Canal Digital programkort inn i Samsung UE55D8005 og harddiskopptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital programkort inn i Samsung UE55D8005 og harddiskopptak

Hei!

Har idag Samsung UE55D8005, og HDPVR-dekoder(den eldste brede grå) fra CD. Denne dekoderen kan som kjent ta opp fra to forskjellige kanaler samtidig, og du kan se på en kanal mens du tar opp fra en annen.

Det fulgte med en sånn CI-adapter til tv'en, og nå sikler jeg på dette med å sette programkortet fra Canal Digital inn i adapteren for å unngå dekoderen. I tillegg koble til en 2 TB harddisk i tv'en for å kunne ta opp programmer og samtidig kjøre mediefiler fra den.

Har hørt så mye rart nå, på nettet og fra CD, om hvor bra en sånn løsning kan erstatte dekoderen.

Hva er riktig egentlig??

På forhånd takk!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du kort i TVen, kan du kun se på det du tar opp / ta opp på en kanal samtidig.

Du kan heller ikke (såvidt jeg forstår) benytte den harddisken du tar opp på, til å lagre andre mediefiler. For å ta opp på harddisken, må denne formateres i TVen, og kan ikke brukes noe andre steder før du har formater den på nytt.

Utover det, er det jo smooth med kun en fjernkontroll

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg må med andre ord velge om jeg vil bruke harddisken som en lagringsenhet for media eller harddisk for opptak fra TV'en?
    Trodde jeg var så heldig å kunne få i pose og sekk hehe...
    Yup, smooth med kun en fjernkontroll, men mange andre funksjoner vil falle bort, og da vet jeg ikke om det er verdt det.

Hmm, så vidt jeg vet er det flere USB-innganger på TVen, og da kan jeg koble til flere harddisker muligens, en for mediefiler gjennom allshare og en for tv-opptak?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •