Get prøver å overta Altibox med knalltilbud

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get prøver å overta Altibox med knalltilbud

Hei!

Akkurat flyttet inn i et nytt nabolag som fikk fiber for et års tid siden. Tok over tidligere eiers altboks (2 stk med pvr) og er veldig fornøyd med tv og nett. Har det laveste internett (25mB?). Eneste minus er at det koster rett under tusenlappen i måneden. Trodde altibox hadde monopol på fiber her, siden de mest sansynlig har lagt nettet.

I dag kom en karfra Get og fortalte de skulle overta så mange kunder som mulig og kom med ene guleroten etter det andre.

Først fikk jeg gratis installasjon og prøve det ut i 4 uker. Etter dette kunne jeg velge å si nei, eller om jeg ville fortsette skulle jeg få 6 mnd gratis, og etter det kun betale ca. 590 (rett under 600)

Foruten 5mB høyere hastighet er det ca 3600 kr mindre i året, enda mer første år da 6 mnd er gratis.

Noen som har fått tilsvarende tilbud? Er Get bedre enn altibox? Synes altibox fungerer utmerket.

Tenkte å kontakte altibox og høre hva de har tenkt å svare med, så han hadde mange andre interessenter..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, fikk og tilbud fra GET, men der var prisen tett opp til det jeg betaler hos Alitibox, så det spørs om ikke prisene dine stiger etterhvert.

Ellers er det vel ikke fiber - bruker ikke de kobberkabel ? Hadde GET før, riktig nok analog og bare dritt. Sikker bedre nå men fristet ikke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Get i mange år (først deres vanlige PVR, og så deres HD PVR). For noen måneder siden gikk jeg over til Altibox.

Etter å ha brukt begge leverandørene mener jeg at Get har et bedre produkt. Hadde Get kommet med et tilbud i mitt område hadde jeg byttet.

Fordeler med Altibox: Deres PVR har tre tunere, god mobilapp også for Android, mulighet til å legge serier i mapper, 50 GB mer lagringsplass. Det ryktes også at de kommer med en løsning der man kan se innhold fra PVRen via andre dekodere i huset.

Fordeler Get: MYE bedre fjernkontroll, mye enklere/bedre brukergrensesnitt, kjappere respons i menyer. Jeg har også en magefølelse på at de har bedre VoD-utvalg (her har jeg imidlertid ikke testet Altibox så mye enda)

Get bruker coax, og ikke kobber. Du vil neppe merke noen forskjell på en 30Mbit/s fra get og en 30 Mbit/s fra Altibox.

Hvorfor ikke takke ja til tilbudet om gratis installasjon og gratis prøvetid, så tester du begge to en måneds tid? Post gjerne dine erfaringer underveis:-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som jeg synes er viktig er at Altibox leverer full duplex.
    Jeg vet ikke hva Get leverer men de fleste andre leverer bare halv duplex.

Med Altibox får du dobbel hastighet hvis du "kjøper" 3 produkter fra dem.
    Jeg har egentlig 25/25 Mbit linje. Men siden jeg har internett, TV og telefon fra dem så får jeg 50/50 Mbit. (Er usikker på hvor mye faktisk men mener det skal være dobbelt)

Ang tv delen og brukergrenssnittet til Altibox så kan jeg være enig i at det kunne vært bedre og raskere. Men det er langt i fra dårlig. Jeg føler jeg faktisk har tid til å vente det lille ekstra
    Nå har ikke jeg prøvd noen andre leverandører men kommer iallefall ikke til å bytte uansett hvor bra tilbud dem kommer med
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at så lenge man har coax eller fiber, med hastigheter opp mot 25 eller 30 Mbit/s så er ikke hastighet lenger et issue. Når jeg velger totalleverandør ser jeg da heller på innholdet og brukervennlighet. Ingenting er mer irriterende enn å måtte klikke unødig mange ganger, måtte rette fjernkontrollen nesten direkte mot dekoderen eller måtte trykke tre ganger for at tastingen skal bli registrert. Noe jeg føler jeg må på Altibox sin PVR. På Get sin fjernkontroll er det f.eks en egen knapp for å komme rett til VoD, og hele fjernkontrollen og menysystemet er mye mer intuitivt.

Jeg har imidlertid STORE forventninger til den kommende PVRer til Altibox. Jeg forventer at de har testet Get sin, og tar med de elementene som funker best der. Jeg håper og tror denne blir en betydelig oppgradering. Noen som vet når denne kommer?

Altibox skal dog ha skryt for Android-appen sin. Denne fungerer meget godt synes jeg.

Og en liten ting jeg irriterer meg over; de kunne godt hatt klokke på PVRen...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan innhold og brukervennlighet er på Get kontra Altibox vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd Get.

Ang internett hastighet er jeg enig med deg at den vanlige mann i gata ikke har behov for 25+ Mbit til å lese nettaviser osv. Men hvis du tar med nedlasting i regnestykke så har det mye å si. Da er full duplex en stor fordel.

Å trykke flere ganger og måtte peke rett på pvr er tull. Da vil jeg påstå at du har/har hatt en defekt pvr/fjernkontroll. Kanskje tid for batteribytte.
    Jeg har ingen problemer med fjernkontrollen. Det eneste jeg synes er litt dumt er at det går "litt" tregt med kanalbyte osv. Men det anser jeg som en bagatell i den store sammenhengen. Altibox har egen knapp for å komme til VoD. Den gule
    En annen fordel med Altibox fjernkontrollen er at den kan programeres til å styre andre enheter.

Klokke på pvr vil jeg tro er en smakssak. Mulig jeg hadde savnet det hvis jeg hadde hatt det før. Men gjør det ikke. Er jo bare å trykke på info knappen.

Altibox og Get har sine fordeler og ulemper. Noen bagateller og andre ikke. Blir vel en smakssak uansett
    edit: rettet skrivefeil
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, gul knapp for VoD. Kult, det må testes i kveld. Noen andre smarte hurtigtaster?

Jeg skal forsøke med batteribytte (fjernkontrollen er dog noen måneder gammel). Men uansett mener jeg at det må mye mer trykking til enn hos Get, og oppsettet er mindre brukervennlig og intuitivt. Get er som Apple, det bare funker med en gang. Altibox er som Windows. Det funker, hvis man har litt tålmodighet og kan leve med at det kræsjer litt, henger litt og at man må lete litt.

Men som nevnt har jeg bare hatt Altibox siden juni, og det tar jo alltids litt tid å venne seg til nytt oppsett.

Hadde jeg kunne velge mellom Altibox og Get hadde jeg ikke vært i tvil. Innholdemessig er de identiske, prismessig kommer Get litt bedre ut, hastigheter (for 99,9% av oss) er mer enn gode nok hos begge - men hos Get så funker alt.

Hadde jeg bare hatt Altibox, og ikke prøvd Get - da hadde jeg vært godt fornøyd med Altibox.

Noen andre som har brukt både Get og Altibox? Synspunkter?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje ikke helt sammenlignbart og et ekstremt tilfelle men de som har get her omkring mista nett tv og hele sullamitten når det kom litt vann her om dagen.
    Fibern har hatt hikke enda (kryss fingga)

Ja jeg bor i buskerud og gata har verdt på tv en par ganger denne uka.

Men nå holdet vel GET på med og bytte til fiber også mange steder om jeg har hørt riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Da er full duplex en stor fordel.
    Jeg er ikke ute etter å være nesevis her, men full dupleks betyr at man kan sende og motta samtidig (i motsetning til halv dupleks der sending og mottak ikke kan gjøres samtidig.)

Jeg mener for øvrig at coax/fiber er rimelig likeverdige alternativer. (Nå kommer det naturligvis an på hvor asymmetrisk coax-linjen er, en del leverandører gir jo bare en megabit eller to oppstrøms..) Jeg jobber hos en ISP som leverer både coax (docsis3.0) og fiber (gpon), har selv coax hjemme, og ser ingen grunner til å ville ha fiber istedet (så lenge man får "nok" oppstrøms kapasitet).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Ah, gul knapp for VoD. Kult, det må testes i kveld. Noen andre smarte hurtigtaster?
    Grønn: TV-guide
    Rød: Miniguide
    Blå: brukes til sletting i pvr menyen.

[QUOTE=TG1]Jeg er ikke ute etter å være nesevis her, men full dupleks betyr at man kan sende og motta samtidig (i motsetning til halv dupleks der sending og mottak ikke kan gjøres samtidig.) QUOTE]

Det jeg mente var at ved lett bruk som surfing + sende motta mail så betyr det ikke så mye om du kun har halv duplex.
    Men hvis du kjører i gang med å laste ned mye data som f.eks. med en ftp server så er det bra med full duplex.
    Fiber er vel mer fremtidsrette også. Behovet for raske linjer vil nok ikke gå ned i tiden fremover.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    I dag kom en karfra Get og fortalte de skulle overta så mange kunder som mulig og kom med ene guleroten etter det andre.
    Selvsagt, han jobber jo på provisjon. Viktig å være selvsikker og overbevisende da 8)

Gratis installasjon, men også da gratis boks? Eller er d en da på lån frem til du inngår abonnement? Antar at boks #2 blir et fullpris på?

Har borettslaget altiboks inkludert i sin felleskostnader, slik at du ikke slipper unna deler av avgitftene?

Kun 590kr/mnd?

Tross alt koster den lille 10MBit-linjen 359 kr/mnd alene. Linjen han selger deg koster 479kr/mnd etter kampanje. 99kr for den ene PVR-boksen og 148kr for ekstra PVR-boks. 329kr/mnd for startpakken eller 478kr/mnd om du skal ha med Familie HD. Enda dyrere om flere kanaler.

For 30MBit, to PVR og startpakke: 1055 kr/mnd
    Family HD i tillegg: 1204 kr/mnd

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get 'Superbredbånd' ?? 5 mbit opp på de 4 miste pakkene og hele 10(!!) opp på 120 og 200mbit wow
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Get 'Superbredbånd' ?? 5 mbit opp på de 4 miste pakkene og hele 10(!!) opp på 120 og 200mbit wow
    Gets nettlinjer er håpløst asymmetriske, ja. 200/10 er tullete. Vil mye heller ha 100/50.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at man ikke får fullt dobbel hastighet ved kjøp av tre tjenester hos Altibox, gikk fra 25 til 40 her.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Vil bare legge til at man ikke får fullt dobbel hastighet ved kjøp av tre tjenester hos Altibox, gikk fra 25 til 40 her.
    det stemmer nok det. Derfor jeg skrev at jeg var usikker

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet som feilretter for Altibox i Oslo i flere år.

De som opplever treghet på PVR bytt til nye Motorola 1963(PVR), denne er mye mye raskere, mindre i størrelse og man slipper viftekjølingen Motorola 1960 har som visstnok skal bråke. Evt. ADB I-CAN, disse er ikke jeg sånn fryktelig glad i, litt trøbbel med disse. Altibox bruker ADB for å presse prisene ned hos Motorola.

Om fiberinnstallasjonen er gjort helt riktig i mine øyne, plassert hjemmesentral på et godt egnet sted, fiberen er lagt skikkelig i bakken og spredernett er på plass er Altibox beste løsning. Har sett nok av dårlige coax innstallasjoner som går og halter. Lav hastighet og hakkete tv-bilder.

Ulempen på Altibox er at alle Tver behøver egen dekoder.

Altibox er dyrt, personlig har jeg Canal Digital og mer enn nok fornøyd med 12/4, for meg holder dette i massevis, er i tvil om at jeg takker ja til selgeren fra Altibox når han kommer.

Hadde GET før, prøvde dekoderen i 5 minutter og la den deretter i boden..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Coax og Get er ELENDIG!

Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Jeg er ikke ute etter å være nesevis her, men full dupleks betyr at man kan sende og motta samtidig (i motsetning til halv dupleks der sending og mottak ikke kan gjøres samtidig.)

Jeg mener for øvrig at coax/fiber er rimelig likeverdige alternativer. (Nå kommer det naturligvis an på hvor asymmetrisk coax-linjen er, en del leverandører gir jo bare en megabit eller to oppstrøms..) Jeg jobber hos en ISP som leverer både coax (docsis3.0) og fiber (gpon), har selv coax hjemme, og ser ingen grunner til å ville ha fiber istedet (så lenge man får "nok" oppstrøms kapasitet).
    Jeg har hatt coax fra Get i Oslo og der jeg bor nå. Jeg er kanskje litt pirkete når det kommer til slikt, men jeg har aldri vært fornøyd med Coax fra Get.
    Som du nevner, opplastingshastigheten er alpha og omega. Med 20/2 linje som de tilbyr her, kan man like gjerne få seg ADSL linje (tilbudt 20/1 linje på ADSL).
    Jeg har fått en "spesial" avtale etter at de kjøpte opp TelAg (hvor jeg hadde 12/12 linje), slik at jeg har fått lov til å bare halvere opp-hastighet (til 5mbit) og få 8mbit mer ned-hastighet, TIL BARE 50kr ekstra i måneden. Jeg hadde mye heller beholdt den gamle linjen!

Min mening og påstand er derimot at fiber er MYE bedre enn Coax på alle måter. Da kan man ihvertfall få synkrone hastigheter, noe Get ennå ikke klarer å levere på Coax (ihvertfall ikke her), man får mere stabile linjer (noe Get ikke har klart å nærme seg på coax i dette området), og man kan kanskje få linjene billigere over tid (noe Coax ikke blir, siden det er en utdatert teknologi som bare vil kreve mer og mer vedlikehold).

Etter 2 års klaging på linjeproblemer og elendig TV signal, så har Get gitt meg en gratis HD-PVR boks, uten tillegg i et basis abonnement, som kan virke som en bra ting... Men jeg har tross alt betalt mer enn 3000,- i leie for en elendig Get-Box som har gjort at jeg ikke har kunnet se på TV på nesten ett år, så det skulle bare mangle.

Så jeg ville byttet til Altibox uten å tenke på det, selv om det hadde kostet mer en Get i utgangspunktet.
    På de 3-4 siste årene har jeg:
    • blitt tvunget til å gå over til Get (pga. oppkjøp som har gjort at Get har monopol i området, med unntak av mobilt bredbånd [GSM/3G] og ADSL)
    • prisen har nesten doblet seg (var ikke tvunget til å kjøpe TV tilgang i tillegg før)
    • hastigheten er nesten halvert.

Mitt råd er derfor å ikke la seg lure av Gets metoder.

Far til min samboer har sagt ja til fiber fra Telenor, og noen dager senere ringte Get og ville kjøpe han ut av avtalen med Telenor (2000,- for å annullere avtalen + 2000,- i installasjon). Men heldigvis har han sagt nei, siden Get er elendige på teknisk "KnowHow", for store til å bry seg om enkelt-kunder, har monopol på store deler av kysten på Sør-Øst landet og kan dermed gjøre som de vil med pris og hastigheter.

Signert "en IKKE så fornøyd og lojal kunde".
    (Med henvisning til Get sin påstand om at "Get's kunder er de mest lojale og fornøyde kundene i hele Norge", selv om BIs markedsundersøkelse (som de refererer til) plasserer dem på 121. plass og AltiBox ligger som nr 42.
    Dette er, etter min mening, like villedende reklame som f.eks. å kalle en coax linje (som tilsvarer en ADSL linje) for "Superbredbånd")

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun altibox internett, men far på Kjelsås (Oslo) har Get TV og internett. Linjen deres er treg og ustabil. De vil bytte bor, men irritrer seg over å måtte betale likevel pga det inngår i borettslaget. Selv TV-signaler kan ha noe problemer, men det har blitt bedre etter fornying og utbygging i deres område. Onkel på Lillestrøm (eller en plass deromkring) har også hatt en del Get-trøbbel. Tanta mi på Holmlia, og deres borettslag, ble til syvende og sist kvitt Get etter flere år med krangling og misnøye.

Jeg føler derimot for å dele at jeg faktisk IKKE får det jeg betaler for hos Altibox. Jeg har det som tidligere var en 10/10 fiberlinje, (i realiteten som regel 10/7) som nå er oppgradert til 25/25. Prisen er den samme. Tingen er at jeg har ikke 25/25, men 25/35. For all del, jeg skal ikke klage

Har egentlig lyst over til Altibox på TV også, men dronninga har bestemt at Viasat skal beholdes der pga tv3 sverige, danmark, tv3+ og TV6 :/

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. coax vs. fiber så er dette totalt umulig å svare på.
    Det avhenger av spredenettet i gata der du bor. Det kan være helt topp eller fra 1842 og ikke gjort noe siden.
    Fiberen kan også være lagt dumt slik at den ryker etterhvert.

Personlig ville jeg valgt fiber

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg har kun altibox internett, men far på Kjelsås (Oslo) har Get TV og internett. Linjen deres er treg og ustabil. De vil bytte bor, men irritrer seg over å måtte betale likevel pga det inngår i borettslaget. Selv TV-signaler kan ha noe problemer, men det har blitt bedre etter fornying og utbygging i deres område. Onkel på Lillestrøm (eller en plass deromkring) har også hatt en del Get-trøbbel. Tanta mi på Holmlia, og deres borettslag, ble til syvende og sist kvitt Get etter flere år med krangling og misnøye.

Jeg føler derimot for å dele at jeg faktisk IKKE får det jeg betaler for hos Altibox. Jeg har det som tidligere var en 10/10 fiberlinje, (i realiteten som regel 10/7) som nå er oppgradert til 25/25. Prisen er den samme. Tingen er at jeg har ikke 25/25, men 25/35. For all del, jeg skal ikke klage

Har egentlig lyst over til Altibox på TV også, men dronninga har bestemt at Viasat skal beholdes der pga tv3 sverige, danmark, tv3+ og TV6 :/

Skal innrømme at vi ikke er i nærheta lovet hastighet fra EB/altibox jeg heller, vi skulle hatt 60/60 men aldri i praksis hatt mer enn 40/30 hoved rutern står i bridge mode nå men har ikke sett noe bedring.
    Nå vil jeg si at dette er langt bedre enn noe annet tilbud særdeles fra GET, si det sånn det er en grunne de sender selgere på døra som lover gull og grønne skoger.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •