Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et enkelt valg (?)

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Det stemmer, det er TVer på 4 forskjellige steder. Det blir MANGE ekstra kabler og bokser (siden to av de nå bruker tuneren i TVen).
    OK, skjønner. Da står valget mellom et antall utenpåliggende kabler (pent skjult i en overmalt kabelskinne) med et velfungerende opplegg, eller godt skjulte kabler med et disfungerende opplegg.

Personlig hadde jeg nok hatt større glede av å sitte og se på et velfungerende opplegg, enn å stå å se på en kabelfri yttervegg.

;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Teknisk Ukeblad har testet denne boksen nå, og er totalt på bærtur:

STRONG-DEKODER FOR RIKS-TV - TEST: Den nye riksmottakeren - tu.no/tester

Måtte bare legge inn en link hit

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Ser at Teknisk Ukeblad har testet denne boksen nå, og er totalt på bærtur:

STRONG-DEKODER FOR RIKS-TV - TEST: Den nye riksmottakeren - tu.no/tester

Måtte bare legge inn en link hit
    Er nok hentet fra en reklamebrosjyre dette ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV Filmleie Strong SRT-8965

Er det noen som har prøvd filmleie på SRT-8965 boksen og ser at det koster gryn i massevis?
    Sitat fra RiksTV. Du betaler per film du leier: kr 39,- til kr 59.
    Leier du 2 filmer hos RiksTV betaler du kr 78 for de 2 billigste filmene.

Viaplay har TV+Film der du kan se tv og så mange filmer du orker for fastpris kr 79 pr måned.
    (Jeg har det, og det funker, også på Android Mobil)

Jeg har Strong SRT-8965 som jeg brukte ca en uke, før jeg gikk tilbake til Grundig DTR-8860. Forskjellen er som natt og dag.
    Grundigen danker ut Strong boksen på alle områder, utenom stabilitet på serie opptak. Men jeg bruker likevel Grundig boksen til det er garantert at det kommer en ny og 99 prosent stabil pvr boks.
    Og da skal RiksTV få tigge meg om å motta den nye boksen gratis.

Lykke til, Og husk at det er aldri så galt at det ikke kan bli verre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glupulf
    Er det noen som har prøvd filmleie på SRT-8965 boksen og ser at det koster gryn i massevis?
    Jeg har prøvd filmleie, og skrevet en liten anmeldelse på bloggen min.
    Tjenesten fungerer greit, men prisen pr. film er for høy. Og er nok heller for dem som ser film av og til enn for oss som gnur på med 3-4 filmer i løpet av en helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Er ny her på dette forum.Har imidlertid lest en del her,mest på digitalt bakkenett.Har nå tatt i bruk en Strong SRT 8965,koplet den opp her om dagen,og boksen hadde lastet ned sw 3646 datert 6/11-2012 i går.Så langt alt vel.Har imidlertid merket meg at når man trykker på Guide knappen,kommer det bare opp info om NRK1 og 2 i første skjermbilde,for mere info om ytterligere kanaler må man pile seg videre.Har registrert her på dette forum at flere med meg ønsker en Guide eller epg om du vil, som viser fullskjerm.Altså mange flere kanaler i første skjermbilde etter å ha trykket på Guide.Til info kommer det jo opp info om 3 kanaler ved å trykke på ok knappen.Noe av vitsen med en Guide er vel å få en oversikt om hva som går,med færrest mulige tastetrykk.Ser at Rikstv teknisk svarer ut sp.mål her.De kan vel svare på om dette lar seg ordne ved en ny sw.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strong doubts about SRT-8965

Ser at det er lite aktivitet på denne tråden fortiden.
    Er alle plutselig blitt fornøyd med boksen?
    eller har dere brukt den effektive slegge metoden?

Jeg skiftet harddisk i min boks til et annet merke, og fikk en boks
    som virker som den skal.
    Til og med fjernkontrollen virker mye bedre etter skifte av harddisk.

Jeg brukte en gammel ekstern Seagate 500 fra en pc og formaterte den først. Nå virker boksen som en drøm i forhold til det den gjorde da jeg kjøpte den.
    Den disken som var i Strong boksen var en Western Digital, som jeg satte i PCen, og da fikk jeg nye problemer som jeg aldri har opplevd før,
    med flere stopp under oppstart av Windows, og laaaange stopp når jeg skal lagre en enkel tekstfil.
    Pluss utallige andre problemer som kom da jeg prøvde harddisken i PCen.
    Dette var bare en PC test av harddisken i Strong boksen og ikke permanent.

Nå ligger Western Digital disken i søppelbøtta der den hører hjemme.
    Og Strong boksen med ny Seagate disk kjører nesten feilfritt på soverommet.
    I stua bruker jeg den forhatte Grundig 8860, også med ny harddisk.

Hvis du er kunde hos RiksTv, er det eneste du kan stole på er at problemene blir verre.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er lite aktivitet på denne tråden fortiden.
    Er alle plutselig blitt fornøyd med boksen?
    eller har dere brukt den effektive slegge metoden?

Jeg skiftet harddisk i min boks til et annet merke, og fikk en boks
    som virker som den skal.
    Til og med fjernkontrollen virker mye bedre etter skifte av harddisk.

Jeg brukte en gammel ekstern Seagate 500 fra en pc og formaterte den først. Nå virker boksen som en drøm i forhold til det den gjorde da jeg kjøpte den.
    Den disken som var i Strong boksen var en Western Digital, som jeg satte i PCen, og da fikk jeg nye problemer som jeg aldri har opplevd før,
    med flere stopp under oppstart av Windows, og laaaange stopp når jeg skal lagre en enkel tekstfil.
    Pluss utallige andre problemer som kom da jeg prøvde harddisken i PCen.
    Dette var bare en PC test av harddisken i Strong boksen og ikke permanent.

Nå ligger Western Digital disken i søppelbøtta der den hører hjemme.
    Og Strong boksen med ny Seagate disk kjører nesten feilfritt på soverommet.
    I stua bruker jeg den forhatte Grundig 8860, også med ny harddisk.

Hvis du er kunde hos RiksTv, er det eneste du kan stole på er at problemene blir verre.
    Interessant, virker spoling i opptak bedre med ny HD også?
    Selv er jeg stort sett godt fornøyd med boksen nå (bortsett fra at fjernkontroll nesten ikke virker i ca 15 min etter den blir slått på).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Selv er jeg stort sett godt fornøyd med boksen nå (bortsett fra at fjernkontroll nesten ikke virker i ca 15 min etter den blir slått på).
    Jeg har fulgt denne tråden med interesse. Selv sitter jeg fortsatt med Grundig boksen, nr. 3 av dem. Den første gikk i stykker rett før reklamasjonsfristen og jeg fikk igjen pengene fra selger. Brukte dette til en ny boks siden det var dårlig med alternativer da, og den boksen gikk i stå etter et halv år (haddisken skar seg). Jeg fikk ny fra selger.
    Jeg har selvfølgelig hatt de fleste av de problemene som er beskrevet i Grundig tråden, men bestemte meg raskt for at jeg ville sjekke ut hva som ble skrevet om Strong boksen før jeg skiftet den ut.
    Etter å ha fulgt denne tråden konkluderer jeg med at jeg fortsetter med Grundig siden Strong boksen synes å slite med akkurat de samme problemene.
    Den siste Grundigen min fungerer relativt bra. Seriopptak er upålitelig, f.eks. har jeg funnet ut at på TVN bør jeg kjøre tidsopptak på serier. Men tidsopptak fungerer faktisk veldig bra.
    Det jeg merker meg nå er at det kommer nye TV'er som er godkjent for RiksTV, hvor man kan koble til en USB disk av eget valg til opptak, og da kan skifte ut disken hvis den lager problemer uten å streve med garantier.
    Så jeg tror at det blir ny TV som er alternativet etter Grundig - en god unnskyldning for å kjøpe en større og bedre TV :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Det jeg merker meg nå er at det kommer nye TV'er som er godkjent for RiksTV, hvor man kan koble til en USB disk av eget valg til opptak, og da kan skifte ut disken hvis den lager problemer uten å streve med garantier.
    Så jeg tror at det blir ny TV som er alternativet etter Grundig - en god unnskyldning for å kjøpe en større og bedre TV :-D
    Ikke stol på at ting blir så mye bedre med en "smart" TV.
    Har selv en ett år gammel Samsung UE55D8005, og har brukt en USB HDD for opptak fra Riks-TV. TVen leverer så det holder på bildesiden, og opptakene er teknisk helt topp, men brukergrensesnittet er helt på trynet tungvint. I tillegg til irriterende "features" som at avspilling kanselleres helt når opptaket er ferdig, og at listen over opptak stadig sorteres alfabetisk etter en av de hyppige SW oppdateringene. En begrensning jeg var klar over er at TVen kun har en tuner, så man kan kun ta opp fra samme kanal som man ser på.

Alt i alt er dette blitt en midlertidig nødløsning til vi nå snart får på plass GET med HD-PVR. Gratis tilknytning og rabbatterte priser gjorde betenkningstiden kort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke prøv å reparere noe som virker som det skal.

Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Hvis du er fornøyd med boksen slik den er nå, skal du ikke skifte eller endre på noe.

Ja boksen har ikke hatt et eneste oppheng eller pause verken på spoling eller avspilling, etter jeg skiftet HD.
    Alt som har med harddisken å gjøre, virker nå som det skal. Pluss at jeg har fått raskere menyer og EPG,
    og også på kanalskift har jeg sett stor forbedring på hastigheten.
    Jeg kan selfølgelig IKKE garantere at det som har blitt bedre på min boks, også gjelder alle andre bokser.

Jeg skal legge til at jeg har drevet med reparasjoner og vedlikehold av teknisk utstyr i rundt 40 år,
    derfor liker jeg best at utstyr som en kjøper nytt virker som det skal, når du kjøper det.

Desverre kan jeg ikke reparere saker og ting under topplokket til ansatte i RiksTV.

Husk at Garantien ryker hvis du åpner boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Ikke stol på at ting blir så mye bedre med en "smart" TV.
    Har selv en ett år gammel Samsung UE55D8005, og har brukt en USB HDD for opptak fra Riks-TV. TVen leverer så det holder på bildesiden, og opptakene er teknisk helt topp, men brukergrensesnittet er helt på trynet tungvint. I tillegg til irriterende "features" som at avspilling kanselleres helt når opptaket er ferdig, og at listen over opptak stadig sorteres alfabetisk etter en av de hyppige SW oppdateringene. En begrensning jeg var klar over er at TVen kun har en tuner, så man kan kun ta opp fra samme kanal som man ser på.

Alt i alt er dette blitt en midlertidig nødløsning til vi nå snart får på plass GET med HD-PVR. Gratis tilknytning og rabbatterte priser gjorde betenkningstiden kort
    Det er derfor dette er en fremtidsplan, dagens Smart TV'er er selvsagt begrenset, og jeg greier meg som sagt bra med Grundig akkurat nå (bank i bordet). Det kommer nye og bedre Smart TV hele tiden.
    Jeg skippet Get for RiksTV, så den tilknytningen har jeg hvis jeg vil gå tilbake. Men da må de forbedre seg kraftig, og det ser jeg ingen tegn til. Blant annet forlanger de at man leier boksen, en dyr løsning i det lange løp. Get er billig i borettslag siden de gir kraftige rabatter der, men for oss som ikke er i borettslag er de en dyr og dårlig løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Jeg skippet Get for RiksTV, så den tilknytningen har jeg hvis jeg vil gå tilbake. Men da må de forbedre seg kraftig, og det ser jeg ingen tegn til. Blant annet forlanger de at man leier boksen, en dyr løsning i det lange løp. Get er billig i borettslag siden de gir kraftige rabatter der, men for oss som ikke er i borettslag er de en dyr og dårlig løsning.
    Det var min erfaring med GET også som "enebolig-kunde". Var analog kunde, og så skulle de ha 4000,- for å koble meg over på digital aksess. Da ble det Riks-TV, helt til en hyggelig inder kom på døra og tilbød gratis GET tilknyting og fyllte ut en kontrakt hvor det sto 0,- for HD-PVR, ekstra boks, kontakter, etc. Når han i tillegg rabatterte månedsprisene på TV og bredbånd var saken biff

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt største problem med denne boksen er for tiden teksten. Spesielt på NRK1 når jeg skal se på House av en eller annen grunn. Stadig faller teksten ut og eneste måte å få den tilbake på er å bytte kanal og tilbake igjen

Hvor stor er standard-disken ? Lurer på om jeg kanskje skulle kostet på den en SSD, de begynner å bli ganske rimelige etterhvert om ~300GB er nok.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med boksen slik den er nå, skal du ikke skifte eller endre på noe.

Ja boksen har ikke hatt et eneste oppheng eller pause verken på spoling eller avspilling, etter jeg skiftet HD.
    Alt som har med harddisken å gjøre, virker nå som det skal. Pluss at jeg har fått raskere menyer og EPG,
    og også på kanalskift har jeg sett stor forbedring på hastigheten.
    Jeg kan selfølgelig IKKE garantere at det som har blitt bedre på min boks, også gjelder alle andre bokser.

Jeg skal legge til at jeg har drevet med reparasjoner og vedlikehold av teknisk utstyr i rundt 40 år,
    derfor liker jeg best at utstyr som en kjøper nytt virker som det skal, når du kjøper det.

Desverre kan jeg ikke reparere saker og ting under topplokket til ansatte i RiksTV.

Husk at Garantien ryker hvis du åpner boksen.
    Hei, nei jeg kommer ikke til å åpne boksen før garantitiden er utgått :-)
    Som tidligere nevnt virker den helt OK slik den er nå, og jeg mener den leverer veldig gode bilder (virker som om oppskallering til 1080i fra 720p og SD er mye bedre på Strong en på Grundig boksen jeg hadde tidligere).
    Men uansett veldig interessant å lese om andre som har nok teknisk kompetanse til å faktisk forbedre/reparere boksen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glupulf:

Har ikke noen bilder fra Strong boksen innvendig vel?
    Kan man bruke hvilken som helst HDD? (Av god kvalitet og raske specs selvfølgelig)
    Og var dette grei skuring? Ikke noe spesielt som måtte til for og bytte?

Jeg brukte en Logitech Harmony fjernkontroll, og med den kunne jeg nesten stå ut i gangen og sikte på veggen diagnonalt over for tven og likavel skifte kanal Men kontrollen flippa så jeg må ha en ny!
    Da fikk jeg blant annet justert volum på TV`en og ikke på boksen, noe som for meg ikke funket så bra.. Lyden blir veldig lite forandret fra lav til høy. Dette er nok normalt men det irriterer meg. Setter jeg volumet på fult på boksen og justerer volumet på tven funker det knall. Og logitech kontrollen kan jo programmeres til og styre boksen, men volum på tv osv. Genialt OG jeg har bare EN fjernkontroll og forholde meg til

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpejohn
    Jeg brukte en Logitech Harmony fjernkontroll, og med den kunne jeg nesten stå ut i gangen og sikte på veggen diagnonalt over for tven og likavel skifte kanal Men kontrollen flippa så jeg må ha en ny!
    Da fikk jeg blant annet justert volum på TV`en og ikke på boksen, noe som for meg ikke funket så bra.. Lyden blir veldig lite forandret fra lav til høy. Dette er nok normalt men det irriterer meg. Setter jeg volumet på fult på boksen og justerer volumet på tven funker det knall. Og logitech kontrollen kan jo programmeres til og styre boksen, men volum på tv osv. Genialt OG jeg har bare EN fjernkontroll og forholde meg til
    Enig. Bruker Harmony 900 selv og den fungerer glimrende med Strong-boksen. Siden den har RF har jeg plassert en sender foran boksen slik at jeg ikke behøver å sikte med fjernkontrollen i det hele tatt.

Men nå bruker jeg den mindre enn før, har oppdaget Netflix via AppleTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha stått på pause i 20 minutter, jeg trykker play og bildet SUSER fremmover i 100 å *******! Når det endelig "stopper" ser jeg dette i et par minutter før jeg koker over og sletter hele time shift;

Rikstv PVR - YouTube

Jippi. Får bare mer og mer lyst til og bytte hardisk... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tross av varierende erfaringer med denne boksen blant folk tok jeg sjansen og bestilte denne på fredag morgen.

Noen som har oversikt over hvor lang tid RiksTV bruker på å sende utstyr og hvor de sendes fra? Spent på å se om den lever opp til sitt dårlige rykte :grin:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lazerbrain
    På tross av varierende erfaringer med denne boksen blant folk tok jeg sjansen og bestilte denne på fredag morgen.

Noen som har oversikt over hvor lang tid RiksTV bruker på å sende utstyr og hvor de sendes fra? Spent på å se om den lever opp til sitt dårlige rykte :grin:
    Mener min boks ble levert på litt over en uke, hvor RiksTV sender boksen fra vet jeg ikke.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •