Problem med HDD-opptak Canal Digital kabel-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med HDD-opptak Canal Digital kabel-TV

Ny godkjent TV, samt CAM og nytt programkort fra CD. Har installert ekstern hardisk som er registrert av TV'en. Opptak er ikke mulig å gjennomføre. Følgende feilmelding når jeg sjekker opptaksresultat: "Opptak avbrutt. Kopibeskyttelsen ble aktivert av leverandøren din". Har vært i kontakt med CD, og de kan opplyse at dette er en kjent feil som det jobbes med. Jeg synes dette høres rart ut. Har ikke observert noen andre her på forumet som har klaget over lignende.
    Eller tar jeg feil?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du hadde hatt godt av en second opinion her, ja. Har opplevd opptil flere ganger at CD kundeservice har smelt i meg skrøner når de ikke helt vet hva de skal svare.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier det vil komme en programvareoppdatering. Hvilken programvare er det i så fall som skal oppdateres, tro?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du si...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Benoni
    Ny godkjent TV, samt CAM og nytt programkort fra CD. Har installert ekstern hardisk som er registrert av TV'en. Opptak er ikke mulig å gjennomføre. Følgende feilmelding når jeg sjekker opptaksresultat: "Opptak avbrutt. Kopibeskyttelsen ble aktivert av leverandøren din". Har vært i kontakt med CD, og de kan opplyse at dette er en kjent feil som det jobbes med. Jeg synes dette høres rart ut. Har ikke observert noen andre her på forumet som har klaget over lignende.
    Eller tar jeg feil?
    Regner med at det er kabelTV du snakker om...står ikke på deres nettsider at du kan koble til en ekstern harddisk og gjøre opptak....dette går jo på rettigheter...derfor går det jo ikke an å overføre opptak fra noen kabeltv/satelitt bokser på grunn av kopisperre....
    selvom jeg mener at det er flere her som gjør det...men helt sikker er jeg ikke...???
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kabel-TV, slik det står i overskriften. Harddisken blir dedikert til TV'en, det er derfor ikke mulig å overføre opptakene til andre media.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Benoni
    Ja, det er kabel-TV, slik det står i overskriften. Harddisken blir dedikert til TV'en, det er derfor ikke mulig å overføre opptakene til andre media.
    Ok...da er det vel bare kopisperren til CD som de sikkert vil ha "godkjent" til å passe til Tv'en din, slik at de er sikre på at innholdet ikke kan kopieres ut...
    Og det er vel en utfoprdring, når man vet hvor mange forskjellige tv modeller som bare finnes innen noen får merker.....Samsung f. eks.
    Fordelen med en HD PVR er jo at man får flerkanalslyd fra de kanalene som gir det..:-)
    Og så virker alt med den gang..
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •