Splitte tv signal med signalforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte tv signal med signalforsterker

Har idag prøvd meg på å få splittet tv signalet(kabeltv fra canal digital) i huset for å få til en ekstra kontakt. Brukte da en signalforsterker med 2 utganger og mulighet til å justere uhf/rhf nivåer.

Når jeg kobler til signalforsterkeren og alle kablene så får jeg ikke signal i det hele tatt noen plass, kobler sammen den gamle kabelen igjen så er det signal, som forventet. Kobler gamle kabelen rett sammen med den nye kontakten og jeg får signal, bilde og lyd. Men samtidig så kommer det en kraftig basslyd som er der hele tiden mens kabelen er koblet i, dekoderen der går inn i en reciever og på alle kanalene på recieveren så kommer denne lyden helt til jeg trekker ut kabelen fra dekoderen. Er det noen som vet hvorfor dette kommer og hvorfor vil ikke signalforsterkeren gi ut signal, har prøvd å finne noe rundt signalforsterkeren, men er ikke noe bruksanvisning å finne. Ifølge esken så ser det ut til at det skal være temmelig plug'n'play! har også prøvd å skru på uhf/rhf, men til ingen nytte, foruten en gang da jeg var så heldig å få en meget meget svakt signal!:P

Takker for svar!
    -Cato-

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du galvanisk skille på kabelen? Tenker på jordsløyfe når du nevner slik brummelyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ombygging av intern nett.

jeg ville kontaktet cd for ombygging av intern nett. signal er svært følsomt for dårlige skjøter og koblinger. det virker også som den forsterkeren ikke egnes for nettet til cd. er selv sertifisert tekniker av cd. send gjerne pm om noe du lurer på noe:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •