WinTV Nova TD DVB-T stick ingen kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WinTV Nova TD DVB-T stick ingen kanaler

Hei. Har kjøpt meg en Hauppauge WinTV Nova TD usb stick tuner. Planen var å bruke denne til å se frie NRK kanaler på min pc.

I følge denne test, gir den medfølgende antennenen veldig bra mottak.
    Test av Hauppauge WinTV Nova-T-HD Stick - Bra NRK-stick - Data

I følge denne siden, har mitt område SVÆRT GOD dekning :
    Overgangen til digitalt bakkenett – Norges televisjon (NTV)

Så hvorfor får jeg ikke inn noen NRK kanaler ?? Takk for alle råd og tips

EDIT : Fikk tak i en 5m usb forlenger kabel, og plasserte begge antennene (medfølgende små) høyt opp på huset. Nå får jeg inn 40-50 kanaler. NRK kanalene kommer inn MED lyd, men intet bilde.
    Hvorfor intet bilde ?

EDIT2 : Får inn bilde (og lyd) med DVBWiever Pro Demo. Men i Hauppauges eget WinTV v7, får jeg hverken lyd eller bilde. I Windows Media Center får jeg kun lyd. Regner med det er noe codec problemer (?) men aner ikke hvordan jeg ordner det. Finner ingen slike valg i de programmene.

EDIT3 : Oppdaterte mine Nvidia drivere. Var noen måneder gamle, selv om det var satt til autoupdate. Nå får jeg bilde og lyd i WMC, men ikke i WinTV. Utrolig mye rart man må finne ut av før ting begynner å virke ut av pakken. Mail sendt til Hauppauge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også denne DVB-T dingsen fra Hauppauge. Har fungert veldig fint for meg hele tiden. Har riktig nok en vanlig TV-antenne på taket, noe som er bedre en den lille medfølgende.

I tillegg har jeg en Hauppauge! Smart CI USB, CAM-modul og programkort. Noe som gjør at jeg kan se alle kanaler, også de kodete. Funker veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •