke uten grunn.

Desverre blir boksen bare tregere og tregere, spesielt å gå inn på opptakslisten.

Men som nevnt, har nå store forventninger til ny software, bare det ikke går samme vei som ytelsen på boksen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny software i morges og har testet litt i kveld. Det ser ut til å ha blitt litt mindre hakking og det går an å spole bakover. Boksen har ikke gått i heng, det har den normalt gjort 1-2 ganger pr kveld. Problemet med at funksjonen for å kunne ta opp 0-5 minutter før start har de løst med å fjerne inntastingsfeltet for denne funktionen. Jeg ønsket å ta opp 'Puls' som startet rett etter dagsrevyen, men der mistet jeg første minuttet av programmet.
    Det fungerer sikkert fint for de som tar opp reklamefinansierte kanaler så slippere en litt reklame, men på NRK er det håpløst. Det betyr at en må bruke timer og da blir programmet lablet med det programmet som gikk før.
    Problemet med at tekstingen blir borte er der fortsatt. Teksten med trykk 5 og OK har jeg ikke fått i dag. Det tar fortsatt lang tid å få opp opptakene, men jeg har over 90% full disk.
    Det ser ikke ut til å ha kommet nye Buggs så et par oppdateringer (et par år?) så blir det kanskje en bedre boks enn Grundig.
    Nå begynte den forresten å hakke litt så det var visst ikke så bra som det så ut først.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Jeg fikk ny software i morges og har testet litt i kveld. Det ser ut til å ha blitt litt mindre hakking og det går an å spole bakover. Boksen har ikke gått i heng, det har den normalt gjort 1-2 ganger pr kveld. Problemet med at funksjonen for å kunne ta opp 0-5 minutter før start har de løst med å fjerne inntastingsfeltet for denne funktionen. Jeg ønsket å ta opp 'Puls' som startet rett etter dagsrevyen, men der mistet jeg første minuttet av programmet.
    Det fungerer sikkert fint for de som tar opp reklamefinansierte kanaler så slippere en litt reklame, men på NRK er det håpløst. Det betyr at en må bruke timer og da blir programmet lablet med det programmet som gikk før.
    Problemet med at tekstingen blir borte er der fortsatt. Teksten med trykk 5 og OK har jeg ikke fått i dag. Det tar fortsatt lang tid å få opp opptakene, men jeg har over 90% full disk.
    Det ser ikke ut til å ha kommet nye Buggs så et par oppdateringer (et par år?) så blir det kanskje en bedre boks enn Grundig.
    Nå begynte den forresten å hakke litt så det var visst ikke så bra som det så ut først.
    Ellers ser du noe nytt i softwaren, eller er det ikke noe forskjell. Tenker da på funksjonalitet, som feks brukendes EPG liste, Sletting av opptak osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers ser du noe nytt i softwaren, eller er det ikke noe forskjell. Tenker da på funksjonalitet, som feks brukendes EPG liste, Sletting av opptak osv?
    Det er ikke så mye endringer å se, det er fortsatt problemer med å bla nedover når det er flere program med samme navn under hverandre.
    Det ser ut til å gå litt fortere når en skrur på boksen og bakgrunnsfargen er blitt svart under oppstart. Ser ikke noen endring i forbindelse med sletting.
    Synes du det er tungvindt å slette her så bør du ikke prøve Intek sin PVR. Da rekker du noen kaffeslurker mellom hvert program du sletter. Selv om det ikke er så mange forbedringer, så er det vel et godt tegn at det ikke har dukket opp andre feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått en oppdatering.
    Syns fjernkontrollen funker litt bedre nå, før måtte jeg sikte ganske nøyaktig mot boksen, nå kan jeg faktisk sikte på toppen av tven..

Virket som spolingen ble litt bedre, men jeg tror disken er for treig for slike ting.. For det hakker og henger litt. Virker rett og slett som at den ikke klarer å laste fort nok..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hang boksen for første gang etter oppdateringen etter at jeg har spolt en del fram og tilbake på et opptak. Det som nå skjedde har jeg aldri sett før. Jeg fikk ikke kontakt med disken før jeg hadde tatt ut strømmen flere ganger. Nå begynner jeg å lure på om det har dukket opp nye bug uten at den ellers er blitt så mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Har fått mld om at oppdatering er tilgj.kvitterte med ok og satte tuner standby,men morgenen etter var ikke oppdatering lastet og installert,det eneste som kommer er en ny info om oppdatering og beskjed om å trykke ok for å bekrefte.Dette har nå skjedd 3 ganger.Ringte idag Risktv, etter å ha undersøkt litt fikk jeg beskjed om å laste ned oppdatering manuelt i tidsrommet mellom 0500-0700.Selvfølgelig er jeg jo oppe på den tiden av døgnet,sikkkert akkurat ferdig med å vaske bilen eller noe:evil: :evil: :evil: :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke flere som kunne tenke seg og bytte HDD da? For og se på resultatet mener jeg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpejohn
    Jeg har også fått en oppdatering.
    Syns fjernkontrollen funker litt bedre nå, før måtte jeg sikte ganske nøyaktig mot boksen, nå kan jeg faktisk sikte på toppen av tven..

Virket som spolingen ble litt bedre, men jeg tror disken er for treig for slike ting.. For det hakker og henger litt. Virker rett og slett som at den ikke klarer å laste fort nok..
    Jeg syntes også at fjernkontrollen var haddde fått bedre respsons. Siden du også opplever dette, var det ikke bare noe jeg innbilte meg :-)

Har ikke spolt så alt for mye ennå, men synes det fungerer greit nå (så langt i alle fall).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte RiksTV hva den siste oppdateringen gikk ut på. Følgende skal være utbedret svarte de:

- Problemer ved at boksen kan henge seg under visse omstendigheter
    - Automatisk installasjon av nye kanaler
    - Problemer med undertekst i Film tjenesten i Ekstra
    - Svart skjerm i Ekstra portalen

Noen som vet om det er mere?

Mvh Bent

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg