Samsung UE46B7070 (ikke godkjent) og Canal Digital CAM (IDTV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE46B7070 (ikke godkjent) og Canal Digital CAM (IDTV)

Hei folkens!
    Jeg har akkurat bestilt IDTV gjennom Canal Digital, og i et fortapt øyeblikk bestilte jeg to stykker til husstandens to TVer. Problemet er at jeg leste feil på godkjenningslisten til CD og mikset opp produkttypene.

Følgelig er ikke min Samsung UE46B7070 kompatibel med CDs IDTV, men jeg har lest flere steder (blant annet her inne) at det er mulig å få CAMen til å funke alikevel. Jeg har prøvd alt av automatisk søk, og noe manuelt, men finner ingenting. Det eneste som kommer er om jeg foretar et SMATV-søk. Der finner jeg 9 kanaler, men jeg kan ikke se dem, kun se de inn i EPG.

Det er ingen ting feil med signalet (en CD-kar var her og monterte opp kontakten og målte signalet). Det er heller ingen feil i hverken CD-kortet eller CAMen, for en kjapp sjekk på min andre Sony Bravia gir meg alle kanaler jeg har krav på.

I følge spesifikasjonene skal jeg kunne ta inn signaler i TVen, i og med at den har både tuner C og T. Sjekk her: Komplett.no - Samsung 46" LED-TV UE46B7070 platinum.

Jeg har via kabel og er i Oslo. Har noen et forslag til meg, eller må jeg bare belage meg på å bytte inn CAMen? Kjipt, for jeg hater å bruke dekoder.

Setter veldig pris på litt hjelp!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er typisk kanalsøk som ikke fungerer spesielt bra i TV'er som ikke er godkjent. Disse TV'ene kan mangle software som er tilpasset det Norske markedet.

Mener å ha lest at det hjelper å sette TV'n til Finsk men sikker er jeg ikke. Du kan med fordel også forsøke kanalsøk uten CAM siden kanalsøk fungerer uavhengig av CAM. I værste fall fungerer kanalsøk dårligere med CAM dersom TV'n ikke klarer å initialisere CAM'en korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten CAMen får jeg jo kun de analoge signalene (kanalene) som kommer med "husleia", og de har jeg. Det er bare det at jeg ikke finner noen kanaler via digitalt søk på kabel.

For øvrig detekterer TVen kortet, i og med at jeg kan lese av kortinformasjon og så videre inne i CI-menyen.
    Dette med finsk har jeg faktisk også prøvd, uten hell (på automatisk søk).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mèthâmôrphôsé
    Uten CAMen får jeg jo kun de analoge signalene (kanalene) som kommer med "husleia", og de har jeg. Det er bare det at jeg ikke finner noen kanaler via digitalt søk på kabel.

For øvrig detekterer TVen kortet, i og med at jeg kan lese av kortinformasjon og så videre inne i CI-menyen.
    Dette med finsk har jeg faktisk også prøvd, uten hell (på automatisk søk).
    Hallo!

Gå inn i menyen for kanalsøking. Velg søk etter digitale kabelkanaler. Prøv først søkemodus "nettverk". Legg inn følgende parmetre for søk:

Frekvens: 386 MHz
    Modulasjon: QAM64
    Symboltakt: 6950 MS/s (ev 6950000 S/s)

NetverkID: Prøv med 101 (eller la plassen stå åpen)

Sett igang søket. TV'n skal nå (i det minste) finne de kanalene som ligger på 386 MHz (bl.a. TV2/Lorry og noen av Canal+ kanalene). 386 MHz er startfrekvensen (starttransponder). Dersom du bare får fram kanalene på 386 MHz, prøv å endre søkemodus til "full".

De andre frekvensene Canal Digital sender digitalt på har litt andre sendeparametre når det gjelder modulasjon og symboltakt; QAM256 og 6952 MS/s. Dette gjelder 290, 298, 306, 322, 330, 338, 346, 354, 362, 370, 378, 402, 410, 418, 426, 434, 458 og 474 MHz.

Dersom du ikke har fått søkt fram alle kanalene med søkemodus på "full", kan du jo prøve å søke inn hver frekvens enkeltvis ved å endre parametrene ovenfor til QAM256 og 6952 MS/s pluss den frekvensen du vil søke på.

Det er riktig som Bobben1 påpeker i sitt innlegg at TV'n ikke er avhengig av at CAM-modulen er satt inn i TV'n når du søker kanaler.

Jeg antar at den CAM-modulen du har fått fra Canal Digital ikke vil fungere på din TV. Du kan jo forsøke å skaffe deg en annen Conax-modul, f.eks. denne: CONAX CAM SELGES!!!! - kupp pÃ¥ QXL.no Sluttdato: 07.03.2012 15:21. Den funker for meg på en "gammel" Sony KDL46V3000, mens Canal Digitals offisielle CAM ikke funker...

Lykke til!

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Prøvde (alle) forslagene dine, og må nok konkludere med at CDs CAM ikke er kompatibel. Dessverre ble auksjonen du hjertelig nok ga meg link til avsluttet før jeg rakk å by, og det ser ut til at det var litt av et kupp. Litt (veldig) kjipt å bruke 1000-1200,- på ny modul siden CD allerede har loppet meg for drøye 600,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, må ikke den eventuelt nye CAM-modulen parres med CD-kortet? Er Canal Digital villig til å gjøre det siden de er strenge på at "kun vår vil fungere" etc.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •