Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sendt mail til Rikstv om at jeg vil ha ny Grundig 8860 i stedet for denne Strong mottakeren. Eller å få tilbake pengene mine for alt dette utstyret.

Jeg blir bare mer og mer irritert på denne boksen.

Hver gang jeg skrur den på kan det gå opp til et halvt minutt før jeg får byttet kanal. Får stort sett lyden og et bilde som henger lenge. Boksen er i den tiden helt låst, og får ikke gjort noe som helst.

Og så er det brukervennligheten, den er totalt fraværende, sukk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge en chat jeg hadde rikstv i dag , så kommer det en ny oppdatering fra Strong i natt.
    Det er iflg rikstv en oppdatering , og ikke noe spesielt nye funksjoner slik jeg skjønte det.
    Så da er det vente å se om det dukker opp noe som kan bedre noe av bugsproblemene rundt denne mottakeren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Ifølge en chat jeg hadde rikstv i dag , så kommer det en ny oppdatering fra Strong i natt.
    Det er iflg rikstv en oppdatering , og ikke noe spesielt nye funksjoner slik jeg skjønte det.
    Så da er det vente å se om det dukker opp noe som kan bedre noe av bugsproblemene rundt denne mottakeren.
    Får se om det går bedre med oppdatering av min i natt da. Den eneste meldingen jeg får hver morgen er "failed to download update" eller noe slikt. Ganske kjedelig å kjøre med eldgammel software. Her burde det vært mulighet for manuell oppgradering, og også gjerne via download til minnepinne som kan stikkes inn i mottageren.

Jeg venter på tilbakemelding fra RiksTV ang. oppdateringsproblemene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Får se om det går bedre med oppdatering av min i natt da. Den eneste meldingen jeg får hver morgen er "failed to download update" eller noe slikt. Ganske kjedelig å kjøre med eldgammel software. Her burde det vært mulighet for manuell oppgradering, og også gjerne via download til minnepinne som kan stikkes inn i mottageren.

Jeg venter på tilbakemelding fra RiksTV ang. oppdateringsproblemene.
    Jepp, jeg fikk det problemet med oppdatering.
    Jeg måtte gjøre det manuelt - mellom kl.5 og kl.7!! - for at boksen ble oppdatert. Måtte prøve 2 ganger faktisk. Den første gangen blokkerte det nedlastingen på 99%. Så jeg tok strømmen ut og inn igjen og denne gangen ble alt på plass veldig fort.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Jepp, jeg fikk det problemet med oppdatering.
    Jeg måtte gjøre det manuelt - mellom kl.5 og kl.7!! - for at boksen ble oppdatert. Måtte prøve 2 ganger faktisk. Den første gangen blokkerte det nedlastingen på 99%. Så jeg tok strømmen ut og inn igjen og denne gangen ble alt på plass veldig fort.
    Det hørtes jo praktisk ut Dessverre er jeg som regel enten alt dratt på jobb 05.00 eller ikke kommet hjem ennå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du oppdatering på boksen din i natt? Kom ikke noe hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Fikk du oppdatering på boksen din i natt? Kom ikke noe hos meg.
    Ingenting her heller , det der får de aldri til, enten det eller det er bare bløff fra kundeservice.
    Er møkklei hele greia egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting her heller , det der får de aldri til, enten det eller det er bare bløff fra kundeservice.
    Er møkklei hele greia egentlig

Ingen oppdatering her heller. 18.9 siste versjon her.

Fikk forøvrig svar fra rikstv i dag på min mail. Der jeg ba om enten en Grundig tuner i retur eller pengene tilbake.

Svada, svada, svada svar. De hadde ikke Grundig på lager, så derfor fikk jeg en likeverdig mottaker istedet. Altså Strong receiveren.

Pengene tilbake, nei det gjaldt kun i angreperioden. Mellomlegget mellom det jeg betalte for Grundig og Strong, kunne jeg bare drite i. Noe svada om at prisen var gått ned på disse mottakerne så mye. For meg er Strong et billigprodukt, og Grundig et mer annerkjent produkt. Men men.

Spørs om rikstv snart mister nok en kunde!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk inn for endre fra 1080i til 720p. Trykte bare til høyere på fjernkontrollen. Endra nok til 1080p i stede og jeg mista bilde. Hva gjør jeg nå? Får jeg endra direkte på fjernkontroll? Eller resatt tuneren?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk jeg oppgradert til 18/9 versjonen her også. Måtte stå opp 05.00 en søndags morgen og gjøre det manuelt, da fungerte det. Utrolig idiotisk løsning

Og hvorfor skal en boks som er koblet til internett absolutt måtte laste ned firmware over lufta ? Det gir jo ingen mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lyd på Strong SRT 8965

Hei!
    Er det noen andre som har opplevd at det kun er stereolyd på alla kanaler utenom nrk(flerkanalslyd på Nrk) sine etter at pvr er oppdatert til siste versjon? Har snaket med kundeservice hos rikstv som ikke vet noe om dette, på en chat på rikstv.no fikk jeg beskjed om at dette var et kjent problem. Noen andre som har dette problemet med den nye Strong pvr’en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det bare NRK sine kanaler og TV 2 Premier League 1 HD som sender i 5.1 surround. Alle andre sender i stereo.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg brukt denne litt med ny software og er ennå ikke spesielt fornøyd med funksjonaliteten. Mulig noen har funnet løsninger på noen av disse problemene ?

- Flerkanalslyd er ubrukelig. Står den på er volumet på de kanalene som har det (dvs. NRK) svært mye høyere enn på alle andre kanaler. Det er meget plagsomt og jeg har derfor slått av funksjonen.

- Favorittliste kan ikke redigeres. Jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg sletter den. Lager jeg en ny kommer den i tillegg til eksisterende, men med samme navn !?! Alt blir bare kaos. Ubrukelig.

- Man må gå ut av en funksjon for å gå inn i en annen. Har jeg EPG oppe kan jeg ikke trykke LIB og gå rett til opptakene, jeg må ut av EPG først. Unødvendig tungvint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanallister slettes og redigeres ved å bruke 'OPT' knappen når en er kommet til kanallister i menyen. Eneste problemet er at den blir borte når en får inn nye kanaler (det kom jo 2 nye 1/11).

Jeg har også problemer med flerkanallyden, mitt største problem er at jeg mister lyden og får stadig opp 'trykk på 5 og OK hvis du ser bildet' når jeg skifter kanal, så jeg gikk fort tilbake til Stereo.
    Jeg har Denon 2310 forsterker og den har også problem med Intek PVR, mens det ikke er slike problem med Grundig 8860 PVR.

En annen ting med lyden (stereo) er at lyden blir gradevis svakere etter som dagene går, hvis en så tar strømmen en liten stund så er det mye høyere lyd når den starter opp igjen. Ellers så har jeg en lang liste med feil, noen er skrevet lenger oppe i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere problemer, med denne forbanna møkka receiveren.

Jukser på serieopptak, og viser ikke rød markering på programmer som er satt opp med serieopptak.

Avspilling av opptak har sluttet å fungere. Ikke mulig å spille av noen opptak i det hele tatt. Den henger seg helt og må skrus av for i det hele tatt å komme tilbake til TV.

TV2 Sumo Basis i Ekstra henger, fungerer ikke i det hele tatt. youtube fungere, så ja jeg har nett tilgjengelig.

Tror jeg har fått nok av denne. Skal returneres så fort jeg får kontakt med Rikstv.

Grundig receiveren, var 100 ganger bedre. Selv med alle de problemene den hadde.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min vil helle ikke oppdatere SW. Er det faktisk slik at du MÅ opp klokka 04:00 (etter vi flytte klokka) for å få denne oppdatert? Er det mulig. Ingen mulighet for å oppgradere den over LAN?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva spør du om her

Marjusen: Ingen mulighet for å oppgradere den over LAN?

Hva mener du med å oppgradere den over lokalnettverket ditt??

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Sku vært mulig å laste ned oppgraderingen fra internett. Fått FAIL i 1 uke nå. Vil ikke oppdatere seg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelte STORE irritasjonsmomenter med denne boksen her ennå (i tillegg til de jeg har nevnt før):

- Hver gang vi slår på forsterker og TV (mottageren står alt på) får vi melding "trykk 5 + ok". Sykt irriterende. Det må da gå an å få den til å forstå at "ja vi HAR faktisk HDMI+HDCP" og ikke spørre om dette hver eneste dag

- Enkelte opptak lar seg ikke spole i. Dvs. opptil 4x går bra, over det så henger avspillingen og må startes på nytt. Da fungerer heller ikke "skip 30sek" funksjonen på høyre piltast. Meget irriterende da det går TREGT å spole over reklamene i starten. Når den har kommet godt igang med avspilling fungerer plutselig skip-funksjonen igjen.

- Innimellom henger den seg så grundig at jeg må ta strømmen for å resette den. Skjer minst en gang i uka.

Håper det kommer noe fungerende software snart, og at de da fokuserer på brukervennlighet og stabilitet, ikke alskens ekstra-dilldall som filmleie og SUMO...

EDIT: Det er også til tider store problemer med tekstingen. Den forsvinner, eller henger seg opp innimellom, og det tar lang tid før den kommer når man starter avspilling av opptak. Ganske irriterende når man ser på Forbrytelsen 3, jeg er ikke så stiv i dansk...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Det er enkelte STORE irritasjonsmomenter med denne boksen her ennå (i tillegg til de jeg har nevnt før):

- Hver gang vi slår på forsterker og TV (mottageren står alt på) får vi melding "trykk 5 + ok". Sykt irriterende. Det må da gå an å få den til å forstå at "ja vi HAR faktisk HDMI+HDCP" og ikke spørre om dette hver eneste dag

- Enkelte opptak lar seg ikke spole i. Dvs. opptil 4x går bra, over det så henger avspillingen og må startes på nytt. Da fungerer heller ikke "skip 30sek" funksjonen på høyre piltast. Meget irriterende da det går TREGT å spole over reklamene i starten. Når den har kommet godt igang med avspilling fungerer plutselig skip-funksjonen igjen.

- Innimellom henger den seg så grundig at jeg må ta strømmen for å resette den. Skjer minst en gang i uka.

Håper det kommer noe fungerende software snart, og at de da fokuserer på brukervennlighet og stabilitet, ikke alskens ekstra-dilldall som filmleie og SUMO...

EDIT: Det er også til tider store problemer med tekstingen. Den forsvinner, eller henger seg opp innimellom, og det tar lang tid før den kommer når man starter avspilling av opptak. Ganske irriterende når man ser på Forbrytelsen 3, jeg er ikke så stiv i dansk...
    Jeg er glad jeg avventet erfaringer fra dere pionerene som deler erfaringer og frustrasjoner. Denne boksen var tydeligvis ikke løsningen...

Angående teksting: Har samme problem ved avspilling av opptak og timeshift på Samsung TVen. Teksten henger etter innimellom, eller forsvinner periodevis helt. Tipper det er noe med måten RiksTv har implementert det på.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •