HC8000-dekoder VS Telenor Fiber-dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HC8000-dekoder VS Telenor Fiber-dekoder

Hei,

Flytter snart til et sted der jeg kan velge mellom Fiber fra Telenor, og den eksisterende kabel-TV-leverandøren.

1. Hvordan er Fiber-dekoderen til Telenor? PVR-en altså. Bra?

2. Hvordan er Homecast 8000-dekoderen kabelselsakpet bruker? Bilde og mer info om den her:
    http://www.soonantennelag.no/ckfinde...ttende_ENG.pdf

3. Hva ville dere gått for? 25Mbit begge veier på fiber fra Telenor, eller en kabel-tv-levrandør som skriver følgende på epost:

"Vi tester i disse dager hastigheter opp mot 100 Mbps nedlastingshastighet.
    Over koaksial-kabelen sender vi både tv- og bredbånd parallellt. Det betyr at når du ser på tv, belaster du ikke bredbåndskapasiteten, slik du gjør med Telenor-fiber. Der er det slik at når du ser på tv, og kanskje flere tv-er samtidig, så bruker du mye av bredbåndskapasiteten din.
    Vi sender også en del analoge kanaler, som du ikke trenger dekoder for å se.
    Vi kan også tilby kortleser til tv, slik at du slipper dekoder (forutsatt at tv takler dette)."

Folkens: Hjelp ;-)

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har PVR dekoder fra Telenor. Den er kun på 160G og underteksten er trykt sammen. Det er heller ingen brukbar favorittliste (selv om de påstår at den har det). Jeg hadde fiber fra en annen leverandør som Telenor kjøpte opp, så jeg har ikke valgt Telenor. Jeg har også RiksTV med flere PVR på 500G og en På 1T så den fra Telenor står som backup, jeg har binding på den, men vurderer å si opp etter et år. Jeg bruker internet på fiber fra Telenor og der er minste hastighet 8/8 til 449 kr, men de påstår at de skal opp til 25/25 for 449 i løpet av året slik at de kommer på samme prisnivå som konkurentene.
    Naboene våre har også fiber men de har fått konvertering til coax slik at de har tvsignal fra canal digital med den nye ADB dekoderen. Telenor har dyr leie på dekoder med og uten PVR, så TV i flere rom blir dyrere enn fra Riks TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •