Sponsorer:
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Nykommer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Get HD pvr - lyd ut av sync

Har hatt Get boksen et års tid, koblet til receiver med spdif (phono) og Tv med HDMI. Dette har funket fint inntil en uke siden.

Da gikk lyd og bilde ut av sync. Jeg tok "factory reeset" på receiver - det hjalp ikke. Jeg tok "factory reset" på Get boks, og det hjalp, men den gikk sakte men sikkert ut av sync etter noen timer/dager. "Factory rest" fikset dette hver gang, men den gikk tilbake til gamle synder igjen på samme måte.

I går byttet jeg GET boks, men den nye oppfører seg på samme måte. Nå sitter jeg fast..

Noen ideer?

Viderekommen randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Har GET HD-PVR selv. Opplever du det på alle kanaler?
    Pga problemer hos GET så har NRK's HD-kanaler vært veldig ute av sync et par uker nå (virker som det er noe bedre i kveld).
    Ellers har jeg ingen sync-problemer. Jeg har selvsagt justert inn litt delay i receiver pga den naturlige signalprosesseringsforsinkelsen (puh..).

Ekspert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-hdtv-get.html
    Står en del om det her også, tilsynelatende er Get på bar bakke angående en løsning, begynner å bli lang tid nå. Så noe av Elton John konserten på NRK2 lørdag, da var det voldsomt til forsinkelse, 1-2 sekunder, man blev helt rar i hodet av å se på det.
    Nok bare å leve med det inntil noen smarte hoder finder ut hvor feilen er.

Nykommer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hvis det kun er NRK sine HD kanaler du opplever synk problemer på, så er det høyst sannsynlig ikke noe feil på utstyret ditt.

Hvis du går inn på Get sine sider og ser på driftsmeldingene der så vil du se at det er et kjent problem som de jobber for å løse.

Vedrørende synk problemene med NRK HD kanalene, så kan muligens denne artikkelen forklare litt av problemene:

NÃ¥ kommer 5.1 til alle

Det blir da sannsynligvis løst om ikke alt for lang tid.

Nykommer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Takk for innspill. ja det stemmer - det er kun HD kanalene. Meldte fra nok en gang til GET i dag. Kundebehandleren hadde ikke hørt om problemet...

Nykommer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Fortsatt sync-problemer. Get sendte mail at de hadde problem, men "jobbet med saken"

Nykommer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Nå funker det ok igjen - etter 1 måned.

Nykommer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sync-problemene har vart mye lenger her hos oss. Og fortsatt er det ikke Dolby Digital på NRKs HD-kanaler. Selv SVT sine standardsendinger (ikke HD) har surround. Synd dette skal være så vanskelig for NRK i det Herrens år 2012 ...

Nykommer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

"Imponerende" av Get

Begynner å bli lei av å ikke ha Dolby Digital (flerkanals) lyd på NRKs HD-sendinger (i alle fall på filmer og nye serier). Sendte derfor forespørsel til Gets kundeservice, siden det er et drøyt år siden de først sa at de skulle fikse dette.

Svaret kom nå:

Dette har vi dessverre ingen informasjon om, vi vil anbefale deg å ta
    kontakt med NRK om dette.

Jesus ...!

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •