Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ny programvare versjon 3646 (datert 6. november 2012) retter følgende:

• Teksttv for TV 2 er nå synlig
    • Enkelte tv-er har hatt problem med at lyd forsvinner på HDMI. Dette er nå løst.
    • Bare reelt antall kanaler vises ved installasjon
    • Opptak av kryptert radio (P4, Radio1 og Radio Norge) er nå mulig
    • HDCP-endringer på Portalen/Ekstra: Hvis portalen/Ekstra er oppe når TV skrues av og på igjen vil en HDCP-melding om at tv-en ikke støtter HDCP komme på TV-skjermen. Løsningen er da å gå ut av Ekstra.
    • “Exit”-knappen fungerer nå som “Exit” og ikke “Back”

Jeg oppdaterte i dag morges.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve å oppdatere i natt jeg da. Sært at man ikke kan kun laste inn oppdatering over nettverk og oppdatere når man selv vil.

Hatt problemer med at lyden blir borte når jeg skifter kilde på TV så håper den biten virkelig er rettet. Ellers fungerer den jo greit nok her, mer stabil enn Grundigen var for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med den nye boksen:

Min henger seg opp ofte når jeg skal se på opptak, eller slette noe... etter ca. 1 minutt starter den seg opp igjen.

Opplever problemer med "skip 30sek"-en. Skal jeg tilbake, spiller den opptaket i noen sekunder uten lyd, så kommer lyden tidligere enn det som vises. Plutselig går opptaket mye fortere til å møte lyden, til slutt av de 30 sekundene. For å høre de siste 30 sekundene må man trykke 2 ganger.

Litt kjedelig at det ikke finnes en måte å gå fort ut av opptak-menyen under avspilling for å slippe å trykke på tilbake-knappen uendelig ganger.

Kjedelig også at man ikke kan få lese info om opptaket man ser akkurat når man ser det (f. eks for å sjekke sesong/episode). Man må trykke på tilbake, eller OK for å få opptaklisten og så velge opptaket! Og så må man trykke tilbake mange ganger for å kvitte seg menyen

Savner at boksen ikke viser hvor langt en er på opptaket en ser.

Kunne også tenke meg å kunne slette en hel serier-mappe.

Opptakeren blander mellom sesongene til serier. Ofte hender det at i stedet for å ta opp nye episoder fra siste sesong, boksen bestemmer seg for å ta opp gamle episoder og lar være å ta opp aktuelle sesong! Man må alltid sjekke

Finnes det noen løsning for å gå ut av timeshift med kun et trykk, uten å spole fremover?

Lite glad å måte stå opp kl.5 for å oppgradere boksen!

Med YouTube: kunne tenke meg at boksen husker siste søk, slik at jeg slipper å skrive det hele hver gang jeg skal til ekstra.

Ganske fornøyd med programguiden, selv om den er litt vanskelig å lese fra avstand. Liker at man kan skrulle ned til neste dag på EPG eller på selv kanalen uten å trykke på andre knapper. Liker også at man kan se 3 kanaler samtidig, og at man ser hvilke opptak man skal ta.

Jeg hadde Grundig-PVR boksen, faktisk 2 av dem, siden begge døde. Så jeg er glad for at noe fungerer i det hele tatt og at jeg får ta opp mine programmer. Forhåpentligvis varer den en stund, har tatt opp mye i det siste!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Litt kjedelig at det ikke finnes en måte å gå fort ut av opptak-menyen under avspilling for å slippe å trykke på tilbake-knappen uendelig ganger.
    Prøv Exit-knappen.
    Kunne også tenke meg å kunne slette en hel serier-mappe.
    Trykk OPT-knappen, deretter OK for å velge Slett.
    Finnes det noen løsning for å gå ut av timeshift med kun et trykk, uten å spole fremover?
    Trykk på Stopp-knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Prøv Exit-knappen.

Trykk OPT-knappen, deretter OK for å velge Slett.

Trykk på Stopp-knappen.
    Takk for de gode tipsene! #2 og #3 var jo løsningen!

#1 derimot ikke. Hvis jeg ser på et opptak og har åpnet menyen av noen grunn, å trykke EXIT-knappen sender meg tilbake til live-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kjedelig også at man ikke kan få lese info om opptaket man ser akkurat når man ser det (f. eks for å sjekke sesong/episode). Man må trykke på tilbake, eller OK for å få opptaklisten og så velge opptaket! Og så må man trykke tilbake mange ganger for å kvitte seg menyen
    Dette er notert, og ligger inne i vår bug-database. Kan dessverre ikke love når det eventuelt blir fikset da det er noen gjenstående feil som må prioriteres.

Savner at boksen ikke viser hvor langt en er på opptaket en ser.
    Dette er fult mulig når du trykker Info knappen mens du ser på opptak. Til venstre i grafikken ser du hvor lang ut i opptaket du er, og til høyre ser du hvor langt opptaket er totalt.

Opptakeren blander mellom sesongene til serier. Ofte hender det at i stedet for å ta opp nye episoder fra siste sesong, boksen bestemmer seg for å ta opp gamle episoder og lar være å ta opp aktuelle sesong! Man må alltid sjekke
    Det ligger foreløpig ingen funsjonalitet for håndtering av forskjellige sesonger på mottakeren, men den skal allikevel ta opp alle planlagte opptak. Er det sånn at den tar opp den nyeste episoden på et annet tidspunkt på grunn av en kollisjon med andre planlagte opptak?

Lite glad å måte stå opp kl.5 for å oppgradere boksen!
    Du skal ikke trenge å stå opp kl 5 for å laste ned programvaren. Første gang du skrur på boksen, etter at programvaren ble gjort tilgjengelig, får du et spørsmål om du ønsker å laste ned ny programvare dagen etter kl 05:00. Så lenge du da trykker JA, så vil mottakeren laste den ned selv.

Med YouTube: kunne tenke meg at boksen husker siste søk, slik at jeg slipper å skrive det hele hver gang jeg skal til ekstra.
    Vi har planer om å komme med en versjon med denne og andre mulgiheter tilgjengelig, men foreløpig så henger det litt på rettigheter, så jeg kan dessverre ikke love noe tidspunkt for når dette er på plass.

Ganske fornøyd med programguiden, selv om den er litt vanskelig å lese fra avstand. Liker at man kan skrulle ned til neste dag på EPG eller på selv kanalen uten å trykke på andre knapper. Liker også at man kan se 3 kanaler samtidig, og at man ser hvilke opptak man skal ta.
    Det er bra å høre

Jeg hadde Grundig-PVR boksen, faktisk 2 av dem, siden begge døde. Så jeg er glad for at noe fungerer i det hele tatt og at jeg får ta opp mine programmer. Forhåpentligvis varer den en stund, har tatt opp mye i det siste!
    Vi håper selvfølgelig ikke at vi skal komme i samme situasjon som med Grundig mottakeren, og det er selvfølgelig beklagelig alle problemene som har vært med den. Håper du får et langt og godt forhold til din nye mottaker.

Med vennlig hilsen,

RiksTV teknisk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Du skal ikke trenge å stå opp kl 5 for å laste ned programvaren. Første gang du skrur på boksen, etter at programvaren ble gjort tilgjengelig, får du et spørsmål om du ønsker å laste ned ny programvare dagen etter kl 05:00. Så lenge du da trykker JA, så vil mottakeren laste den ned selv.
    I teorien ja. Det har aldri fungert her. Står bare FAIL i displayet på mottageren på morgenen, og en feilmelding på skjermen. Dette har skjedd på begge de to siste oppdateringene. Laster jeg ned manuelt kl. 05.00 fungerer det kjempefint. Oppdatering når som helst via internett hadde vært en stor fordel ja...

Den meldingen med "trykk 5 + ok" som stadig dukker opp irriterer kona noe grenseløst. Håper den blir fjernet, må da være nok å gjøre dette EN gang.

Teksting og lyd henger fortsatt ofte etter når det spoles. Det kan ta en stund før teksten kommer og lyd+bilde er synkronisert. Dette gjør det vanskelig å skippe over reklamene.

Men spoling ser ihvertfall ut til å virke litt bedre nå etter siste oppdatering og jeg har ikke hatt noen heng.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    I teorien ja. Det har aldri fungert her. Står bare FAIL i displayet på mottageren på morgenen, og en feilmelding på skjermen. Dette har skjedd på begge de to siste oppdateringene. Laster jeg ned manuelt kl. 05.00 fungerer det kjempefint. Oppdatering når som helst via internett hadde vært en stor fordel ja...

Den meldingen med "trykk 5 + ok" som stadig dukker opp irriterer kona noe grenseløst. Håper den blir fjernet, må da være nok å gjøre dette EN gang.

Teksting og lyd henger fortsatt ofte etter når det spoles. Det kan ta en stund før teksten kommer og lyd+bilde er synkronisert. Dette gjør det vanskelig å skippe over reklamene.

Men spoling ser ihvertfall ut til å virke litt bedre nå etter siste oppdatering og jeg har ikke hatt noen heng.
    Hei.

Vet at vi hadde noen utfordinger med at endel mottakere ikke oppdaterte seg, tror det ble gjort noen endringer litt etter at vi la ut siste oppdatering, så da håper jeg at neste gang det kommer ny oppdatering så skal du, og alle de andre som har hatt problemer, slippe å stå opp kl 05:00 for å gjøre det manuelt.

Når det gjelder oppdatering over internett så er nok det litt lengre ut i tid, men er helt klart noe vi kan vurdere. Her kan jeg da allikevel ikke love noe.

Når det gjelder 5+OK knappen så har det med kopibeskyttelse å gjøre (HDCP som du sikkert vet). Det skal ikke være nødvendig å gjøre dette hver gang du skrur på TV-en, så lenge man ikke koblet ut og inn HDMI kontakten. Men nå skjønner jeg det slik at du opplever at meldingen kommer hver gang du skrur på TV-en, stemmer det? Er det sånn at din TV støtter HDCP? Kan du beskrive hvordan du har koblet opp mottakeren, så kanskje jeg kan få en bedre forståelse på hva som skjer.

Har selv også opplevd at det tar tid etter spoling før lyd/tekst er i synk med bilde, og dette er noe vi har fokus på.

Mvh,

RiksTV Teknisk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den evige pine

Hei.

Når det gjelder oppdatering over internett så er nok det litt lengre ut i tid, men er helt klart noe vi kan vurdere. Her kan jeg da allikevel ikke love noe.

RiksTV Teknisk
    Dette skulle allerede vært på plass da denne boksen ble lansert. Alt annet er hastverksarbeid, fort & gæli ut på markedet. SW til denne boksen bærer jo definitivt preg av dette, ref. alle negative meldinger fra brukerne. Jeg er inderlig glad for at jeg ikke skaffet meg en slik boks. Har ikke RiksTV lært noe som helst etter alle viderverdighetene med Grundig-/ADB-boksen?

RiksTV ligger lysår bak CanalDigital mht. sw for respektive PVR-bokser. Slik hadde de aldri kunnet gjøre i markedet, dersom det fantes et konkurrerende bakkenett.

Kombinasjonen RiksTV + pvr er og blir en gudsjammerlig, evigvarende pine. At det aldri synes å ta slutt, kan bare forklares med manglende kompetanse og ditto ressursbruk på de viktigste områdene.

Tenk deg at noe tilsvarende ble forsøkt kastet ut på bilmarkedet ...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder 5+OK knappen så har det med kopibeskyttelse å gjøre (HDCP som du sikkert vet). Det skal ikke være nødvendig å gjøre dette hver gang du skrur på TV-en, så lenge man ikke koblet ut og inn HDMI kontakten. Men nå skjønner jeg det slik at du opplever at meldingen kommer hver gang du skrur på TV-en, stemmer det? Er det sånn at din TV støtter HDCP? Kan du beskrive hvordan du har koblet opp mottakeren, så kanskje jeg kan få en bedre forståelse på hva som skjer.
    HDMI er koblet fra tuneren via en receiver og deretter til TVen. TV og receiver slås av på natten, tuner settes i standby. På morgenen kommer som regel 5+OK meldingen, men ikke hver gang merkelig nok. Jeg har aldri vært borti annet utstyr med denne funksjonen så hvorfor den finnes på denne tuneren aner jeg ikke. Bør gå an å deaktivere.

Dessuten har jeg problemer med EPG på TV2. Når jeg velger TV2 og scroller nedover for å se hva som går senere hender det i ett sett at scrollingen henger seg opp på enkelte programmer slik at jeg ikke kommer lengre ned. Da må jeg gå til kanalen før eller etter, gå lengre ned der og så tilbake til TV2 og evt. oppover for å kunne velge riktig program å ta opp.

Dessuten har jeg fortsatt problemer med spoling i starten på enkelte opptak. 2x og 4x spoling går greit, ved 8x henger det seg og jeg må gå ut av opptaket. Prøver jeg skipping (pil høyre, 30 sekunder) så virker det første gang (går til 00:30) og ved neste trykk er avspillingen tilbake til 00:00 igjen. Plagsomt, men skjer kun på enkelte opptak. Når opptaket har gått en stund (f.eks til første reklamepause) virker skippingen ok (bortsett fra synkronisering lyd+bilde+tekst).

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd nå gitt...

Alle andre kanaler enn NRK forsvant fra tuneren rett før Farmen begynte (ingen tilgang), jeg kommer ikke gjennom til RiksTV på telefon (ringer kun en gang, deretter stillhet) og web-sidene til RiksTV er nede.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medisin mot RiksTV

Det finnes kun en eneste medisin mot dette, flytt over til Canal Digital og deres PVR, hvis du kan. Der fungerer det aldeles strålende. (Jeg er ikke ansatt hos dem, men jeg har prøvd begge delene, og gjort mange erfaringer!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd nå gitt...

Alle andre kanaler enn NRK forsvant fra tuneren rett før Farmen begynte (ingen tilgang), jeg kommer ikke gjennom til RiksTV på telefon (ringer kun en gang, deretter stillhet) og web-sidene til RiksTV er nede.

Min gikk i testmodus omtrent en time etter. Kan det ha sammenheng?
    Heldigvis fikk jeg med meg Farmen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Det finnes kun en eneste medisin mot dette, flytt over til Canal Digital og deres PVR, hvis du kan. Der fungerer det aldeles strålende. (Jeg er ikke ansatt hos dem, men jeg har prøvd begge delene, og gjort mange erfaringer!)
    Canal Digital ? Da får jeg jo ikke sett mye av det jeg skal engang, ref. krangelen med TV2.

Jeg løp opp på gjesterommet, rappet med med Grundigen derfra (8720) og koblet opp nede. Fungerte kjempefint. Etter Farmen koblet jeg tilbake Strong-tuneren og da virket alle kanalene igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd nå gitt...

RiksTV hadde tekniske problemer i går, og har ikke noe med hvilken dekoder man har. Jeg merket ikke noe til dette i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Saksopplysning

Canal Digital ? Da får jeg jo ikke sett mye av det jeg skal engang, ref. krangelen med TV2.

Jeg løp opp på gjesterommet, rappet med med Grundigen derfra (8720) og koblet opp nede. Fungerte kjempefint. Etter Farmen koblet jeg tilbake Strong-tuneren og da virket alle kanalene igjen...
    Da har du antakelig ikke fått med deg at det kun er Canal Digital KABEL som mangler noen av TV2-kanalene pga. uenigheter, dette berører ikke CD PARABOL.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du antakelig ikke fått med deg at det kun er Canal Digital KABEL som mangler noen av TV2-kanalene pga. uenigheter, dette berører ikke CD PARABOL.
    Det har jeg fått med meg ja. Parabol er helt uaktuelt å gå over til, det vil føre til at jeg må strekke en drøss nye ledninger overalt. Skjer ikke. Dessuten fører det til at de TVene som nå bruker innebygd dekoder og CAM-modul må gå over til ekstern dekoder. Også veldig uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dørstokkmila

Det har jeg fått med meg ja. Parabol er helt uaktuelt å gå over til, det vil føre til at jeg må strekke en drøss nye ledninger overalt. Skjer ikke. Dessuten fører det til at de TVene som nå bruker innebygd dekoder og CAM-modul må gå over til ekstern dekoder. Også veldig uaktuelt.
    Det er jo fritt valg så klart. Selv tok jeg dette bryderiet og ble rikelig belønnet for det. Alt var så mye morsommere etterpå, enn å bli sittende bom fast hos RiksTV og sutre.
    Har man skaffet seg helt feil kone og det meste disfungerer, så kan man jo skaffe seg en ny som åpenbart fungerer greit, selv om det krever en smule innsats (og sikkert noen slanter) for å komme dit.
    8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fritt valg så klart. Selv tok jeg dette bryderiet og ble rikelig belønnet for det. Alt var så mye morsommere etterpå, enn å bli sittende bom fast hos RiksTV og sutre.
    Hmm, etter min mening er det ikke så mye morsomt med eksterne dekoderbokser overalt. Spesielt på barnerom og på hytta setter jeg stor pris på å bruke den innebygde tuneren i TVen isteden. Færre bokser og færre ledninger.

I utgangspunktet er jeg svært fornøyd med RiksTV, problemene mine begynte da Grundig-tuneren dessverre gikk istykker. Den fungerte etterhvert veldig bra selv om det var mye klabb i starten. Får håpe det snart kommer ny SW til Strong-tuneren også.

Er det ingen som produserer en "high-end" PVR som kan brukes med CAM-modul ? Jeg ønsker meg 3 tunere og alt av funksjoner samt strøken stabilitet. Til gjengjeld blåser jeg i om den koster 7000 kroner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hei,

Fikk denne boksen til jul
    Har vært fornøyd med den så lenge jeg har brukt den, den er rask og behagelig og bruke, i forhold til den gamle rikstv pvr´en.

Men hardisken i den bråker fælt syns jeg! Sitter nå ca 4 meter i fra den, tven står på med lyden lav og jeg kan høre knitring fra boksen (boksen står ved siden av tven) Jeg tar ikke opp noe nå, men den knitrer og knitrer hele tiden.
    Ganske høyt vil jeg si!

Har lest noen sider her nå om folk som er plaget med at den henger osv. Det har ikke jeg opplevd før nå nettopp, etter og ha lest her
    Jeg var inn og sjekket SW versjon (2.7. et eller annet, fikk oppdatering med en gang jeg slo på boksen), trykte Exit og ventet 5 sek før jeg skifta kanal, da stoppet alt opp og boksen restartet etter en liten stund.

Egentlig bare denne HDD knitringen jeg har noe og utsette på, for det høres faktisk veldig ille ut! :evil: Vurderte om jeg skulle skru den opp og bytte HDD til en annen en, men etter og ha tenkt meg om så burde jeg vertfall sjekke opp rundt dette først.

Fredrik

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •