Altibox PVR - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    OK. Det hadde vært interessant å høre hva du mener om denne boksen - når du får den (de finnes heldigvis i systemet).

Ved bruk av HDMI har du også noen muligheter; du kan la boksen sende ut 576p, 720p eller 1080i. Det er slett ikke sikkert at sistnevnte output er best for deg (selv om du har enn full HD-skjerm), dersom flatskjermens oppskaleringsegenskaper er bedre enn Altiboxen. Det er synd at boksen ikke har 576i eller "native" over HDMI - det hadde vært det beste.

Dersom noen fra Altibox leser denne tråden, så er oppfordringen denne:
    Takker for innspill begge to.
    Håper ikke kundeservice setter seg helt på bakbeina.........
    Testa flere innstillinger og synes 1080i var best selv om forskjellen til 720p ikke var stor da jeg testa.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dersom noen fra Altibox leser denne tråden, så er oppfordringen denne:

Nå må dere snart komme opp med en ny "high-end" PVR (til erstatning for VIP 1963), som i tillegg kan sende "native" oppløsning via HDMI og som har alle utgangene til forgjengeren.
    Det er ikke lenge siden jeg spurte de om "native" muligheten, som er det som er viktig. Og svaret var at det ikke var noe de planer om å endre pr dags dato. Så jeg vil nok tro det kanskje bare er en firmware oppgradering på de eksisterende boksene som skal til.

Det beste er om flere sender og spør om dette, da de kanskje skjønner at dette er noe folk ønsker. Man kan ikke alltid bare vente og tro man legger til noe få ønsker, når man kun tenker på de store "dumme" massene av brukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke lenge siden jeg spurte de om "native" muligheten, som er det som er viktig. Og svaret var at det ikke var noe de planer om å endre pr dags dato.
    Er NATIVE grunnen til at GET boksen ga mye bedre bilde eller er det helt andre grunner?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NATIVE grunnen til at GET boksen ga mye bedre bilde eller er det helt andre grunner?
    Det hjelper, men det er neppe hovedgrunnen. Hovedårsaken er at bildeprosessoren (inkl. deinterlacingen og oppskaleringen) er for dårlig. Det skyldes igjen at Altibox har valgt produkter som masseproduseres og som er billige i innkjøp. Kvalitet koster (dessverre) her som ellers i samfunnet, og når kundene skal ha (minst) en PVR hver, så har de nok valgt å kutte kostnadene ved å velge billigere enheter. VIP 1963 er f.eks. en del dyrere enn 1853 i innkjøp, så her har "blårussen" definitivt innvirket på beslutningen.

Men jeg synes Altibox balanserer på en knivsegg nå, for du er ikke den eneste som har vurdert å forkaste abonnementet deres pga. dårlig kvalitet på boksene. Så den dagen VIP 1963 ikke lenger lar seg skaffe og de ikke har kommet opp med en ny "high-end" boks, så går jeg rett tilbake til satelitt-tuner og Canal Digital. Get klarer det jo, så hvorfor er ikke Altibox mer offensiv?

Kan ikke noen sende en link til disse trådene - slik at noen med beslutningsmyndighet hos Altibox kan se denne misnøyen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De følger nok med, i alle fall hadde de fått med seg at noen med abb fra Lier fibernett vanker her inne. Ut fra det de sa skjønte jeg at det var meg... men sa ikke noe. Husker ikke hva det gjaldt den gangen, men plukket det opp ifm med bytta av boks eller noe.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Muligens litt off-topic, men jeg prøver likevel...
    Finnes det noen god/enkel måte å få tak i filene/opptakene som man lagrer på 1963-boksen? Mao, hente de over til PC'en på et vis?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De pleier å være utilgjenglig, og gjerne kryptert i eget format for å forhindre piratkopiering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Det hadde vært interessant å høre hva du mener om denne boksen - når du får den (de finnes heldigvis i systemet).
    Da har Altibox blitt innstallert her i dag,det ble bedre enn fryktet.....kanskje fordi jeg slapp 1853 modellen siden montør hadde en splitter ny 1963 dekoder liggende i bilen?
    Første inntrykket er at HD kanalene er litt dårligere i forhold til GET.....men dette er veldig marginalt.Den positive delen er at SD kanalene ble faktisk noe bedre vs GET.Go figure......:-D
    Uansett så kan jeg leve med forskjellen i forhold til GET.....forskjellen hos mine foreldre var mye større.
    De har en 1 år gammel Samsung tv mens jeg har en 6 år gammel LCD fra Sony.Begge er FullHD tver.
    Kunne vært spennede å prøvd min dekoder hos dem men det vil vel ikke fungere......låst til kunde/bolig?
    BBC kanalene fungerer forresten ikke her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første inntrykket er at HD kanalene er litt dårligere i forhold til GET.....men dette er veldig marginalt.Den positive delen er at SD kanalene ble faktisk noe bedre vs GET.Go figure......
    Det stemmer. Bildeprosessoren er som sagt bedre på Vip1963.

BBC kanalene fungerer forresten ikke her?
    Er det ikke slutt på BBC kanalene nå?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The king And I
    Kunne vært spennede å prøvd min dekoder hos dem men det vil vel ikke fungere......låst til kunde/bolig?
    Det stemmer... tuneren blir låst til hjemmesentralen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skaffet meg PVR ennå men er det sånn at jeg da bare ringer Altibox så aktiverer de funksjonen?DVS slipper å bytte inn/oppgradere 1963 boksen?
    Noen som bruker det tastaturet som følger med?Ser ikke helt nytten med den?Slet med å få ÆØÅ knappene til å fungere....ikke fant jeg @ tegnet der heller.
    Koblet coax digital kabel til forsterker men fikk zero lyd.....ikke fant jeg noen innstillinger i menyen heller....bortsett fra 2 channel / PCM AC3 valgene.
    Og kan USB kontaktene på hjemmesentral og dekoder brukes til noe fornuftig?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skaffet meg PVR ennå men er det sånn at jeg da bare ringer Altibox så aktiverer de funksjonen?DVS slipper å bytte inn/oppgradere 1963 boksen?
    Noen som bruker det tastaturet som følger med?Ser ikke helt nytten med den?Slet med å få ÆØÅ knappene til å fungere....ikke fant jeg @ tegnet der heller.
    Koblet coax digital kabel til forsterker men fikk zero lyd.....ikke fant jeg noen innstillinger i menyen heller....bortsett fra 2 channel / PCM AC3 valgene.
    Og kan USB kontaktene på hjemmesentral og dekoder brukes til noe fornuftig?
    VIP1963 har harddisk ja, så du kan bruke PVR tjenestene. Bare å kontakte support så ordner de det - koster dog noen kroner ekstra i mnd. Tastatur har jeg aldri fått og savner det egentlig ikke heller ikke.

Selv bruker jeg optisk utgang til stereo anlegget ifm Beat musikkserver. Fungerer konge hos meg selv om jeg her kanskje kunne trengt tastatur - får spørre support. USB kontakten tror jeg ikke du kan bruke til noe.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tastaturet er rett og slett slitsomt å bruke. Lenge siden eg har prøvd nettportalen, men om den er lik som tidligere så er den ikkje verdt mye. Dermed er tastaturet også overflødig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Tastaturet er rett og slett slitsomt å bruke. Lenge siden eg har prøvd nettportalen, men om den er lik som tidligere så er den ikkje verdt mye. Dermed er tastaturet også overflødig
    ja tastaturet var bare tull......potensiell støvsamler som jeg har pakka bort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg lurer på.....brukernavnet mitt her er ikke bare løst pjatt

Leier man en HD film så går det vel via fiber ettersom jeg foreløpig kun har den 1mb "gratis" internett.....det er vel alt for dårlig til filmleie.
    Når jeg ser på for eksempel VGTV og TV2 SUMO via altibox dekoder er det da internett linja som gjelder eller går signalet via fiber og ikke vanlig bredbånd?

EDIT: Testa litt og internett via dekoder må gå via bredbånd linja......går såpass tregt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har både internett og TV fra Altibox så går alt på samme fiber, både inn og ut av huset.

Når du bruker dekoderen til å se ting på, så bruker den det som er holdt av i fiberen til TV delen, og ikke internett delen av linjen. Leier man dekoderen, så har dette ingenting med internett hastigheten å gjøre.

Hvis du bruker PC og tjenester som Netflix osv, da bruker du internett kapasiteten, og det vil vær for dårlig med 1 MB. Det står anbefalt linje kapasitet på de forskjellige tjenestene, står som regel under FAQ delen under brukerstøtte.

Fiberen er en singelmodus kabel, og sender de forskjellige signalene på forskjellige frekvenser. Dette er ikke noe problem, da man ikke har funnet noe begrensning i kapasiteten til en fiber enda. Det er kun utstyret i hver ende som setter stopper for hva man kan dytte igjennom den.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som opplever hakking på VoD-tjenesten til Altibox?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet.......
    Virker som enkelte ganger at bilde kvaliteten er bedre enn vanlig mens andre ganger dårligere,akkurat som om signal styrken på bilde signalene forandrer seg?
    Bruker selvsagt samme inngang og de samme innstillinger på tv så er dette noe jeg bare innbiller meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Noen flere som opplever hakking på VoD-tjenesten til Altibox?
    Har bara hyrt lite filmer till barnen i DVD-kvalitet, och det har funkat bra. Men är lite nyfiken på hur filmer i HD-kvalitet ser ut och låter... för 79 kroner borde det vara 1080P bild och DTS HD Master Audio, men det är det inte...

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet.......
    Virker som enkelte ganger at bilde kvaliteten er bedre enn vanlig mens andre ganger dårligere,akkurat som om signal styrken på bilde signalene forandrer seg?
    Bruker selvsagt samme inngang og de samme innstillinger på tv så er dette noe jeg bare innbiller meg?
    Nesten glad noen skrev dette for ihvertfall den siste mnd er jeg overbevist om at bildet har vært mye bedre, konsekvent bedre på alle kanaler.
    Jeg trodde først det var innbilldning men etterhvert er jeg helt sikker på at det er mye bedre, høyere bitrate kanskje?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •