Altibox lyd problemer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox lyd problemer.

Fått altibox i nye leiligheten og er nå på min 4. pvr tuner. Lyden detter ut ved spoling, kanalbytte og pausefunksjon.

Eneste mulighet til å få tilbake lyden er å slå av og på tuner. Da må man sette på opptaket på nytt, spole dit man var og håpe lyden ikke detter ut før man kan se videre.

Problemet blir ikke løst, skal ringe inn igjen men virker som det er lite hjelp å få mot problemet. Får beskjed om å ta ut strøm og resette dekoder(noe som blir gjort 10-20 ganger før dem innser at dem skal sende meg ny dekoder igjen.)

Rimelig oppgitt i og med jeg har hatt GET i 7år uten et eneste problem.
    Gidder ikke å se noe særlig på tv om kveldene da dette irriterer voldsomt.

Flere med likt problem der ute? (dekoder nr3 som jeg fikk var helt død og slo seg ikke på engang, fikk ny samme dag.)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Fått altibox i nye leiligheten og er nå på min 4. pvr tuner. Lyden detter ut ved spoling, kanalbytte og pausefunksjon.

Eneste mulighet til å få tilbake lyden er å slå av og på tuner. Da må man sette på opptaket på nytt, spole dit man var og håpe lyden ikke detter ut før man kan se videre.

Problemet blir ikke løst, skal ringe inn igjen men virker som det er lite hjelp å få mot problemet. Får beskjed om å ta ut strøm og resette dekoder(noe som blir gjort 10-20 ganger før dem innser at dem skal sende meg ny dekoder igjen.)

Rimelig oppgitt i og med jeg har hatt GET i 7år uten et eneste problem.
    Gidder ikke å se noe særlig på tv om kveldene da dette irriterer voldsomt.

Flere med likt problem der ute? (dekoder nr3 som jeg fikk var helt død og slo seg ikke på engang, fikk ny samme dag.)
    Det tror jeg ikke :wink:

Har du prøvd å ta lyden optisk fra dekoder til forsterker/TV. Jeg hadde og problemer med lyd og fant ut at det var beste fix, og det har bare blitt stående slik så jeg vet ikke om det er et problem i dag.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er tull faktisk, kan ikke huske å ha hatt noe som helst tull med GET. Di gangene det har vært noe har jeg fått sms fra get på forhånd at dem skal ha service på linja eller oppgraderinger. Vært nøye med å skru dekoder av og på med jevne mellomrom.

Skal jeg trenge å bytte til optisk? Vil det ha noe betydning på lydkvalitet kontra hdmi?

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal virke via hdmi? Bildet er alltid der. Kun lyd som er problemet. Litt rart at lyden detter ut ved spoling/pause.

Eneste jeg ikke har prøvd er ny kabel fra sentral og til tuner. Nettverkskabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du kjører hdmi til forsterker og så hdmi opp i tv? Men da kan jo problemet ligge på forsterker siden også. Har du prøvd med den originale kablen som følger med Altibox, mellom den og forsterker?
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdmi fra motorola 1960tuner fra altibox og til denon avr2310. videre til tv. Alt med hdmi kabler som du skrev ja.

Har ikke den originale hdmi kabelen da jeg flytta inn i boretslag der utstyret ¨lå der når jeg flytta inn. Har prøvd en monster og en billig hdmi kabel.

Noen andre her med denon avr2310 eller lignende som ikke har problemer med at lyden detter ut?

Kan jeg bruke spdif eller toslink kabel? Eller vil det bli "dårligere" alternativ?
    Altså bilde via hdmi siden detter fungerer og lyd via spdif/toslink.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Altibox leverandør har du?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobba som feilretter for en Altibox leverandør en periode, om du har Motorola 1960, har du gått inn i BIOS på denne og satt innstillingene til full HD 1080i? Har hatt samme tilfelle hos en kunde, da sto den å sendte 576p på utgangen.

For å gå i BIOS ta strømmen av boksen(bryter bakpå på 1960), under oppstart(blinkende gul prikk som straks går over til grønn prikk) trykk Menu på fjernkontrollen så fort som mulig. Da kommer du inn i en blå meny. Naviger deg rundt.

Skulle ikke tro dette hadde noe med lyden å gjøre, men det fungerte her. Gjorde det kun for å få full oppløsning på skjermen, men løste lydproblemet også uten at det intensjonen i utgangspunktet.

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Kan jeg bruke spdif eller toslink kabel? Eller vil det bli "dårligere" alternativ?
    Altså bilde via hdmi siden detter fungerer og lyd via spdif/toslink.
    Ja, det kan du fint gjøre. Bruker den samme koblingen i vår stue, der det er kun tv som har HDMI-inngang. Optisk (toslink) til forsterkeren fungerer flott :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •