Brann i omformer til CD Sagem PVR dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brann i omformer til CD Sagem PVR dekoder

I går selvantente omformeren til min Canal Digital Sagem PVR dekoder. Den lå ikke tildekket, ikke noe støv å snakke om, og ledningene stod ordentlig i.

Var bare flaks at leieboeren min oppdaget det ( papegøyen hennes gikk amok) da hun var på vei ut døren, så hun fikk dratt ut ledningen og slokket det med en gang..

Vet ikke om andre har opplevd noe lignende?

Kundeservice hos CD synes jeg tok veldig lett på saken. De skulle sende ny omformer med en gang, men var jo ikke interessert i retur av den som begynte å brenne eller finne grunnen til det..

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjelden at de store gutta bryr seg om problemer som kun rammer en liten gruppe av den totale kundemassen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom CD ikke er interessert i å få undersøkt årsaken til brannen så er det bekymringsfult. Ser man på hva HiFiklubben har falgt opp av enkelte strømadaptere på bl.a. Arcam rDac, så burde CD gjøre det samme.

Det nytter ikke å si at at et slikt branntilløp trådstarter flagger kun utgjør en liten del av kundemassen. Årsaken til branntilløpet kan f. eks. skyldes en svakhet i en bestemt batch av disse tunerne / adapterne.

Mitt råd er å kontakte DSB: CE-merking - dsb.no og velge ett av 2 under "Verktøy og hjelpemidler":

a) Enten Meldeplikt farlige produkter
    b) Eller Bekymringsmelding for produkter og forbrukertjenester

Det tar kun minutter, og gitt dsbs oppfølging - kan muligens ytterligere branntilløp unngås ved at CD tar slike henvendelser alvorlig i fremtiden. Hvem vet - kanskje det å melde inn dette branntilløpet kan spare en eller flere husholdninger for husbrann - og da er det verdt å investere i de 5 minuttene det tar å flagge denne saken til DSB.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det nytter ikke å si at at et slikt branntilløp trådstarter flagger kun utgjør en liten del av kundemassen. Årsaken til branntilløpet kan f. eks. skyldes en svakhet i en bestemt batch av disse tunerne / adapterne.
    Mente ikke at dette er en riktig strategi; jeg bare sier at den er der ute.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønte det, RS232. Nettopp derfor bør CD ta tilbakemeldinger om branntilløp alvorlig. Kanskje teknisk avdeling hos CD er mer våkne enn de som selger abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg er bekymret og CD ikke var villige til å følge opp var hovedgrunnen til at jeg postet her. Sendte en bekymringmelding til direktoratet nå. Var ikke klar over den rapporterings siden.

Ringte forøvrig teknisk support når jeg skulle si fra om det, men kom jo likevel til en selger..

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg skjønte det, RS232. Nettopp derfor bør CD ta tilbakemeldinger om branntilløp alvorlig. Kanskje teknisk avdeling hos CD er mer våkne enn de som selger abonnement.
    Ja, vet at CD har en veldig oppegående teknisk avdeling. Disse menneskene er det dessverre umulig for oss som kunder å komme i kontakt med.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et lignende problem med en slik kabeltype selv. Der ble det heldigvis ikke en slik varmeutvikkling, pga fikk stoppet problemet før det utviklet seg.

Hørte en slags suselyd og fikk av og til ujevn drift på strømforsyningen. (det var til en bærbar PC) Pluggen ble også varm, men byttet ut denne ledningen med en som hadde bedre spenn i kontakt punktene, så det løste problemet.

Dette problemet kommer vel egenlig pga dårlig kontakt i lednings pluggen, kombinert med at den driver en switchende strøm forsyning som kan jobbe stabilt på forskjellige spenninger, med økt strømstyrke på inngangen og har mulighet til å trekke ganske store strømstyrker i startstrøm.

Tror ikke man skal gi Canal Digital hele skylden her, det er jo ikke de som har konstruert denne standardiserte kobblingstypen. Mulig at Tiger er inne på den riktige løsningen her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan opplyse om at noen fra CD leste tråden her og kontaktet meg for at jeg skulle sende dem omformeren.

Ikke fått ny omformer i posten enda, men mulig den er sendt. Hatt litt trøbbel med å få posten min på min nye adresse

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PG*
    I går selvantente omformeren til min Canal Digital Sagem PVR dekoder. Den lå ikke tildekket, ikke noe støv å snakke om, og ledningene stod ordentlig i.

Var bare flaks at leieboeren min oppdaget det ( papegøyen hennes gikk amok) da hun var på vei ut døren, så hun fikk dratt ut ledningen og slokket det med en gang..

Vet ikke om andre har opplevd noe lignende?

Kundeservice hos CD synes jeg tok veldig lett på saken. De skulle sende ny omformer med en gang, men var jo ikke interessert i retur av den som begynte å brenne eller finne grunnen til det..
    Ta en tlf til nærmeste politistasjon / lensmannskontor og forklar hva som skjedde. Mulig de kan være intr i å se litt på saken. Er jo tross alt noen sånne bokser rundt om.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Ta en tlf til nærmeste politistasjon / lensmannskontor og forklar hva som skjedde. Mulig de kan være intr i å se litt på saken. Er jo tross alt noen sånne bokser rundt om.
    Er vel et par forsikringsselskaper som hadde likt å besitte denne informasjonen også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •