Strong Digital Hybrid HD PVR Receiver SRT 8965 (RiksTV) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styr unna

Jeg har byttet fra Altibox til Rikstv etter at vi flyttet.
    Og større nedtur i forhold til bildekvalitet har jeg aldri opplevd.

Bildet er langt mindre skarpt, spesielt på SD kanaler. Fargedybden er helt elendig ser ut som noe 8 bits opplegg med 65k fargepalett.

Denne Strong boksen gjør en usedvanlig dårlig jobb med å dekode signaler i forhold til min Philips 55" PFl 7006 med cam, men selv den gir ekstremt dårligere bilde enn parabol og fiber

Så om noen er i samme situasjon som meg, og skal bytte fra fiber til en annen leverandør, velg noe annet enn rikstv.

Svaret til riks tv var forøvrig "HD er HD", godt mulig det, men om frameraten og fargedyben er langt unna konkurrentene så spiller ikke pixelantallet veldig stor rolle.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ny versjon av SW på plass. Første inntrykk er at spoling fungerer uten at bildet fryser. Tekstingen som før datt ut når en hoppet 30 sec ser ok ut nå. På forrige versjon hadde jeg en mistanke om at en del av tekstingen ble borte når en så på opptak, det kunne bli sagt flere setninger uten at det var underteksting. Nå dukker det opp undertekst med en gang det blir sagt noe som skal tekstes. Får håpe det har blitt kun forbedringer uten nye bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Nå er ny versjon av SW på plass. Første inntrykk er at spoling fungerer uten at bildet fryser. ...
    Det er mitt inntrykk også. Har ikke spolt allverdens ennå, men det går fint ved 64x og når det så trykkes Play, starter avspilling i normalhastighet med en gang og lyden er i synk (det skjedde ikke før).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått noen oppdatering jeg.. :???:
    Er det noe som har kommet nå i det siste?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpejohn
    Jeg har ikke fått noen oppdatering jeg.. :???:
    Er det noe som har kommet nå i det siste?
    Ja, den dukket opp hos meg på onsdag (12. juni), versjon 4464. Oppdateringen fikser timeshift og spolefunksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flat-tv interessert
    Er dette info du har i direkte kontakt med Rikstv via telefon eller epost? Eller andre steder?
    I chat samtale med RiksTV. Det fungerte strålende og de var svært imøtekommende. Mvh Bent

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho!
    Nå fikk jeg også tilbud om oppdatering..

Håper dette gjør susen på frys etter pause i 30 min osv.
    Kjenner jeg gleder meg litt til og teste spoling og slikt i morgen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Jeg har nå fått oppdatering på boksen.
    Og det er med glede at jeg kan melde at spoling og play etter spoling funkerer mye bedre en før!
    Endelig kan jeg faktisk bruke boksen slik den er tiltenkt uten og være redd for og gå glipp av noe.

Bra jobba RiksTV!
    Men det er sikkert flere ting som kan finpusses på denne boksen, håper dere jobber videre med forbedringer.

Jeg tok en "factory reset" nå etter oppdateringen, sånn at alt skal være ferskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bort fra boksen i en stund i sommeren, men like før oppdaterte jeg boksen til siste versjon.

Boksen tok opp nesten alt jeg ønsket, men ikke seseong finalen til 2 av programmene!! Kan være konflikter mellom EPG og det kanalene faktisk viser, vet ikke, siden hardisken ikke var full...

Men det største ptoblemet er at, i det siste har jeg opplevde at boksen henger ganske ofte. Måtte flere ganger ta ut kontakten for å starte igjen. Litt av en nedtur. De fleste problemene opstår når jeg skal se eller starte et opptak.

Noen har opplevde det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett før sommeren byttet jeg ut den medfølgende harddisken i PVRen med Western Digial WD Mobile Blue 1TB. Man får aldri nok plass :-)

Det betyr at jeg har brukt den nye 1 TB disken i ca. 2,5 måned nå. Det har fungert helt fint og uten problemer. Det er veldig lett å bytte, men garantien ryker jo når du åpner boksen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Har en Strong srt 8965.Denne fungerer vel stort sett greit,men noe som irriterer meg er fjernkontrollen.Den burde vært utstyrt med kikkertsikte!!!Dvs.man må peke rett på og sitte veldig nære for at tuner skal respondere på fjernkontrollen.Ser at flere her sliter med det samme.Noen som vet om dette gjelder bare de første produserte og at dette er rettet opp i senere produksjon?Eller er det noen her som har tips for å løse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille her for tiden, så vi prøver å lodde stemningen litt...
    I sommer kom det en oppdatering for Strong SRT8965. Det fiksa bl.a. at teksting på filmer virket. Nå er min boks i samme spor igjen som før oppdateringen. Hvis jeg pauser et opptak og starter denne igjen, så kan det ta 30 sekunder (og av og til mer) før teksting er tilbake igjen. Det kan være verre hvis jeg leier en film. Opptil 50% av teksten blir ikke vist, så det gjelder å ha øran på stilk! Ga opp etter halve filmen. (Fikk refundert den leien:-)
    Noe som opplever at boksen faller i gamle synder igjen? Jeg har ikke prøvd å nullstille boksen, noe som kanskje hadde vært en god ide. Har brukt 45% av HDD.

OPPDATERT: Snakket med RiksTV. Så om alle tekst innstillinger var rett og det var de. Omstart av boks hjalp ikke. Fabrikkinnstilling hjalp muligens noe. Er ikke helt sikker før jeg har glodd litt på kassa i kveld. Men det ser ut som det ikke er så ille nå, men bra er det ikke!
    Sist endret av frankrt; 11-11-2013 kl 20:11 Begrunnelse: Oppdatert info

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev 12/6-13 at tekstingen ble bedre etter oppdatering, men den har nok blitt værre etter hvert. Jeg har sjekket med et ekstra TV ved siden av som har innebygd Digitalmottager og sett at teksten kommer raskere og oftere på den enn via Strongen.
    Jeg har tatt dette opp med RiksTV flere ganger og de fleste er overrasket hver gang og sier at de ikke har hørt om problemer. Men noen ganger treffer jeg noen som etter hvert innrømmer at de har hørt om problemer og skal gjøre noe med det! Jeg har også fått tips om fabrikkinstilling, men det har jeg prøvd en gang uten at det hjalp og det er en del skedulerte opptak som må legges inn på nytt så det gjør jeg ikke igjen.
    Det høres noen ganger ut som det er unormalt å ha en disk som er nesten full, men det er jo derfor jeg har Kjøpt PVR og det er en del musikkopptak jeg gjerne vil ta vare på å se på nytt. Extra er så treg at den har jeg ikke vært inne på på mange måneder. Eneste trøst er at Grundig er enda tregere, men der virker teksten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært i kontakt med Strong.De sier at problemer med fjernkontroll til min Strong srt 8965, er relatert til en ir-mottaker i boksen som har en for smal mottaksvinkel.
    Dette skal være rettet opp i senere produksjon.Skal prøve å få byttet min boks til en nyere,så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørest interesant ut, men noe som er mer interesant er at her en dag begynte plutselig boksen min og ta imot signal fra min Harmony touch fjernkontroll nesten like godt som min samsung tv. Dvs jeg kunne sikte i veggen bak meg og den reagerte likavel.

Før har jeg måttet sikte 99% på mottakeren for og få kontakt. Usikker på om det er slik enda, skal sjekke når jeg kommer hjem.

Min har hatt en del krasjer i det siste, hengt seg rett og slett.
    Frister og få en ny boks om man kan det. Vis man da er sikker på at man får en med oppdatert mottaker.
    Kanskje man kan lodde inn en jævlig feit mottaker selv? :P

technofranki:
    Hvordan fungerer boksen med ny disk? Reagerer den kjappere, lagger det når man spoler, spoler den raskere og mer jevnt osv?
    Sist endret av alpejohn; 12-02-2013 kl 20:10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering på software i morgen.Noen som vet hva denne skal forbedre??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpejohn Vis post
    technofranki:
    Hvordan fungerer boksen med ny disk? Reagerer den kjappere, lagger det når man spoler, spoler den raskere og mer jevnt osv?
    Den fungerer helt fint. Er hverken bedre eller dårligere enn den som følger med boksen. Den store fordelen er jo at jeg nå har mye bedre plass til opptak, men har jo ikke noe mer tid å få sett det jeg tar opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Er det noen andre som opplever at boksen fryser når man skipper igjennom kanalene, og kommer til 5? Boksen min har fryst sikkert 5-6 ganger i det siste etter msn blar i kanalene og kommer til 5. Skjedd en gang etter den siste updaten for et par dager siden også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at bildekvaliteten er hevet etter siste oppdatering (4502), men det er et problem når NRK sender ut forskjellige programm for hvert fylke på NRK1 (distriktsendingene).
    Det var dårlig før (4464), men etter oppdateringen er det blitt verre, opptak nærmest ikke mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg tilbake til Strong, da grundigen døde og ikke lot seg vekke til live mer.....
    Elkjøp var strålende på service. ikke snakk om å vente på serviceverkstedet ang. Grundigen. Fikk ny Tuner på stedet. Klappe-klappe.
    Blir spennende å se om den Strongen her vil oppdatere og funke tilfredsstillende....

Edit: I natt oppdaterte den software iallefall. Den forrige nektet jo det så det var jo et framskritt...
    Sist endret av jerognal; 12-17-2013 kl 08:43

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •