Altibox PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox PVR

Mye snakk om PVR fra CD. Har vært CD kunde lenge, men begynner å bli drittlei. Har mulighet til Altibox TV (fiber ligger i veggen og brukes for nett)

Hvordan fungerer PVR fra Altibox nå? Har man blitt kvitt alle barnesykdommer og fungerer alt som det skal? Eller er det ting som folk irriterer seg over her? Hva er evt. dette?

Hvis man ser på en kanal, hvor mange andre kanaler kan man ta opp? En kanal eller to?

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv altobox og er MEGET godt fornøyd!

Du kan se på et program samtidig som du kan ta opp to andre program om ønskelig. I tillegg har de også en app som gjør at man kan gå inn på iphone eller liknende og sette på opptak selv om man er borte, altså man kommer på at man har glemt å sette på et opptak mens man er i en kjedelig familiemiddag så er ikke det noe problem 8)

Du kan lese mer om app'en her Altibox - Apps

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har altibox selv og er strålende fornøyd bortsett fra en ting og det er at jeg får ikke brukt optisk lyd fra tuneren. Den gir ikke ut noe signal.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    har altibox selv og er strålende fornøyd bortsett fra en ting og det er at jeg får ikke brukt optisk lyd fra tuneren. Den gir ikke ut noe signal.
    Kan du ikke bare bruke en coaxkabel istedenfor da? Da får du jo også digital lyd, husk bare å forandre til ac3 i lydoppsettet på dekoderens meny! 8)

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker konseptet til Altibox. Generelt glad i pakkeløsninger. Når jeg har fullført studiene og flytter hjem er det vel slutt på kabel. Så hvis PVR også videre er bra når den tid kommer så rømmer jeg nok DTH-platformen til fordel for Altibox.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel heller prinsippsak at det skal virke med optisk
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Mye snakk om PVR fra CD. Har vært CD kunde lenge, men begynner å bli drittlei. Har mulighet til Altibox TV (fiber ligger i veggen og brukes for nett)

Hvordan fungerer PVR fra Altibox nå? Har man blitt kvitt alle barnesykdommer og fungerer alt som det skal? Eller er det ting som folk irriterer seg over her? Hva er evt. dette?

Hvis man ser på en kanal, hvor mange andre kanaler kan man ta opp? En kanal eller to?
    Du kan ta opp inntil 3 kanaler samtidig, men da mister du muligheter til å spole tilbake i sendigen du ser. Vil du spole kan du "bare" ta opp to kilder samtidig men du ser en tredje...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er kjedelig med altibox er at du blir veldig låst til å ha dekoder. CD tilbyr i alle fall IDTV og man kan få det inn på PC hvis man vil, det er umulig på Altibox.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox og TV på PC, Mac og nettbrett

Altibox lanserer ett produkt om ikke før jul så rett etter jul som lar deg se tv på alle dine digitale dingser med en skjerm.

Du kan da ettersigende også se på kanalene dine på din PC på reise i innland så fremst du har nett tilgang.

Til trådstarter: Barnesykdommen rundt PVR tjenesten er borte og den fungerer nå som tiltenkt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geg har hattt Altibox en stund. Er generelt fornøyd, men har 2 ankepunkter. Hadde tidligere GET PVR, og noe jeg virkelig savner er muligheten til å skippe frem 24 timer i slengen i guiden. Skal man ta opp noe som starter om 3 dager tar det irriterende lang tid å bla seg frem til riktig dato.
    Det andre er at de kjører så enormt komprimert lyd. Å leie filmer gjennom Altibox er en rimelig kjedelig affære lydmessig da alt låter montont og dynamikkløst. Det er ikke sikkert at dette er noe bedre hos CD, men det var klart bedre lyd fra Get sin kabel her i distriktet. Likevel er totalløsningen med nett og tv bedre fra Altibox
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Har selv altobox og er MEGET godt fornøyd!

Du kan se på et program samtidig som du kan ta opp to andre program om ønskelig. I tillegg har de også en app som gjør at man kan gå inn på iphone eller liknende og sette på opptak selv om man er borte, altså man kommer på at man har glemt å sette på et opptak mens man er i en kjedelig familiemiddag så er ikke det noe problem 8)

Du kan lese mer om app'en her Altibox - Apps
    Enig, den app'en er faktisk helt genial :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Geg har hattt Altibox en stund. Er generelt fornøyd, men har 2 ankepunkter. Hadde tidligere GET PVR, og noe jeg virkelig savner er muligheten til å skippe frem 24 timer i slengen i guiden. Skal man ta opp noe som starter om 3 dager tar det irriterende lang tid å bla seg frem til riktig dato.
    Det andre er at de kjører så enormt komprimert lyd. Å leie filmer gjennom Altibox er en rimelig kjedelig affære lydmessig da alt låter montont og dynamikkløst. Det er ikke sikkert at dette er noe bedre hos CD, men det var klart bedre lyd fra Get sin kabel her i distriktet. Likevel er totalløsningen med nett og tv bedre fra Altibox
    Du "skipper" 24 timer fram med "spole fram" knappen.
    Lydmessig kan jeg ikke hjelpe, synes jeg får ok lyd fra dekoderen via reciveren. Og filmmessig synes jeg ikke lyden er problemet, heller utvalget

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoleknappen. Det må jeg teste. Takker, for dette har irritert meg.
    ser du en leiefilm på PVR og sammenligner med den samme filmen i DVD format er det hvartfall stor forskjell lydmessig hos meg. PVR lyden låter som dårlig MP3, så det blir til nød drama som leies derfra.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill og svar alle sammen. Noen flere spørsmål:

1.) Noen som har formening om bildekvalitet Altibox vs CD? Både på HD-kanaler og SD. Har hørt og fått for meg at Altibox sender med lavere bitrate enn CD og at derfor kvalitet på HD etc er dårligere. Stemmer dette?

Jeg har forresten en Pioneer KRP-500A, så tv'en fortjener god input :-D .

2.) Hvordan er det med kabelstrekking? Er det bare snakk om en vanlig nettverksledning (av type Cat5/6)? Hvis jeg skal kjøpe meg PVR fra CD så blir det å trekke to kabler inn i hus fra parabolen og dermed mer pes. Så dette er evt. lettvint og deilig med Altibox dersom man skal legge opp kabler til flere rom.

3.) Har ikke Altibox History Channel i sine kanalpakker, evt. hvorfor ikke? (Ser de har Viasat History men da må man kjøpe enda en ekstra pakke og det baller på seg). Finner den ikke og ser litt på denne. Ser også at Travel Channel ikke ligger i standardpakke, og dette er en kanal som blir hyppig brukt.

4.) Hvordan er det med støy på Altibox PVR. Leste en test der de skriver at den støyer omtrent mer eller mindre det samme (avhengig av om man har Motorola PVR eller ADB) som den mye forhatte Sagem'en fra CD.

5.) Er disken litt liten? Ser at den er på "bare" 320 GB, mens CD opererer med 500GB. Hva vil 320 GB si i praktisk bruk?

6.) Hvordan fungerer admin av opptak? Mener jeg leste at dette ikke var helt optimalt tidligere. Når man skulle slette så var det tungvint, opptakene ligger litt rotete sortert etc.

7.) Ved EPG og opptak etc, fungerer både serieoppak og vanlig opptak "alltid" nå? Ingen bugs her? Får man justert opptak til f.eks å ta opp 10 min ekstra utover EPG tid etc for å unngå å miste opptak ved forsinkelser? Mener å ha lest at dette ikke funket for en stund siden?

8.) Kommer sikkert på enda mer å spørre om etterhvert

Når jeg er i den situasjonen nå at jeg kan velge å fortsette med CD og kjøpe deres nye PVR, eller hoppe over på Altibox - er det da noen som kjenner begge godt og har noen gode grunner for hvorfor jeg IKKE burde gå over til Altibox (bortsett fra tingene over). Noen som angrer på overgangen til Altibox av dere?

Mine viktigste "ankepunkter" som gjør at jeg er i tvil er:
    - Virker som det er dårligere kanaltilbud, og ihvertfall færre HD-kanaler
    - Dårligere utvalg og kvalitet lyd/bilde på filmleie?
    - Dårligere bilde (er det det?)
    - Mister Wimp (som jeg har gratis hos CD)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill og svar alle sammen. Noen flere spørsmål:
    Kan ikke svare på alt, men her er iallefall mine vurderinger:

1.) Noen som har formening om bildekvalitet Altibox vs CD? Både på HD-kanaler og SD. Har hørt og fått for meg at Altibox sender med lavere bitrate enn CD og at derfor kvalitet på HD etc er dårligere. Stemmer dette?
    Jeg har forresten en Pioneer KRP-500A, så tv'en fortjener god input :grin: .
    Kjenner ikke kvaliteten på CD nå, da det er mange år siden jeg hadde parabol med dette, men jeg kan iallefall for min egen del si at jeg er storfornøyd med HD-sendingene til Altibox. En drøm å se Premier League nå vs før.

2.) Hvordan er det med kabelstrekking? Er det bare snakk om en vanlig nettverksledning (av type Cat5/6)? Hvis jeg skal kjøpe meg PVR fra CD så blir det å trekke to kabler inn i hus fra parabolen og dermed mer pes. Så dette er evt. lettvint og deilig med Altibox dersom man skal legge opp kabler til flere rom.
    Fra hjemmesentral til hver tv-tuner trenger du bare en cat5(cat5 holder i massevis!)

3.) Har ikke Altibox History Channel i sine kanalpakker, evt. hvorfor ikke? (Ser de har Viasat History men da må man kjøpe enda en ekstra pakke og det baller på seg). Finner den ikke og ser litt på denne. Ser også at Travel Channel ikke ligger i standardpakke, og dette er en kanal som blir hyppig brukt.
    Vet ikke hvorfor de evt ikke har History, men at Viasat History knyttes til en Viasat-pakke har nok med rettigheter å gjøre.

4.) Hvordan er det med støy på Altibox PVR. Leste en test der de skriver at den støyer omtrent mer eller mindre det samme (avhengig av om man har Motorola PVR eller ADB) som den mye forhatte Sagem'en fra CD.
    Har selv en Motorola 1960 som jeg syns er ganske så stille da. Med normalt volum på tv hører jeg absolutt ingenting av denne. Vet noen har klaget over viftestøy, men noen av disse har det også vært feil på.

5.) Er disken litt liten? Ser at den er på "bare" 320 GB, mens CD opererer med 500GB. Hva vil 320 GB si i praktisk bruk?
    Har 320 og det funker greit. Men det har litt med bruken. Selv så sletter jeg programmer og serier etter jeg har sett de, dog noen filmer ligger spart en stund. Andre vil kanskje ta vare på masse, og da bruker man vel plassen man har, uansett om man har 320, 500 eller mere...

6.) Hvordan fungerer admin av opptak? Mener jeg leste at dette ikke var helt optimalt tidligere. Når man skulle slette så var det tungvint, opptakene ligger litt rotete sortert etc.
    Opptakene blir gruppert etter program. Feks hadde jeg noen episoder av en serie på discen, og alle disse ble automatisk lagt i en mappe med serienavnet. Ganske så oversiktelig syns jeg da. Å slette et program er bare et par tastetrykk på fjernkontrollen.

7.) Ved EPG og opptak etc, fungerer både serieoppak og vanlig opptak "alltid" nå? Ingen bugs her? Får man justert opptak til f.eks å ta opp 10 min ekstra utover EPG tid etc for å unngå å miste opptak ved forsinkelser? Mener å ha lest at dette ikke funket for en stund siden?
    Har et par serier som ligger som serieopptak, og det har funket hver gang for min del. Evt forsinkelser vet jeg egentlig ikke om det har vært, men en kollega mente at et opptak han hadde ble flyttet automatisk da sendeplanen ble flyttet.

8.) Kommer sikkert på enda mer å spørre om etterhvert

Når jeg er i den situasjonen nå at jeg kan velge å fortsette med CD og kjøpe deres nye PVR, eller hoppe over på Altibox - er det da noen som kjenner begge godt og har noen gode grunner for hvorfor jeg IKKE burde gå over til Altibox (bortsett fra tingene over). Noen som angrer på overgangen til Altibox av dere?
    Selv gikk jeg fra parabol til Altibox og angrer ikke, men skal sies at dette er noen år siden, og HD var bare noen man leste om i tekniske magasiner Har selv tre tunere, og det funker meget bra. Cat5 har jeg stort sett i alle rom nå, så å flytte en tuner fra et rom er lettvindt. Cat5'en kan uansett brukes til andre formål, som data, Squeezebox o.l. En annen ting er at har du først bygd opp huset med cat5 og Altibox, så er det ikke så enkelt å bytte tilbake til noe coax-basert igjen, med mindre du allerede har dette grennettverket liggende fra før.

Mine viktigste "ankepunkter" som gjør at jeg er i tvil er:
    - Virker som det er dårligere kanaltilbud, og ihvertfall færre HD-kanaler
    - Dårligere utvalg og kvalitet lyd/bilde på filmleie?
    - Dårligere bilde (er det det?)
    - Mister Wimp (som jeg har gratis hos CD)
    Kjenner rett og slett ikke til kanaltilbudet til CD. Har selv grunnpakken + fotballpakken og det holder lenge for meg. Av det jeg ser på tv, så er det stort sett de norske kanalene uansett, og de er i HD. Tv3 er vel ikke HD, men den er jeg sjelden innom uansett. Er vel noen flere i HD også...
    Lyd og bilde jeg fornøyd med. Tv-titting gjør jeg på tv'n, og film leier jeg ikke. Syns leieprisene er for høye. Bruker Apple-tv til leie Skal jeg se Blu-ray så går jeg i kjeller-kinoen
    Bruker selv ikke Wimp, da jeg syns utvalget til Spotify er bedre i min sjanger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Trekk Cat 6 når du først er i gang. du virker "pirkete" (i positiv forstand) så hvorfor ikke..
    4. Aldri hørt vifta i min PVR dekoder. Var noen Motorola 1960 dekoder som hadde en feil som gjorde at viften gikk oftere enn den burde, men det er nå 3 år siden.
    5. Tror ingen partnere i Altibox leverer disker på 320 GB lengre, 500 er nå tingen også for Altibox. Min er ett år gammel og har 500 GB.

Skulle ha svart deg på flere spm, men får vondt i hode av så mange spm på en gang

Til sist, velg Altibox og fiber nå, er du missfornøyd kan du bytte tilbake til CD. Kanalpakker vil variere fra leverandør til leverandør og den ene dagen er CD pakken bedre for deg og den andre er Altibox bedre for deg. Internettet derimot vil alltid være bedre over fiber.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Cat5 holder i massevis og er en del billigere enn Cat6. Det var i hvert fall det når jeg kjøpte 100m nettverkskabel på Biltema.

4. Støy er ikke tema om man velger Motorola 1963 PVR, da denne ikke har vifte slik som 1960 har. Denne gav litt sjenerende støy syntes jeg.

5. Sletter man etter å ha sett opptakene holder 320gb i massevis, slik som allerede nevt av gonigogo.

6. Admin av opptak er blitt mye bedre enn før. Serieopptak blir automatisk lagt i egen mappe for den serien, samt det siste opptaket blir flyttet til toppen av listen slik at man lett ser hva som er tatt opp sist. Ved sletting kan man slette hele mappen, velge enkelt opptak eller markere flere. Enkelt å greit.

7. Opptakene funger slik de skal. Man kan om ønskelig stille inn slik at man tar opp for eksempel 3 min før og 4 min etter programmet. Om programmet ligger litt etter skjema har man likevel mulighet til å få med hele.

Som nevnt tidligere er også Altibox sin app utrolig snedig! Du finner mer om den her.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Er vel heller prinsippsak at det skal virke med optisk
    Jeg koblet til en optisk kable på min Motorola 1963 PVR i går og det fungerte helt smertefritt. Utgangen på boksen din er kanskje defekt?
    Har opplevd det på en av mine forrige bokser, men da var det de vanlige audioutgangene som plutselig streiket.. Fikk ny boks av Altiboks. Her i Nord-Trøndelag og hovedkontoret på Steinkjer har etter min erfaring veldig god kundeservice :-D

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Jeg koblet til en optisk kable på min Motorola 1963 PVR i går og det fungerte helt smertefritt. Utgangen på boksen din er kanskje defekt?
    Har opplevd det på en av mine forrige bokser, men da var det de vanlige audioutgangene som plutselig streiket.. Fikk ny boks av Altiboks. Her i Nord-Trøndelag og hovedkontoret på Steinkjer har etter min erfaring veldig god kundeservice :-D

Ja det jeg prøver å forklare de også, men er en ny kundebehandler hver gang man er i kontakt med de. Det ene kan mindre enn den andre :P

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •