Nrk Dvb-c

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Nrk Dvb-c

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nrk Dvb-c

Hei!

Jeg har en Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y Komplett.no - Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y

Jeg har lagt merke til at fra tid til annen når jeg velger DVB-C som TV-valg så får jeg inn NRK1 HD. Stort sett står det at kanalen er kryptert. Har kun strømkabel koblet til TV'n. Hvordan fikk jeg kanalene inn på tv'n? Er det også mulig å se NRK i HD uten å ha noe kort eller dekoder koblet til?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluerabbit
    Hei!

Jeg har en Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y Komplett.no - Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y

Jeg har lagt merke til at fra tid til annen når jeg velger DVB-C som TV-valg så får jeg inn NRK1 HD. Stort sett står det at kanalen er kryptert. Har kun strømkabel koblet til TV'n. Hvordan fikk jeg kanalene inn på tv'n? Er det også mulig å se NRK i HD uten å ha noe kort eller dekoder koblet til?
    Det er hvertfall mulig å motta alle NRKs tv og radiokanaler i bakkenettet vha. DVB-T tuneren i TV'n. Kan være dette du har fått inn ?
    Dersom navnet i kanallista sier "NRK1 HD" så er det garantert ikke digitalt bakkenett. Da må det være noe som sendes i kabelnettet ditt. Hvilken kabel operatør benytter du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på DVB-C det kommer opp. Har ingen leverandør. har bare strømkabelen i TV'n. Syntes det var svært merkelig. Vet det er en luke for common interface, men har ikke noe kort der engang. Vel og merke, så vet jeg svært lite på dette feltet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei!

Ettersom du har Panasonic TV som meg så står det NRK 1 HDTV på i menylinja på TV'en din...det står ikke NRK1 HD oppe i høyre hjørne....og ettersom NRK 1+2+3 sender gratis og ukryptert i det digitale bakkenettet så er det nok det du får inn...kobler du til en antenne, blir det vel ennå bedre...og du kan jo gjøre et søk....og se hva du får inn.....
    eller om det er en kabeltv kontakt i nærheten av TV'en din....og hva er det som gir deg tv signalene dine? satelitt/kabel??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ettersom du har Panasonic TV som meg så står det NRK 1 HDTV på i menylinja på TV'en din...det står ikke NRK1 HD oppe i høyre hjørne....og ettersom NRK 1+2+3 sender gratis og ukryptert i det digitale bakkenettet så er det nok det du får inn...kobler du til en antenne, blir det vel ennå bedre...og du kan jo gjøre et søk....og se hva du får inn.....
    eller om det er en kabeltv kontakt i nærheten av TV'en din....og hva er det som gir deg tv signalene dine? satelitt/kabel??
    Har kun strømledning til TV'n, så vet ikke. men fikk se NRK1 HD en gang. prøver jeg nå, så står det at kanalen er kryptert. Er innebygd mottaker, IDTV. men står likevel at de kanalene er kryptert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje formulert meg litt feil. Det jeg lurer på er om jeg kan se på nrk uten å ha noe programkort eller dekoder siden jeg har en idtv? Enten gjennom DVB-C eller DVB-T. Isåfall, hva må jeg gjøre for å få inn NRK på denne måten? (Hvis det i det hele tatt er mulig)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK-kanalene sendes ukryptert i bakkenettet (DVB-T), så du trenger bare en antenne for å se disse. Hvor stor antenne du trenger avhenger helt av signalforholdene der du bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    NRK-kanalene sendes ukryptert i bakkenettet (DVB-T), så du trenger bare en antenne for å se disse. Hvor stor antenne du trenger avhenger helt av signalforholdene der du bor.
    Ok. Så jeg trenger bare å koble til med en vanlig antennekabel? Ja, men da skjønner jeg! Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så jeg trenger bare å koble til med en vanlig antennekabel? Ja, men da skjønner jeg! Takk for svar!
    Forutsatt at det er en antenne i andre enden av kabelen, så ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og jeg har et nytt spørsmål etter å ha fått satt meg litt mer i det.

Jeg har analog tv-pakke fra Get. (antennekabel til TV'n). Jeg har ingen dekoder eller programkort.

Jeg har lagt merke til at hvis jeg velger "DVB-C" istedet for "Analog" så
    ligger det mange kanaler der og, men står på TV'n at de fleste kanalene er
    krypterte "kryptert kanal" eller "intet signal". Selv om det står "kryptert kanal" så kan jeg som regel se underteksten, men ikke noe mer på kanalen. Får også opp sendingsinfo på alle kanalene. Enkelte kanaler går f.eks. SVT1 HD ,og det er et helt supert
    bilde, NRK Østnytt, Get-kanalen og TV8 Sunnmøre. Velger jeg f.eks. NRK1 HD så står det "kryptert kanal".

Jeg vet svært lite på dette området og det jeg lurer på er:

Hva er egentlig DVB-C og hvorfor får jeg inn HD kanaler på det? Og hvorfor bare SVT 1 som HD?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk for svar og jeg har et nytt spørsmål etter å ha fått satt meg litt mer i det.

Jeg har analog tv-pakke fra Get. (antennekabel til TV'n). Jeg har ingen dekoder eller programkort.

Jeg har lagt merke til at hvis jeg velger "DVB-C" istedet for "Analog" så
    ligger det mange kanaler der og, men står på TV'n at de fleste kanalene er
    krypterte "kryptert kanal" eller "intet signal". Selv om det står "kryptert kanal" så kan jeg som regel se underteksten, men ikke noe mer på kanalen. Får også opp sendingsinfo på alle kanalene. Enkelte kanaler går f.eks. SVT1 HD ,og det er et helt supert
    bilde, NRK Østnytt, Get-kanalen og TV8 Sunnmøre. Velger jeg f.eks. NRK1 HD så står det "kryptert kanal".

Jeg vet svært lite på dette området og det jeg lurer på er:

Hva er egentlig DVB-C og hvorfor får jeg inn HD kanaler på det? Og hvorfor bare SVT 1 som HD?
    Get sender både analoge og digitale kanaler på "samme ledning"...derfor får du inn noen digitale kanaler på din TV, som sannsynligvis har en innebygget tuner for digitalt kabelnett=DVB C. (Noe GET ikke leverer...du må ha boks)

Det å se på analoge TV kanaler med en ny flatskjerm er som å se på TV med briller full av fettete fingermerker....Det vil koste deg en liten formue å få deg en GET digitalboks, med opptak....NOT!!!!! Boksen leier du for 99 kr mnd, og så bestemmer du selv hva slags abonnement du vil ha...og du får så bra bilder som du ser noen få av på Tv'en din nå....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •