Get box HD PVR - kjøpe evnt. alternativ løsning ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get box HD PVR - kjøpe evnt. alternativ løsning ?

Hei,

Jeg er ikke så teknisk sterk når det gjelder elektronikk, så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg til å få avklart noe.

I går fikk jeg i huset en Samsung 55" LED TV og etter å ha koblet opp alt, med den gratis Get Boksen synes jeg at det blir litt trist med dårlig bilde på så stor TV, og vurder å få tak i en HD PVR boks, men lurer på om det enten går ann å kjøpe en sån boks som Get leier ut, eller om det går ann å skaffe en annen, og bare sette inn det Get-kortet jeg fikk sammen med den gratis Get boksen, og så få fine TV sendinger i full HD ?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get HD PVR

Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Hei,

Jeg er ikke så teknisk sterk når det gjelder elektronikk, så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg til å få avklart noe.

I går fikk jeg i huset en Samsung 55" LED TV og etter å ha koblet opp alt, med den gratis Get Boksen synes jeg at det blir litt trist med dårlig bilde på så stor TV, og vurder å få tak i en HD PVR boks, men lurer på om det enten går ann å kjøpe en sån boks som Get leier ut, eller om det går ann å skaffe en annen, og bare sette inn det Get-kortet jeg fikk sammen med den gratis Get boksen, og så få fine TV sendinger i full HD ?
    Nope! Kun Gets bokser i deres nett. Kan ikke kjøpes, bare leies.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er det ikke mulig å få tak i en CAM fra Get som gjør at du kan bruke ditt Get kort i andre dekodere enn de Get selv leier ut.

Var i samme situasjon som deg for omkring et år siden og valgte da å gå for Get sin HD PVR. Har hele tiden vært strålende fornøyd med denne og kan bare anbefale den. Bra bilde og lyd, konge funksjonalitet med filmleie og serieopptak etc.
    --
    SA Mantra 60, SA Talent, Dali C1000, XTZ W10.16
    Yamaha RX-A2040, Samsung UE55F7000

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk KjellG og Balthazaar !

Er det veldig stor forskjell i lyd og bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HD-kanaler: Ja, absolutt.

På alle andre kanaler: Muligens ikke noe du ville legge merke til, rent bortsett fra at du kan koble til med HDMI istedet for Scart. Muligens litt mindre støy etc.

Ellers var det for min del vel så viktig med ekstratjenestene med HD PVRen
    --

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Eneste alternativet er å sette opp en mediasenter PC. På MSPC kan du få en del tips hvordan det gjøres hvis du melder deg inn i "gråsonen".
    Kjører selv en slik løsning med abbonement på SD-boksen/kortet til GET. Bildet blir markant bedre enn signalene fra SDboksen. I tillegg får jeg tilgang til HD kanalen for NRK 1-2-3, SVT, TVN og Eurosport.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balthazaar
    På HD-kanaler: Ja, absolutt.

På alle andre kanaler: Muligens ikke noe du ville legge merke til, rent bortsett fra at du kan koble til med HDMI istedet for Scart. Muligens litt mindre støy etc.

Ellers var det for min del vel så viktig med ekstratjenestene med HD PVRen
    Kanskje litt dumt spørsmål, men er HD-kanaler noe en må kjøpe i tillegg, eller er en del "gratis" kanaler i HD sending (eller deler av sendingene i kanalen i HD) ?

Er det forresten kun bildet vi snakker om når det er HD - eller gjelder dette også lyden ?

Sitat Opprinnelig postet av ChrH
    Eneste alternativet er å sette opp en mediasenter PC. På MSPC kan du få en del tips hvordan det gjøres hvis du melder deg inn i "gråsonen".
    Kjører selv en slik løsning med abbonement på SD-boksen/kortet til GET. Bildet blir markant bedre enn signalene fra SDboksen. I tillegg får jeg tilgang til HD kanalen for NRK 1-2-3, SVT, TVN og Eurosport.
    Takk for svar ChrH. Jeg tenkte ikke å gjøre noe ulovlig, men synes bare at det er litt dumt å måtte leie ting, og lurte på om det finnes en permanent løsning uten å måtte dele opp beløpet i leie.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dumt spørsmål, men er HD-kanaler noe en må kjøpe i tillegg, eller er en del "gratis" kanaler i HD sending (eller deler av sendingene i kanalen i HD) ?
    Du skal få med NRK1 HD, NRK2 HD, NRK3 HD, TV2 HD, TVNorge HD, Eurosport HD og SVT1 HD dersom du har en kanalpakke fra Get (Start f.eks.):
    Start - Get

Er det forresten kun bildet vi snakker om når det er HD - eller gjelder dette også lyden ?
    Etter det jeg ser får jeg Dolby Digital fra HD kanalene, men det er mulig dette varierer fra kanal til kanal og fra sending til sending.
    --

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er ikke HD medmindre man anser DolbyDigital for HD lyd da. Lyden kan tas ut digitalt og på de kanaler/programmer der sender 5.1 får man jo det.
    Så enig med Balthazaar.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lurt på dette før, har sett noen få get hd pvr bokser til salgs på finn.no synes dette er merkelig at noen kan selge den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •