Nesten en halv million mister TV2 kanaler. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dere høres ut akkurat som morra mi...
    Vet dere ikke at livet er morsommere for den som er glad i fotball?

Uansett er det vel ingen som tvinger dere til å se på...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg må betale for Hotell Sesar... Jeg grøsser bare jeg hører kjenningsmelodien...
    Men den såpen er nok betydelig billigere enn milliarden som må betales for floppal-rettighetene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Men den såpen er nok betydelig billigere enn milliarden som må betales for floppal-rettighetene.
    Ingen som tvinger deg til å abonnere på Premiere League kanalene eller TV2 sporten :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ikke akkurat nå, men NRK har jo lagt inn "bud" hver gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Det du skriver hadde vært riktig, hvis det var TV2 du siktet til.
    Det er sikkert "skurker" i begge leire. Men det endrer uansett ikke mitt syn på GET som et arrogant selskap. Jeg er nok over snittet forarget over GET, da denne episoden egentlig havner på andre siden av komma, i forhold til andre oppleverlser med GET gjennom årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere ikke at livet er morsommere for den som er glad i fotball?
    Det er jeg utvilsomt helt sikker på at du har rett i. Så media-hypet og overfokusert denne sporten er, så vil jeg tro det er en sann "fryd" å være interessert.
    Når "hovedoppslag" i en ordinær nyhetssending (både i TV2 og NRK) ofte kan dreie seg om en eller annen ubetydelig sak om en eller annen fyr som spiller fotball....?!? Ja, da må livet være morsommere for dere.

Nei - vi tvinges ikke til å se på, men det er jaggu vanskelig å unngå - og reelt sett tror jeg ikke mediadekningen i % står helt i forhold til snittet i befolkningens interesse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Det er jeg utvilsomt helt sikker på at du har rett i. Så media-hypet og overfokusert denne sporten er, så vil jeg tro det er en sann "fryd" å være interessert.
    Når "hovedoppslag" i en ordinær nyhetssending (både i TV2 og NRK) ofte kan dreie seg om en eller annen ubetydelig sak om en eller annen fyr som spiller fotball....?!? Ja, da må livet være morsommere for dere.

Nei - vi tvinges ikke til å se på, men det er jaggu vanskelig å unngå - og reelt sett tror jeg ikke mediadekningen i % står helt i forhold til snittet i befolkningens interesse.
    Jeg tviler sterkt på at mediene gir fotball den dekningen de gjør kun fordi de selv synes det er gøy. Jeg er ganske sikker på at de gjør det fordi de tjener penger på det. Og for at det skal være tilfellet, må nødvendigvis interessen være deretter..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overbetalte fotballspillere, skakkjørt klubbøkonomi (svindel, konkurser osv), norsk nivå i bunnklasse. Ja det er mye media har å skrive om.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overbetalte fotballspillere
    På hvilken måte er de overbetalt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overbetalte fotballspillere, skakkjørt klubbøkonomi (svindel, konkurser osv), norsk nivå i bunnklasse. Ja det er mye media har å skrive om.
    Personlig er jeg ikke veldig stor fan av norsk fotball. Det er Engelsk fotball og europeisk toppfotball som ligger mitt hjerte nærmest.
    Men det du drar fram nå er vel uansett ikke et argument i mot interessen for fotball? Jeg synes du sporer av og at argumentasjonen blir noe tynn.
    Uansett hva som skjer i fotballen, positivt eller negativt, er medienes dekning en refleksjon av publikums interesse for den. Det kan det vel ikke være noe tvil om?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva som skjer i fotballen, positivt eller negativt, er medienes dekning en refleksjon av publikums interesse for den. Det kan det vel ikke være noe tvil om?
    Jeg er ikke helt ubetinget enig i det. Ikke fordi jeg totalt mangler interesse for fotball, men.... at medias dekning av fotball i % i forhold øvrige saker/programtilbud/andre idretter, står i balansert forhold til publikums interesse tror jeg rett og slett ikke stemmer.

En "ordinær" søndag (tror jeg det er) i sesongen for norsk fotball er vel mer eller mindre hele TV2´s programtilbud denne ettermiddagen og kvelden, viet fotball.
    Først så sitter det et forum av besservissere (med cola-bergenser´n og han lille nordlendingen i spissen) i studio en time eller så for å diskutere oppogimente om hvordan kveldens kamp kommer til å gå. Så er det et par timer med kamp, kommentert av han som "skriiiker" og "vræææler" så mye. Så er det nok en time med de samme besservisserne som først skal bortforklare hvorfor det ikke gikk som de trodde, og så analysere ihjæl alt mulig.
    Sett fra sidelinjen (ja, jeg har sett på) - uten å være "inne i greia", så er hele denne settingen litt (tragi)komisk og med en viss grad "underholdningsverdi" - særlig om de har dratt med seg han Hoff fyren (er det ikke det han heter?)
    Påfølgende nyheter m/sport (m/forsinket sendetid må vite) har stor andel "reprise" av det som akkurat er sendt m/tillegg av korte innslag av det meste som har skjedd i de fleste andre kamper i opptil flere divisjoner.
    Resten av uka har også nyhetsbildet i TV2 sterkt preg av fotball.

Jo - dere som liker fotball, har jammenmeg et godt og bredt tilbud - og koser dere helt sikkert med det.

Men... nå har vel tråden sporet litt av kanskje?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    På hvilken måte er de overbetalt?
    Ikke alle, men mange. I forhold til performance, i forhold til klubbøkonomi,

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har vel aldri tilbudt Zebra, og jeg har ikke hørt om noen Viasat-kunder som har savnet dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt ubetinget enig i det. Ikke fordi jeg totalt mangler interesse for fotball, men.... at medias dekning av fotball i % i forhold øvrige saker/programtilbud/andre idretter, står i balansert forhold til publikums interesse tror jeg rett og slett ikke stemmer.

En "ordinær" søndag (tror jeg det er) i sesongen for norsk fotball er vel mer eller mindre hele TV2´s programtilbud denne ettermiddagen og kvelden, viet fotball.
    Først så sitter det et forum av besservissere (med cola-bergenser´n og han lille nordlendingen i spissen) i studio en time eller så for å diskutere oppogimente om hvordan kveldens kamp kommer til å gå. Så er det et par timer med kamp, kommentert av han som "skriiiker" og "vræææler" så mye. Så er det nok en time med de samme besservisserne som først skal bortforklare hvorfor det ikke gikk som de trodde, og så analysere ihjæl alt mulig.
    Sett fra sidelinjen (ja, jeg har sett på) - uten å være "inne i greia", så er hele denne settingen litt (tragi)komisk og med en viss grad "underholdningsverdi" - særlig om de har dratt med seg han Hoff fyren (er det ikke det han heter?)
    Påfølgende nyheter m/sport (m/forsinket sendetid må vite) har stor andel "reprise" av det som akkurat er sendt m/tillegg av korte innslag av det meste som har skjedd i de fleste andre kamper i opptil flere divisjoner.
    Resten av uka har også nyhetsbildet i TV2 sterkt preg av fotball.

Jo - dere som liker fotball, har jammenmeg et godt og bredt tilbud - og koser dere helt sikkert med det.

Men... nå har vel tråden sporet litt av kanskje?
    Men igjen; Du tror vel ikke at TV2 hadde brukt så mye tid på dette hvis det ikke selger, hvis ikke folk ser på?
    De bruker nada tid på kvinnefotball. Hvorfor tror du det er slik?

Vi er i allefall enige om at Ivar Hoff er (tragi)komisk :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Viasat har vel aldri tilbudt Zebra, og jeg har ikke hørt om noen Viasat-kunder som har savnet dette.
    Vel, da kan jeg fortelle deg at jeg for et par år tilbake byttet fra CD til Viasat. I ettertid har jeg tatt CD tilbake og har i dag ab. fra begge.
    Én av grunnene til at jeg tok CD tilbake var TV2 Zebra. Og det hadde faktisk ingenting med fotball å gjøre, men andre programmer. Det er dog svært sjelden jeg ser på Zebra i dag..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og har Viasat idag.. Savner Zebra, pga norsk fotball... Og noen få andre programmer.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da kan jeg fortelle deg at jeg for et par år tilbake byttet fra CD til Viasat. I ettertid har jeg tatt CD tilbake og har i dag ab. fra begge.
    Én av grunnene til at jeg tok CD tilbake var TV2 Zebra. Og det hadde faktisk ingenting med fotball å gjøre, men andre programmer. Det er dog svært sjelden jeg ser på Zebra i dag..
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg og har Viasat idag.. Savner Zebra, pga norsk fotball... Og noen få andre programmer.
    Så feil kan man ta. Mulig at dette Zebra-problemet har blitt overskygget av andre og større problemer. Jeg har riktignok CD, men jeg ser aldri på Zebra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen; Du tror vel ikke at TV2 hadde brukt så mye tid på dette hvis det ikke selger, hvis ikke folk ser på?

Vi er i allefall enige om at Ivar Hoff er (tragi)komisk :-)
    Godt vi kan enes om noe.

Klart fotball selger - og har mange tilhengere. Men igjen - mitt inntrykk er, om jeg evaluerer interessen (fotball for/imot er jo ofte temaer) blandt familie, kollegaer + indre og ytre vennekrets, så er det:
    a) en del som egentlig ikke mener noe spesielt
    b) noen (få) som mener det er ok, eller skulle hatt enda mer
    c) flest, selv blandt de som er forholdsvis interessert - men allikevel kan ha et balansert syn, som mener mediadekning generelt er for bred.

Så om dette ikke er et veiet gjennomsnitt av befolkningen, så representerer det ihvertfall en viss bredde.

En ren spekulasjon selvfølgelig > men "fotballklanen" i TV2 kan jo ha en skjult agenda med "hype" det ekstra, som f.eks å berettige sin egen eksistens

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men "fotballklanen" i TV2 kan jo ha en skjult agenda med "hype" det ekstra, som f.eks å berettige sin egen eksistens
    Der tror jeg jamenn du traff spikeren midt på hodet :-D

Men uansett så er det bare et år til, siden tar Canal+ over rettighetene til norsk fotball, så får vi se om cola-bergenseren får seg jobb der, jeg tviler og håper det ikke skjer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •