Grundig 8860 henger - test i displayet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 8860 henger - test i displayet

Har en Grundig 8860 som stopper med test i displayet - ingen bilde på TVen. Noen som har erfaring med hvordan man kommer forbi dette - og hva det evt. kan skyldes? Kan det være et harddisk problem? Hører at den spinner opp.
    Fant et tips om å starte den med Menu-Disp-Venstre pil trykket inn ved oppstart uten at det ser ut til å hjelpe. Scart og antenne kabel var utkoblet.
    Andre tips mottas med takk... Skulle gjerne reddet noen opptak som omhandler kjente.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torleifh
    Har en Grundig 8860 som stopper med test i displayet - ingen bilde på TVen. Noen som har erfaring med hvordan man kommer forbi dette - og hva det evt. kan skyldes? Kan det være et harddisk problem? Hører at den spinner opp.
    Fant et tips om å starte den med Menu-Disp-Venstre pil trykket inn ved oppstart uten at det ser ut til å hjelpe. Scart og antenne kabel var utkoblet.
    Andre tips mottas med takk... Skulle gjerne reddet noen opptak som omhandler kjente.
    Jeg hadde samme problem på min, til jeg brukte øksa på den, nå er den forlengst blitt EE avfall :twisted:

Forøvrig har mine foreldre samme problem på sin 8860.
    Du kan prøve med reklamasjon hos forhandleren du kjøpte den av, men nå har jo (heldigvis) Grundig sluttet å selge denne skiten , så nå blir vel ikke flere forbrukere lurt.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk samme problem i går. Den er stein død, bortsett fra at disken går rundt. RiksTV bekrefter at den er innenfor garantitien, men Grundig vil ikke gjøre noe med dritten sin. Dem kan ikke serienummeret en gang sier dem. Jeg har sendt dem bilde av boksen/seirnummerene med Rikstv logo og alt. Jeg har fått boksen i gave og den som har kjøpt den er passed away! Merkelig holdning til folk Grundig bedriver.

Her er et av svarene:

Det er slik at reklamasjonen skal håndteres via den butikk/kjede som har solgt deg produktet. Saken er at kundeforholdet ligger mellom deg og butikk/kjede. Er det slik at dette kundeforhold har opphørt pga. butikk/kjede er nedlagt eller har gått konkurs - så er det Grundig som står
    overordnet ansvarlig for å få rettet opp mangelen. Så lenge butikk/kjede eksisterer så skal de håndtere dette. Ved å henvende deg til butikk/kjede vil de etter å ha testet produktet og funnet feil på det kunne bytte direkte med deg om de har det på lager. Videre vil de sende det inn til Grundigs service partner som bekrefter ovenfor Grundig som igjen vil kreditere butikk/kjede.

Med vennlig hilsen

Best regards

Jarle Hjeltnes
    Sales and support
    Grundig Nordic No AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ny boks fra RiksTv - bare synd med opptak av kjente som ikke er mulig å få ut av boksen.

Det er 5 års reklamasjonrett i Norge. Etter det jeg lester her om dagen er det ikke krav om at man skal ha kvittering som viser når en vare er kjøpt - man skal bare kunne sannsynliggjøre når produktet er kjøpt. I og med at 8860 ikke har vært på markedet i 5 år ennå - og det åpenbart er en modell solgt i Norge så mener jeg Grundig Norge må ta ansvar. Regner med at forbrukermyndighetene vil gi deg medhold. Dessuten kan jo Rikstv dokumentere når boksen ble levert - alle RiksTv bokser må registreres i Rikstv sitt system før man kan ta de i bruk. Stå på - og lykke til!
    --------
    Ellers er jeg enig i dem som er frustrert over 8860 - den kunne vært mye raskere, spesielt ved kanalskift - og enkelte ting fungerer ikke optimalt. Men jeg synes den har blitt noe bedre enn den var på det verste - og det er jo ikke sikkert alternativene er så mye bedre. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk samme problem med min 8860 som jeg hadde kjøpt på Siba, jeg ringte bare Rikstv og de sendt meg ny mottaker, var aldri noe tema hvor denne var kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig løsning på Test problem

Jeg fikk problemer med test i displayet på vår Grundig 8860. trodde jeg hadde forsøkt alt da jeg til slutt slo av strømmen, dro ut alle kabler og tok ut kortet. Slo så strømmen på igjen og ventet til det kom 4 strek i displayet, satt inn igjen kortet i nederste slott, plugget inn antennekabler og til slutt HDMI kabelen. Da virket fjernkontrollen igjen og etter en liten stund var alt tilbake som normalt. Lykke til!:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet med min 8860. Står kun test i displayet, og her kommer jeg ikke videre. Har funnet kvitteringen og den sier at den er kjøpt september 08. Hvor lang reklamasjonstid er det? Forbrukerrådet sier på sitt nettsted: I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.

Faller denne inn under 5år eller 2år. Kjekt å vite når jeg skal ut å reklamere på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Jeg har samme problemet med min 8860. Står kun test i displayet, og her kommer jeg ikke videre. Har funnet kvitteringen og den sier at den er kjøpt september 08. Hvor lang reklamasjonstid er det? Forbrukerrådet sier på sitt nettsted: I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.
    Ring RiksTV! Skal ikke se bort ifra at de sender deg en ny PVR...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett ufattelig mange eiere av denne Grundig-boksen som har hatt problemer og har vært misfornøyde. Dette produktet skulle selvsagt aldri ha kommet på markedet. Når den likevel er blitt solgt til det store publikum, så skyldes det bare en grunn: Money talks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny boks gjennom RiksTV. Husker ikke om den defekte boksen ble kjøpt hos rikstv eller hos Elkjøp.. Selv om Grundig PVR boksen fremdeles har sine svakheter synes jeg den har blitt betydelig bedre. Før kunne jeg innimellom vente ett minutt på kanalskifte. Nå fungerer den tilnærmet som forventet. Serie opptak fungerer greit. Repriser står i opptakslista, men blir ikke tatt opp. Så alt i alt er vi MYE mer fornøyd nå enn tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny boks gjennom RiksTV. Husker ikke om den defekte boksen ble kjøpt hos rikstv eller hos Elkjøp.. Selv om Grundig PVR boksen fremdeles har sine svakheter synes jeg den har blitt betydelig bedre. Før kunne jeg innimellom vente ett minutt på kanalskifte. Nå fungerer den tilnærmet som forventet. Serie opptak fungerer greit. Repriser står i opptakslista, men blir ikke tatt opp. Så alt i alt er vi MYE mer fornøyd nå enn tidligere.
    Det var godt å høre. Da har det tatt "ad notam" den massive kritikken mot PVR`n og sannsynligvis forbedret den (både med ny software og noe ny hardware).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •