Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt boksen i hus et par dager nå. Etter at min grundig pvr tok kvelden. (fikk strong i erstatning fra rikstv)

Jeg er ikke helt overbevist slik som de fleste andre her.

1. EPG er veldig dårlig 3 kanaler som vises i kolonner samtidig. Helt umulig å fokusere på dette. Lite og dårlig informasjon. Må trykke i knappen på hver enkelt linje for å se noe som helst informasjon. Burde vist enkel informasjon på det programmet som er aktiv i listen.

2. Forferdelig blått display som viser kun kanalnummer. Nesten umulig å se hva som står på 2 meters avstand.

3. Dårlig Fjernkontroll, må pekes rett på tuner for at den fungerer. Grundigen kunne jeg peke i stikk motsatt rettning av tuner og likevel fungerte den.

4. Jeg bor i område med marginale forhold. På grundig hadde jeg litt hakking i ny og ne, spesielt lyden. Måtte i dag på taket og justere antenne. Da nrk3 hakket fryktelig. Så jeg antar at det er dårligere mottaker enn Grundigen

5. LIker ikke menysystemet, men man blir vel etter hvert vant til det!

Håper det dukker opp forbedringer i software, spesielt EPG. Den er grusom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i h..... er vitsen med å koble til ekstern hdd da, dersom man ikke kan ta opp noe. Noen som kan si meg hva man kan bruke ekstern hdd til da?

Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Jeg satte i en USB-minnepinne, men fikk beskjed om at den hadde for liten kapasitet til for opptak. Jeg fant fram en 1 TB disk jeg hadde liggende og koblet den til via USB-porten. Fikk formatert harddisken greit, men i info-boksen sto det at den ikke kunne brukes til opptak. Man kan jo alltids håpe at dette vil bli tillatt senere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med min. Den hakker under avspilling av opptak, og henger seg innimellom opp under spoling slik at avspilling av opptaket må startes på nytt.

Det er en oppdatering tilgjengelig for den som jeg håper vil fikse problemet men jeg får ikke installert den! Hver morgen popper det opp at mottakeren kan oppdateres kl. 05.00 og jeg trykker ok på "ja" for dette. Har prøvd å la mottakeren stå både på og i standby om natten, men ingen oppdatering gjennomføres.

På Grundig kunne jeg oppdatere når jeg ville, men har ikke funnet en mulighet til å gjøre dette manuelt på Strong.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er med min å , her står det softwaredato 18/9 mens det står siste versjon 28/9 på rikstvs nettsider.
    Er mulig vi må ta fabrikkreset, men er usikker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Slik er med min å , her står det softwaredato 18/9 mens det står siste versjon 28/9 på rikstvs nettsider.
    Er mulig vi må ta fabrikkreset, men er usikker.
    18/9 ? Heldiggris

Min har v.2.7.1 fra 29/8...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytter dere til Strong, er det fordi Grundig tuneren har tatt kvelden?

Det var tilfellet for meg. Bør jeg krangle med Rikstvt.

Jeg kjøpte Grundig for et halvt år siden til ca 2500,- fra Rikstv. Når det går i stykker og jeg tar kontakt her de ikke Grundig tuneren på lager. Ser ikke ut som om de selger den overhodet lengre. Så de vil sende meg en Strong istedetfor. Den selger de for 1500,-

Bør jeg da krangle for å få mellomlegget tilbake, eller bør jeg kreve en Grundig i retur?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fordi min (relativt gamle) Grundig plutselig tok kvelden ja. Måtte ha ny kjapt og da var det denne de hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med Strong receiveren din?

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Jeg byttet fordi min (relativt gamle) Grundig plutselig tok kvelden ja. Måtte ha ny kjapt og da var det denne de hadde.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjrono
    Er du fornøyd med Strong receiveren din?
    Foreløpig ikke, men jeg skal ikke dømme den siden jeg har gammel software. Om den ikke oppdaterer seg snart så blir jeg dog gretten. Får vel ringe kundeservice. Skjønner ikke at det ikke skal være mulig å kjøre en manuell oppdatering _når jeg vil_ og ikke 05.00 på natten...

Spoling i opptak fungerer mer eller mindre ikke med denne softwaren, spesielt lengre ute i opptakene henger det seg om jeg spoler fortere enn 2x. Heldigvis kan jeg skippe 30 sekunder frem ved å trykke pil høyre, så det går greit å hoppe over reklamene alikevel.

EPG fungerer helt greit synes jeg. Dårligere enn Sony-TVens innebygde men bedre enn Grundigs. Jeg kunne tenkt meg en fullskjerms-EPG som kunne benytte seg av det faktum at jeg har en 65HX920 2,5m unna der jeg sitter...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Strong i snart en uke og har litt blandet erfaring.
    Har hatt en del heng og da er det bare å vente og så går boksen i full restart.
    vanligvis er det heng når jeg går ut og inn i opptak men jeg har også hatt heng mens jeg har sett på direktesending uten å ha rørt fjernkontrollen. TeksTV virker kun på NRK. Litt uoversiktelig når opptakene ikke ligger kronologisk.
    Flerkanallyden er ikke helt god og lyden blir ofte borte på TV2 og Disney.
    Lyden går via en Denon forsterker 2310. Grundig fungerer greit mot denne, mens Intek ikke fungerer i det hele tatt, så det er noe som ikke er kompatibelt på Denon forsterkeren. Resultatet er at jeg har gått tilbake til Stereo lyd.
    Jeg får ofte melding trykk 5 og OK. men også det ble bedre da jeg gikk tilbake til Stereo. Har også opplevd hakking, men det ble først bedre med ny sotfware men det her kommet noe tilbake. Filmtjenesten var borte en dag og det var støy i bildet når en trykket info, men det hjalp med trikset fra RiksTV at jeg måtte ta strømmen i 5 minutter! Jeg savner muligheten til å legge på minutter får et serieopptak, flere av opptakene har startet etter at programmet har startet. Der man kan legge på 0-5 minutter før opptak gjelder kun manuelle opptak og der kan jo selv legge inn nok tid for oppstart. Savner også mulighet for å få oversikt ovet ledig diskplass uten å gå langt inn i systemmeny. Med dagens software tror jeg Grundig er et hakk bedre, så jeg får håpe det kommer ny software snart, ellers er vi like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ris-TV

Etter å ha lidd meg gjennom et helt trøstesløst (les: jævlig) år på Riks-TV med Grundigs ADB pvr, har jeg nå hatt et helt år med CanalDigitals utgave av den samme pvr'en. Sistnevnte fungerer 100%, jeg har til gode å finne feil på noe som helst, og jeg har virkelig testet den på alle sett og vis.

Så kommer jeg til kardinalspørsmålet:
    Hva er det hos Riks-TV som gjør at de, heller ikke med den nye pvr'en, klarer å levere varene, så kundene blir fornøyd?

Mens vi venter på svaret erklærer jeg herved navnet på denne leverandøren for endret til Ris-TV. Det har de fortjent, så langt!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Etter å ha lidd meg gjennom et helt trøstesløst (les: jævlig) år på Riks-TV med Grundigs ADB pvr, har jeg nå hatt et helt år med CanalDigitals utgave av den samme pvr'en. Sistnevnte fungerer 100%, jeg har til gode å finne feil på noe som helst, og jeg har virkelig testet den på alle sett og vis.
    Personlig hadde jeg ikke større problemer med Grundig 8860, den fungerte fint til mitt bruk (inntil den gikk i stykker...). Største "problemet" jeg hadde med den var at det tok en evighet og tusen tastetrykk å slette en mengde ferdigsette opptak.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er mest overrasket over er at Riks-TV nå fremmer en ny "og bedre" boks etter de gikk på den smellen med DTR-8860 uten å teste den skikkelig...
    Synes det er latterlig at de holde på slik, en kan jo ikke forvente at kundene de har skal ta de seriøst slik de holder på...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg. Grundig pvr var bedre.

Synes at de erstater med noe som er enda dårligere, er veldig synd. Er redd for at jeg butter til noe annet snart. Tv via fiber fra telenor kanskje.

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Personlig hadde jeg ikke større problemer med Grundig 8860, den fungerte fint til mitt bruk (inntil den gikk i stykker...). Største "problemet" jeg hadde med den var at det tok en evighet og tusen tastetrykk å slette en mengde ferdigsette opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Telenor fiber kontra rikstv

Jeg har tv på telenor fiber (1 års binding i forbindelse med internet) i tillegg til Rikstv. De leverte en PVR med 160 G og kun et opptak av gangen. Jeg tror de leverer 320 G i dag, men for meg har det kun blitt en backup som jeg aldri bruker. Burde sagt den opp siden bindingstiden er ute, men grunnet samlerabatter så koster den meg kun 70-80 kr mnd, så den blir stående litt til. Den har en fordel og det er at den sletter gamle opptak når disken blir full, så da kan den stå der som backup som har de siste opptakene liggende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tv fra telenor er ennå værre? Får håpe det kommer noen seriøse oppdateringer til strong dekoderen da. Slik at den blir brukendes.

RIKSTV, ta kontakt så kan jeg bidra med hva dere ikke skjønner er brukervennlig ;-)

Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Jeg har tv på telenor fiber (1 års binding i forbindelse med internet) i tillegg til Rikstv. De leverte en PVR med 160 G og kun et opptak av gangen. Jeg tror de leverer 320 G i dag, men for meg har det kun blitt en backup som jeg aldri bruker. Burde sagt den opp siden bindingstiden er ute, men grunnet samlerabatter så koster den meg kun 70-80 kr mnd, så blir blir stående litt til. Den har en fordel og det er at den sletter gamle opptak når disken blir full, så da kan den stå der som backup som har de siste opptakene liggende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra grundig til strong

[QUOTE=gjrono]Hvorfor bytter dere til Strong, er det fordi Grundig tuneren har tatt kvelden?

Ja jeg opplevde faktisk at begge mine Grundig 8860 tunere ble hengende i testmodus i løpet av samme helg.
    Den første fikk jeg erstattet med en ny Grundig 8860. Allerede fra første dag, henger den seg stadig opp, og vi må ta ut strømledning, antennekabel - se andre rutiner på dette inne her.
    Men enda klarer vi å få den i drift etter 4-5 minutter. Så da er det foreløpig uaktuelt med retur på denne. Men fortsatt like mange problemer med ny boks.

Den andre boksen ble det mye rot med, pga. at arkivet til Riks-Tv ikke hadde registrert at den var solgt. Etter en trasig samtale med en kundekonsulent, for to uker siden, fikk jeg likevel ny boks. En Strong denne gangen.
    Den har fungert ok inntil i går ettermiddag. Da fikk den heng, og ingenting skjedde før flere minutter. Da funket den plutselig igjen.

Ellers ser jeg en annen lengre oppe her kommenterer at det er vanskelig å se kanalnummer i displayet på Strong-tuneren. Dette burde da vel være barnelærdom innen det visuelle, at vi som er rød/grønn farveblinde, nesten ikke ser blått mot svart. Innen produksjon av powerpoint-foiler vet vel alle dette?
    Det er kun rød og hvit farve i displayet vi ser bra.

Ellers er vi i familien godt fornøyd med portal-løsningen med Youtube.
    Filmopplegget fungerer også rimelig bra, men en film vi leide i går hadde undertekst fra en helt annen film. Vi abbonnerer på VOD i Grundigen, men stort sett bare B og C filmer der. I tillegg kan plutselig filmlistene der være helt tomme. Blir derfor ikke brukt, og vi har nå sagt opp abb.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strong filmleie

Oppdaget et problem med filmleie, og det er at etter kl 2400 på kvelden så kommer det opp melding om kan ikke leie film. Dette har jeg sjekket flere kvelder. Det er meldt Riks-tv og de hadde allerede fått inn tilsvarende sak og skulle sjekke. Har sjekket etter kl 0700 om morgenen og da virker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV 2 Sumo

TV 2 Sumo kom i går, men den ble utilgjenglig kl 2400 akkurat som filmleien, men er tilgjenglig igjen på dagtid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjrono
    Hvorfor bytter dere til Strong, er det fordi Grundig tuneren har tatt kvelden?
    Ja. Min tok kvelden i august. Leverte inn til reparasjon, men den kunne ikke fikses og hverken SIBA eller Grundig hadde noen erstatnings boks til meg. Fikk tilbakebetalt de 3000 kr Grundig-boksen kostet meg for fire år siden.
    Sitat Opprinnelig postet av flat-tv interessert
    Vi abbonnerer på VOD i Grundigen, men stort sett bare B og C filmer der. I tillegg kan plutselig filmlistene der være helt tomme. Blir derfor ikke brukt, og vi har nå sagt opp abb.
    RiksTV avvikler Alltid Underholdning fra 1. november.
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    TV 2 Sumo kom i går, men den ble utilgjenglig kl 2400 akkurat som filmleien, men er tilgjenglig igjen på dagtid.
    Samme som NAV da :-) Arbeidsledige får ikke lov til å søke jobb på natten.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •