Samsung BD-D Til Riks Tv??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-D Til Riks Tv??

Ser på BD-D serien fra samsung, men er usikker på hvordan denne fungerer? Noen som kan si meg om den er bra? Hva er bra og hva er dårlig? Har lest noe om at den er dårlig til og ta opp mens man ser på andre program?
    Synes den ser bra ut da jeg kunne tnkt meg dvd, hdd og riks tv i samme boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er så der... Jeg kjøpte BD-D8900N selv pga reklamen som sa at med "doble tunere kan du se på ett program og ta opp ett annet". Det er bare tull... Dersom du tar opp noe fra NRK som sendes ukryptert, kan du ikke se på noe annet. Dersom du tar opp på en kryptert kanal som f.eks. TV2 eller TVNorge, kan du se på NRK. I praksis så kan du regne med at du ikke kan se på annet enn det du tar opp, og det finnes heller ikke serieopptak. Den stopper også opptakene litt for tidlig med ujevne mellomrom. Litt irriterende å ikke se slutten av en spennende film.

Menyene for å administere opptak er håpløse (sammenlignet med f.eks. Altibox), og du kan ikke slette gamle opptak mens opptak pågår. Som BD spiller er den grei nok.

Det er også mange andre mindre feil i sw (f.eks ikke mulig å deaktivere Allshare som jeg ikke bruker på den) og Samsung viser liten og ingen vilje til å ordne opp. Standardsvaret når du ringer supporten er at de aldri har hørt om problemet før, og at du skal resette både tv'en og BD'en...

Men bør du kjøpe den? Tja... Det er jo ingen andre alternativer, og hvis du kan leve med de problemene jeg har nevnt, så funker den jo... Tror LG er på gang med en tilsvarende boks, og den skal hvertfall prøves før jeg gidder å hive ut D8900N'en min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ett supert svar.
    Da tror jeg nok jeg venter litt med og kjøpe ja, det er en stor del av grunnen til at jeg har lyst til og kjøpe den da jeg ofte kunne tenkt meg og tatt opp ett prog og sett på ett annet..

Men har jeg lest om en oppdatering på den som funker? Eller har jeg lest feil?

Kanskje det beste alternativet så lenge er og kjøpe riks tv sin egen grundig pvr, og heller kjøpe en blue ray spiller i tillegg? Eller funker grundig sin like dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo potensiale, men siden Samsung ikke virker ivrige etter å ordne sw på produkter som har sluppet, så antar jeg at den aldri vil fungere som tiltenkt. Dog har jeg hørt at opptak fungerer noe bedre med CD digital-TV enn RiksTV, men det har jeg ikke testet siden jeg ikke har det. Tuneren RiksTV selger som er produsert av Grundig skal være bedre på opptak.

En ting jeg glemte å nevne er at DLNA biten fungerer overraskende godt. Jeg har en server kjørende med PS3 Media Server (funker naturlig nok best med PS3'er), men den klarer det meste av formater rimelig bra (har litt plunder med ISO'er, men tipper det bare er en justering i konfigfilen på PMS siden det også funker fint på min Samsung TV).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •