Bakkenett H.264/MPEG-4 krav til PC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakkenett H.264/MPEG-4 krav til PC?

Hei. Driver og tester et oppsett med bakkenett og kabelnett inn til pc. Har tenkt å kjøre det ferdige oppsettet på en bærbar maskin som jeg IKKE har kjøpt enda. Derfor er spørsmålet mitt;

Ps : Tester på en Intel i5 760@2.8Ghz med 4GB minne (ram) og et Nvidia Geforce 460 GTX med 1GB minne. Her kjører selvfølgelig alt fint.

1. Hva systemkravene til en bærbar pc som skal kjøre Bakkenett/kabel i H.264/MPEG-4 ?

Ser at de fleste sider lister en core duo som krav. Ingen sier noe om grafikkminne eller RAM. Men feks Hauppauge HD PVR krever minimum dual core CPU, OG grafikk med minst 256MB minne.

De fleste bærbare jeg har sett på har jo ikke engang eget minne, men deler med systemminnet (ram). Hvordan går dette da ?
    Har tenkt på en Corei3/i5 med delt grafikkminne. Men dette går kanskje ikke? Takk for alle råd og tips

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du en laptop med prosessorkraft tilnærmet lik i3-2100T/2120T så er du i mål. En trenger ikke noe kraftigere enn det. Bruker selv i3-2120T og det funker veldig bra sammen med Canal Digital TV.
    Nå er det riktignok en stasjonær maskin men det skulle gå bra uansett.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Lurer på hvor lavt man kan egentlig kan gå ? Er en AMD e-450 også godt nok ? 2 GB minne godt nok ? Rart jeg ikke finner en eneste side som tar for seg dette.
    Kommer nok til å lande på en i3 bærbar til max 4000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    And E-450 kan nok fungere men jeg mener å ha lest endel negative ting om den på noen utenlandske forum. Gå for i3 eller i5 bare pass på at det er Sandybridge utgavene eller siste generasjon Ivybridge. Amd har jo en grei grafikkdel innebygd men i serien til Intel er mye raskere på alt annet og det har betydning det og. Jeg ville valgt minimum 4gb minne. Hvorfor laptop til dette bruket?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    And E-450 kan nok fungere men jeg mener å ha lest endel negative ting om den på noen utenlandske forum. Gå for i3 eller i5 bare pass på at det er Sandybridge utgavene eller siste generasjon Ivybridge. Amd har jo en grei grafikkdel innebygd men i serien til Intel er mye raskere på alt annet og det har betydning det og. Jeg ville valgt minimum 4gb minne. Hvorfor laptop til dette bruket?
    Sandybridge eller Ivybridge ? Hvordan sjekker man dette, og hvorfor ?

Hvorfor laptop til dette bruket? Vel, mange grunner. For det første er dette bare noe jeg leker meg med, og er ikke helt overbevist det er noe jeg vil ha permanent. Sånn sett ønsker jeg ikke å bruke masse penger på dette. Ikke orker jeg å styre så mye med ENDA en kasse pc...har en hau av dem stående her allerede...men alle bråker for mye til å stå i stuen. Jada, kan sikkert bytte ut vifter...Synes det virker enkelt og greit med en liten (lite synlig) bærbar under tv'en som ikke er større en en blue-ray spiller. Kunne hatt en kasse pc på et annet rom og hatt ting trådløst. Men føler det bare blir stress, og støy/størrelse er et problem uansett hvor jeg plasserer den. Bærbar skal KUN brukes til opptak og kjøring i Mediasenter. Redigering gjøres på annen maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Takk for svar
    Sandybridge eller Ivybridge ? Hvordan sjekker man dette, og hvorfor ?
    Kun fordi de er de nyeste modellene til Intel med Ivybridge som den nyeste.
    Det sjekker man ved å se på betegnelsen på prosessoren, generasjonen før SB hadde bare 3 siffer i betegnelsen for eksempel i5-450M. De nyere modellene har 4 siffer i betegnelsen.

Grunn til at jeg nevner det er at det fremdeles selges endel maskiner med de gamle prosessorene i det prisleie du nevner.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Kun fordi de er de nyeste modellene til Intel med Ivybridge som den nyeste.
    Det sjekker man ved å se på betegnelsen på prosessoren, generasjonen før SB hadde bare 3 siffer i betegnelsen for eksempel i5-450M. De nyere modellene har 4 siffer i betegnelsen.

Grunn til at jeg nevner det er at det fremdeles selges endel maskiner med de gamle prosessorene i det prisleie du nevner.
    Takk for svar og info Nei, de bærbare jeg ser på er av nyere dato, og er samtlige 2.gen modeller med 4 siffer. Takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •