Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har noen spørsmål: Hvilke spolehastigheter finnes, Hvordan er grafikken på underteksting og Hvordan er følsomheten. Jeg tar inn Svensk Bakkenett, men Grundig PVR sliter med svake signaler. Grundig 8720 er mye bedre på svake signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Jeg har noen spørsmål: Hvilke spolehastigheter finnes, Hvordan er grafikken på underteksting og Hvordan er følsomheten. Jeg tar inn Svensk Bakkenett, men Grundig PVR sliter med svake signaler. Grundig 8720 er mye bedre på svake signaler.
    Spolehastighetene er 2, 4, 8, 16, 32 og 64x. Grafikken på underteksten er fin. NRK og TV2 bruker DVB teksting, så der er grafikken som vanlig. C More og Disney Channel bruker tekst-TV teksting, men Strong-boksen bruker en rundere font, så du får ikke den tekst-TV følelsen (som jeg har med Sagem-mottakeren min).

Jeg har gode signaler her, så kan ikke si noe om hvordan den takler dårlige signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, jeg har en kollega som har bestillt og jeg vurderer det. Hold oss orientert når du har testet mere. Jeg har begynt å få melding om at det er lite plass på disken når jeg skal legge inn nye opptak og det er 10 - 20 % ledig på Grundigen. Da får jeg ikke lagt inn nye opptak med gjentagelse. Det kom etter siste oppdatering, så jeg håper på en bedre tilværelse med Strong.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen blei levert med programvareversjon 2.7.1, datert 29/8-2012). Den blei oppdatert i natt med v2.7.3, datert 18/9-2012.

La merke til at når man har kanallisten på venstre side av skjermen og skroller rakst nedover listen, 'hopper' ikke grafikken til høyre slik den gjorde med den 'gamle' versjonen.

Jeg vil tro dette bare er en liten bugfix og økt stabilitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den nye HDPVR bestilt.
    Dette er en lovende mottaker tror jeg, så nå går den gamle 8860 ut av døra.

Virker som om RiksTV har andre rutiner nå med oppdatering så tidlig.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ankommer først på mandag så kaster inn noen spørsmål:

1.- Hvordan er sortering av opptak, logisk og lett oversikt eller dummet ned?
    2.- EPG valg, liste og matrise?
    3.- Prøvd medfølgende TV2 sumo eller SF Film tjenesten(e)?
    4.- Noen mulighet for å skru av eller skifte lengde på time-shift funksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Min ankommer først på mandag så kaster inn noen spørsmål:

1.- Hvordan er sortering av opptak, logisk og lett oversikt eller dummet ned?
    2.- EPG valg, liste og matrise?
    3.- Prøvd medfølgende TV2 sumo eller SF Film tjenesten(e)?
    4.- Noen mulighet for å skru av eller skifte lengde på time-shift funksjon?
    1. Det siste du har tatt opp er øverst på lista. Programmer du tar i serieopptak havner også i egne mapper.

2. Det er er ikke mulig å velge EPG form, kun liste.

3. TV 2 Sumo og SF Film kommer senere i høst, det samme gjør VGTV. YouTube funker greit når man velger videoer fra ulike kategorier, mest sett osv. Men er klønete når man skal søke etter noe. Ikke noe skjermtastatur, kun SMS-variant med fjernkontrollen.

4. Så vidt jeg har funnet ut, er time-shift alltid på. Har ikke fått teste hvor mange timer dette er.

Kan nevne at maskinvaren i Strong-boksen virker rask. Respondere raskt ved trykk på fjernkontrollen, beveger seg fint mellom de ulike skjermmenyene.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord foreløbig godt verdt investering?
    Gleder meg til mandag etter at Schenker har vært en tur på døra med min. Fortsett gjerne med å skrive om ting og tang etterhvert som de dukker opp.

Støynivå på den forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    1. Det siste du har tatt opp er øverst på lista. Programmer du tar i serieopptak havner også i egne mapper.

2. Det er er ikke mulig å velge EPG form, kun liste.

3. TV 2 Sumo og SF Film kommer senere i høst, det samme gjør VGTV. YouTube funker greit når man velger videoer fra ulike kategorier, mest sett osv. Men er klønete når man skal søke etter noe. Ikke noe skjermtastatur, kun SMS-variant med fjernkontrollen.

4. Så vidt jeg har funnet ut, er time-shift alltid på. Har ikke fått teste hvor mange timer dette er.

Kan nevne at maskinvaren i Strong-boksen virker rask. Respondere raskt ved trykk på fjernkontrollen, beveger seg fint mellom de ulike skjermmenyene.
    Takk for dette!
    Min (andre!!) Grundig døde etter strømbrudd og ble sent tilbake til butikken. Det ser ut som om jeg kommer til å kjøpe denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Støynivå på den forresten?
    Hvilket støynivå? Du skal skal ha øret ganske nærme boksen for å høre lyder fra den. Tror den er vifteløs, har mange lufte hull. Er varm, men tror Grundig 8860 var enda varmere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Radio-opptak

Jeg har gjort noen opptak av radio, men når jeg prøver å spille dem av tar boksen en omstart.

Selv om sikkert ikke mange tar opp radioprogrammer via bakkenettet, er jo dette en funskjon som bør virke som den skal.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Et av mine problemer med dette nye opplegget er at det virker som disse funksjonene ikke er ting jeg har interesse av eller kan bruke. Den går ikke på trådløst nettverk så for disse internett funksjonene må den stå ved siden av routeren og alt annet som den må kobles til, og som jeg ikke vil ha i stuen.
    Jeg har en stuepc koblet til TV som går på trådløst og dekker alle behov for TV og video fra Internett.
    Det står noe om at man skal kjøpe en trådløs nettbro i tillegg, men ut fra brukermanualen kobles denne med kabel både til router og mottaker, så hva er trådløst med den? Og det er 500 kr. ekstra som man må ha?
    Hadde Alltid Underholdning en stund, og droppet det, og tviler på at dette er noe bedre. Voddler på PC i kombinasjon med å ha en opptaker som kan ta opp film og serier fra HD kanaler er mye bedre og billigere. Mulig RiksTv nå også går for betaling pr. film i stedet for abonnement, har ikke funnet noen prising på dette ennå.
    Alt avhenger derfor av om den fungerer bedre på opptak enn Grundig'en. Selv da vil jeg nok vente til Grundig'en konker ut før jeg kjøper denne. Men spent på å høre hva folk mener om Strong.
    Eller du kan gå til innkjøp av en slik som jeg gjorde... http://www.samsung.com/no/support/mo...N/XE-techspecs

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte i en USB-minnepinne, men fikk beskjed om at den hadde for liten kapasitet til for opptak. Jeg fant fram en 1 TB disk jeg hadde liggende og koblet den til via USB-porten. Fikk formatert harddisken greit, men i info-boksen sto det at den ikke kunne brukes til opptak. Man kan jo alltids håpe at dette vil bli tillatt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger anmeldelse av Strong-boksen på bloggen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris og forhandler?

Noen som vet pris og hvor denne kan kjøpes - uten binding gjennom RiksTV-abonnement?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende artikkel Frank Eivind !

Tror det blir en slik ganske snart

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Glimrende artikkel Frank Eivind !

Tror det blir en slik ganske snart
    Takk for det!

Sitat Opprinnelig postet av klaPS
    Noen som vet pris og hvor denne kan kjøpes - uten binding gjennom RiksTV-abonnement?
    Ser at Elkjøp har den til 3995,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!
    Ser at Elkjøp har den til 3995,-.
    Som RiksTV-kunde får man Strong-boksen fra RiksTV for 1490,- + 200,- frakt, hvis man skal fortsette med samme abonement.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for anmeldelsen. Dekket det viktigste der, men en ekte nerd har alltid et par oppfølgingsspørsmål:

1. Kan den ta opp fra to krypterte kanaler samtidig, evt ta opp fra en kryptert kanal, mens man ser på en annen kryptert kanal?
    2. Kan den selv sørge for å slette gamle opptak automatisk når harddiske begynner å bli full?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    Takk for anmeldelsen. Dekket det viktigste der, men en ekte nerd har alltid et par oppfølgingsspørsmål:

1. Kan den ta opp fra to krypterte kanaler samtidig, evt ta opp fra en kryptert kanal, mens man ser på en annen kryptert kanal?
    2. Kan den selv sørge for å slette gamle opptak automatisk når harddiske begynner å bli full?
    1. Ja, du kan ta opp to krypterte kanaler samtidig, både når de er i samme eller hver sin MUX. Du kan også se på en tredje kryptert kanal. Med den begrensning at om kanalene befinner seg i hver sin MUX, må den kanalen du ser på befinne seg i en av dem. Om du tar om to kanaler som er i samme MUX, kan den tredje kanalen (den du ser på) befinne seg i en av de andre.

2. Så vidt jeg har sett, er det ikke en slik funksjon, men har ikke sjekket skikkelig.

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •