Altibox - Opptakene forsvant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Altibox - Opptakene forsvant

Hei.

Jeg er ny her på forumet og som brukernavnet tilsier "oppgitt". Håper dere erfarne vil hjelpe meg med gode råd i forbindelse med en "kjedelig" situasjon med dekoderen.

For noen uker siden var det strømbrudd, dekoderen av typen Motorola PVR startet helt fint etterpå men om kvelden merket jeg at responsen var treg på fjernkontrollen. Tok derfor en kontrollert omstart med det resultatet at den da "henger" ved oppstart. Den stanser ved "prikkene" og det blir aldri noe bilde.

Kundeservice gjorde noen forsøk men gav opp og jeg hentet en ny dekoder. Fikk svar at det som hadde skjedd var at disken har gått istykker med strømbruddet og det var ikke noe de kunne gjøre.

Dette sa det lokale e-verket, jeg ba dem om å sjekke med Altibox og gi meg en tilbakemelding med mer faglig begrunnelse. Av erfaring vet jeg at e-verket ikke har kompetanse til noe særlig.

Fikk oversendt et skriv om at dette var et kjent problem, ny software var ute hos pilotkunder men at de ikke kunne gjøre noe med opptakene mine.

Må jeg godta dette? Jeg mener da at Altibox bør kunne strekke seg litt lenger? Ta dekoderen inn til seg og se på den - aller helst overføre opptakene til ny dekoder.

Er det urimelig og forvente noe mer innsats fra leverandøren?

Takk for innspill.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært kunde hos Altibox i halvannet år og kan vel kjenne meg igjen i måten de behandler kunder på. Har klaget på en kranglete og treg tuner nå i mange mnd. men får bare dårlige unnskyldninger og misvisende forklaringer tilbake. De nekter meg rett og slett ny tuner og evt. feilsøking. At disken skal gå ved strømbrudd er ikke normalt så dette er noe de bør erstatte, kan være en maskinvarefeil for den del som har gjort til at den har sluttet å fungere.
    At de klarer å skaffe tilbake opptakene dine er ikke noe du kan eller bør regne med men en fungerende dekoder derimot.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei igjen, da er ferien over og jeg vil videre med dette.

Noen andre som har tips/innspill, jeg føler egentlig ikke at de har gjort noen særlige forsøk her.

All hjelp er positiv! Takk.

Redline, synd dette men jeg tror du har truffet feil person på kundeservice. De skal ikke være vanskelige og bytte dekoder. Evt. bare si den opp og hent ny dagen etter.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppgitt

Redline, synd dette men jeg tror du har truffet feil person på kundeservice. De skal ikke være vanskelige og bytte dekoder. Evt. bare si den opp og hent ny dagen etter.
    Har kun vært mail frem og tilbake men sikkert ikke med samme person. Har en kompis som jobber med installasjon for Altibox så jeg får heller ta det den veien :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd noe liknede nylig. For noen uker side var dekoderen, Motorola VIP-1960, veldig treg. Jeg restarter dekodere og da klarte det å slette alle nyere opptak. Kun to flere mnd gamle lå i gjen.

Så midt i OL skulle Gunn Rita sykle på dagen mens jeg var på jobb. La inn denne pluss et par friidrettssendinger. Når jeg kom hjem var noen boot prikker på skjermen det som møtte meg - ingen opptak og samtidig hadde skiten sletter alle de andre bortsett fra de samme gamle .

Veldig ergelig der og da, men det gjelder ikke livet, og Gunn Rita tryna jo som kjent.

Lier Fiber nett var veldig grei og jeg fikk en VIP-1963 i stedet. Ergelig med opptakene men hva skulle de gjøre - gi meg penger. Jeg overlever 8)

Hvis ikke statsminister eller politidirektør må ta følger av å ikke ha klart å forhindre 20 drap, synes jeg ikke vi skal klandre Altibox for en skarve tapt OL sendig eller 2 - også de gjør vel så godt de kan, eller vil du at direktøren skal gå ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter:

Spør du meg så synes jeg Altibox har gjort det de skal - og kan i denne saken. Er det noen som har gjort en feil her, så er det evt. kraftselskapet ditt som gjorde at du mistet strømmen - hvis det ikke bare var en sikring som gikk da?

At du ikke har sikret deg mot strømbrudd med feks. en UPS, er din egen feil. At du i det hele tatt bruker så mye tid og energi på å hetse Altibox sin kundeservice når de allerede har gitt deg en ny dekoder. Forventer du ærlig talt at de skal sende disken sin (som helt sikkert er kryptert) til et eller annet data recoveryselskap og betale tusenvis av kroner for at du skal få tilbake episodene dine av "frustrerte fruer" og "TV2 hjelper deg" ?

Nei, dette blir bare latterlig. Jeg beklager men det er ikke slik verden fungerer.
    Kjøp deg en UPS, så skjer det ikke igjen.

PS: Jeg jobber på ingen måte for Altibox.

Øyvind

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et kjent problem da jeg jobbet som feilretter hos Altibox, hver gang det ble dekoderbytte hos en kunde var det alltid klaging fra kunden om at alle de flotte opptakene ble borte.

Personlig bruker jeg ikke PVR funksjon, dere som har hundrevis av GB med opptak på deres dekodere sitter dere og ser på dette et halvt år senere? Et opptak gjort igår kan jeg godt forstå.

På slutten da jeg jobbet for dem var det snakk om å bruke sentral lagring av opptak knyttet opp til kundenummer. På den måten kan alle opptak som er tatt opp på et kundenummer vises på hver enkelt dekoder hos kunden.
    Hva status er der nå vet jeg ikke.

For de som har 1960 Motorola, bytt til 1963, den er mye raskere, større disk, samme størrelse som 1910 og mer stabil. Samtidig har ikke denne innebygget power som streiker samt en bråkete vifte som går i tide og utide. ADB fungerer også, men denne er fysisk større og litt mer kronglete å få igang første oppstart. ADB teller opp alle prikkene og opptaderingsbilde starter å telle og "timer" ut på 120sek selv om linken ikke er oppe mellom hjemmesentral og dekoder. Dette er svært missvisende.

En motorola er enkel, den stopper på første prikk om noe er galt, rød prikk betyr ingen kontakt med HS/gateway, mangel på IP. Gul prikk kontakt med HS, men feil vlan(feks. kan det være feilkobling(koblet i PC-port i HS feks.) eller at MAC-adressen til dekoder ikke er registrert/provisjonert opp på kundenummer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •