Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg iallefall følgende problem:
    Enorm forskjell i lydvolum på de forskjellige kanalene.... Virker som endel kanaler bare går i stereo mens NRK går i flerkanalslyd....
    Flere med samme problem? Lyden går i HDMI via surroundforsterker....

Edit1: Chattet med Rikstv og de anbefalte fabrikk-resett. Får prøve det først da....
    Edit2: fabrikkinstilling løste lydproblemet.
    Sist endret av jerognal; 12-18-2013 kl 21:53

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det jo ut som mye funker her.... hehe...

Men hakking i bildet! Selv om signal og kvalitet er 100%..... ser ut som det gjelder hele spekter av kanaler....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki Vis post
    Rett før sommeren byttet jeg ut den medfølgende harddisken i PVRen med Western Digial WD Mobile Blue 1TB. Man får aldri nok plass :-)

Det betyr at jeg har brukt den nye 1 TB disken i ca. 2,5 måned nå. Det har fungert helt fint og uten problemer. Det er veldig lett å bytte, men garantien ryker jo når du åpner boksen selv.
    Jeg gjorde tilsvarende i min Grundig PVR for noen år siden. Den levde en stund til før den røk helt. Deretter fikk jeg denne Strong PVR, som jeg egentlig er fornøyd med. Men det å øke harddiskplassen er noe som sikkert blir aktuelt igjen. Er det noen som har en formening om hvor stor harddisk det er mulig å sette inn i Strong'en. Grundig PVR hadde en begrensning på 1TByte.

Mvh Bent

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med RiksTV Ekstra, uansett om jeg ser på film eller Sumo så hakker det. Jeg har nettbro, denne har jeg under feilsøking fjernet, kabel rett ifra router til mottaker, hakker fortsatt. Jeg har fibernett, med 40Mbps i hastighet begge veier.

Har også Apple TV og Nettflex, dette kjører uten problemer.

Er det noen som har opplevd det samme, eventuelt har svar på problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått svar fra riks-tv på hakkingen. jeg har for sterkt signal. 100% kan føre til hakking. 35-85% styrke er optimalt.....
    Jeg ble anbefalt å slå av antenneforsterker. Får prøve det da...
    (Rart ikke dette var et problem på Grundig'en...)

Edit: Prøvde å koble ut antenneforsterker men da har eg null bilde....
    Sist endret av jerognal; 12-21-2013 kl 20:28

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vangli Vis post
    ... Er det noen som har en formening om hvor stor harddisk det er mulig å sette inn i Strong'en. Grundig PVR hadde en begrensning på 1TByte.

Mvh Bent
    Strong PVR'en støtter harddisk på opp til 2TB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Riks-tv svart på hakkingen. Fikk beskjed om at "aktiv antenne" skulle være på. Jaja har jo prøvd med denne både på og av. Med fabrikkinstilling. Hakker ivei som bare f.. likevel. Møkkaboks. tydelig at den er SVÆRT sensitiv på signalet. Ingen av de andre boksene hakker.....
    Lurer på om RIks-TV spanderer større antenne på meg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det konstantert at "aktiv antenne" på eller av gjorde ingen forbedring med hakkingen. Etter ny kontakt med Riks-tv har eg fått beskjed om å snu antenne litt vekk for å få ned styrken på signalet. Det er nå gjort så får vi se. Men får det ikke lenger ned enn 93%.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud for en møkka tuner, det siste jeg har sett er at teksting plutselig blir borte på program som er tatt opp.
    Sist endret av avorkinn; 01-16-2014 kl 06:45

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antenne snudd vekk fra sender. hakker ivei uansett. Og lyden kan plutselig kan bli mye lavere på enkelte kanaler. Samt av og til forsvinne.
    Drittboks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avorkinn, Samma greia her...nesten. Men jeg mister tekst ved oppstart av prog. 2 ganger på fredag når vi så på Sherlock Holmes. Del 1, og del 2. Må skru av tuner, vente litt, og så er det i orden. Ikkje bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg kanonfornøyd ... så lenge det varer...
    Var drittlei denne Strong-dritten og tok boksen med til Elkjøp og forlangte ny.
    Det gikk greit.
    og det store var at de har fått inn Grundig'en igjen i forbdret versjon. Selger påsto at alle problemene Grundig'en har hatt har vært pga dårlige strømforsyninger. Jeg kan iallefall bekrefte at det er en helt ny strømforsyning i den nye pakken.

Og gleden er at nå kan jeg se TV uten bilde som hakker ivei.
    Jeg har sjekket signalene opp mot Strong-Tuneren. Strong hadde konstant 100% på begge både styrke og kvalitet. Grundig ligger på 60-70% på styrke og 100% på kvalitet. Så noe er det med tuner'ne i den strong'en som fucker ting til...

Selger på Elkjøp sa og at den Strong-tuneren var det værste de hadde hatt. Uhorvelig med reklamasjoner.

Så folkens: Det er bare å løpe til Elkjøp å få byttet til Grundig igjen. Da har du iallefall stabilt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja værre produkt enn denne Strong tuneren har jeg aldri vært borti, jeg er i ferd med å motta den 3dje fra RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sliter med hakking i bildet: Løp å bytt i Grundig. Null hakking her nå.... Selv i den jevla stormen vi hadde i går var det ikke antyding til hakking. Fullstendig stabilt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor overgang å ha gått fra Grundig til Strong pvr. Kommer liksom ikke helt inn i det og likte nok Grundig sin bedre. Strong sin fordel er at den har bedre mottaker og takler dårligere antenneforhold. Har noe hakking i bildet men den er bedre enn Grundig pga. bedre signal. Plages med forskjellig volum på kanaler. Noen serieopptak blir ikke tatt opp, men dette er ikke noe stort problem egentlig. Har vært plaget med at jeg når jeg pauser tv-sending eller vil spole tilbake å se engang til så blir det svart skjerm. Fikk beskjed om å formatere og gjenopprette, og håper dette løser problemet. Hd har også vist ett forbruk på 42 prosent selv om antall opptak har vært null, og alt har vært sett.

Ellers synes jeg det er rart at Rikstv ikke leverer bedre bokser. Liker ikke fjernkontrollen og hd knatrer hele tida. Den blå fargen i displayet er uleselig i mørket. Liste over opptak er greit sortert om det er serieopptak som gjøres, men listen over alle opptak burde kunne sorteres etter dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf Vis post
    avorkinn, Samma greia her...nesten. Men jeg mister tekst ved oppstart av prog. 2 ganger på fredag når vi så på Sherlock Holmes. Del 1, og del 2. Må skru av tuner, vente litt, og så er det i orden. Ikkje bra!
    Dette sliter jeg litt med også men Grundig sin var enda verre. Om du pauser og spoler tilbake, evt. bytter kanal ett sekund så er teksten tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programvaren blei oppdatert 7. oktober til SwVer 5038 og programvareversjon 3.3.35 (datert 18. september 2014). Noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks TV kunne jo hatt litt info på sine sider vedrørende hva denne oppdateringen står for!

Sitat Opprinnelig postet av technofranki Vis post
    Programvaren blei oppdatert 7. oktober til SwVer 5038 og programvareversjon 3.3.35 (datert 18. september 2014). Noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i all verden kan det ha seg at Riks-TV og forhandlerne deres fortsatt selger denne boksen, som ofte omtales som ubrukelig og som gir reklamasjoner i ett sett?
    Har du, technofranki, noen synspunkter på dette?
    Hvorfor jeg spør akkurat deg: Det virker jo som om det er du som er "guruen" her ...
    Sist endret av bortebom; 10-09-2014 kl 18:00

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Flyttet denne kommentaren til rett sted)
    Sist endret av bortebom; 10-09-2014 kl 18:01

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •