Sagem PVR til RiksTV - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem PVR til RiksTV - erfaringer?

Noen som har erfaring med dette? Jeg er litt seint ute, men har gått til innkjøp av en PVR-boks til RiksTV etter mye mas.

Kjøpte Sagem PVR 94250T da det var den eneste jeg fant til salgs på de vanlige nettbutikkene (komplett, MPX, etc) som også var godkjent av RiksTV. Har nå fått den i hus, og sitter igjen med noen spørsmål:

Kan man bruke samme programkort som tidligere stod i standard-Grundig-boksen fra RiksTV? Eller må man ha nytt kort? RiksTV, i all sin søken etter å være elendige, har selvsagt ikke noe informasjon om dette tilgjengelig på sine nettsider.

Kommer programoppdateringer til Sagem også over det digitale nettet? Finner ingen firmwareoppdateringer på nett. Iflg RiksTV skal mottakeren hente programvareoppdateringer innen 20 minutter. Men de skriver ikke om det gjelder alle mottakere, eller bare noen.

Jeg har ventet i ca 1 time nå uten at jeg har tilgang til noen andre kanaler enn NRK.

NRK på sin side, fungerer ikke lenger. Bare hakk og skrap, melding om "sjekk antennen" etc. Har hatt RiksTV i flere år og har selvsagt, som alle andre, hatt mye problemer med signalet (til tross for uteantenne, fri sikt til sender og grønn farge på dekningskartet), men signalene var visselig betraktelig bedre med den gamle Grundig-boksen enn hva jeg ser nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hatt Sagem PVR. Den er litt følsom for støy på signal og hakker oftere enn andre bokser. Hvis du har hatt Grundig 8720 (ikke PVR) fra før så finnes det ikke noe bedre på stabilitet. Jeg har 2 antenner, en mot Skien for norsk bakkenett og en mot strømstad for det svenske. Sagem tålte ikke dette oppsettet, så jeg måtte kun ha antenne mot Skien på den. Den har en ulempe og det er at den ikke klarer å ta opp den 30 eller 31 i hver måned, hvis en bruker serie opptak. Den hopper rett og slet over siste dato i mnd. De skal kunne bruke samme kort som andre bokser, men boksen må være registrert hos rikstv. Av erfaring så må en alltid ringe rikstv og registrere boksene manuelt selv om butikken har registrert den når en kjøper den. Det var kun den første boksen jeg kjøpe som ble registrert automatisk. Min boks sluttet å virke for snart et år siden og da fikk jeg en Grundig PVR tilbake fordi butikken hadde hatt så mange reklamasjoner på sagem'en. Jeg kjøpe opprinnelig Sagem fordi den hadde 2 opptak og serieopptak før Grundig hadde kommet med det. For å være sikker på at jeg får tatt opp det jeg ønsker så har jeg en Grundig 8720 koblet til en Pioner PVR med scart inngang. Den har tatt opp 20 timer pr uke i 5-6 år og har aldri stoppet bortsett fra hvis jeg har glemt å slette slik at den har gått full. Jeg får selvfølgelig ikke HD kvalitet, men det er en backup når Grundig PVR og Intek PVR ikke klarer å ta opp. Jeg kan ikke huske om jeg fikk noen softwre oppdateringer på den, men den hadde jo serie og 2 opptak fra starten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •