Altibox PVR - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den nye ADB`n var ikke bra på bildegjengivelsen i det hele tatt, så jeg gikk rett tilbake til Motorola VIP 1963. Motorolaen har også en rekke inn og utganger som ADB`n ikke har.

Jeg likte bedre den forrige ADB`n. Den nye er stygg som juling ;-)
    Hvilken ADB er denne nye? Altibox har vel ikke lansert den helt nye (med 6 tunere etc) enda? Jeg snakket med dem i går, og da sa de at de hadde ikke satt noen dato enda, men den skulle være like rundt hjørnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ADB er denne nye? Altibox har vel ikke lansert den helt nye
    Vel, den jeg fikk testet en ukes tid, var den samme altiboxen som det ble linket til, ADB-2720. Jeg skal legge ut et bilde nedenfor.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den jeg fikk testet en ukes tid, var den samme altiboxen som det ble linket til, ADB-2720. Jeg skal legge ut et bilde nedenfor.
    Jøss, skjønner hva du mener når du skriver "stygg som juling". Er det mulig å produsere et så stygt produkt?? Den har jo WAF=0.

Noen interessante nye features?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen interessante nye features?
    Jeg legger ved et bilde av baksiden til de tre enhetene:

Motorola VIP 1853 øverst
    ADB 2720WX i midten
    Motorola VIP 1963 nederst

Den lille Motorola VIP 1853 er meget energieffektiv, men har i litt få lyd- og bildeutganger. Den har en utbyttbar 500GB harddisk og er ellers meget rask i betjeningen. Den nye fjernkontrollen (med stor rekkevidde) følger med på denne. Har klokke i displayet og kan skrus av/på på selve enheten.

ADB 2720WX er som sagt stygg som juling (her har designavdelingen sovet i timen). Men verst av alt: Her finnes knapt en indikasjon i fronten om boksen står på (kun et svakt lys), den har ingen klokke og heller ingen brytere i fronten. Den har også langt færre inn og utganger bak enn for eksempel Motorola VIP 1963. Men det verste for meg var at den gav dårligere bilde enn de to andre og i tillegg hang den seg opp av og til. Jeg kan ikke skjønne at altibox har godkjent denne.

Motorola VIP 1963 har vært med en stund, men i siste software-versjon, er denne meget bra. Bildeprosessoren er også bra (både scart og HDMI) og har godt med inn- og utganger for den som er opptatt av det. Den er eksempelvis den eneste som har to USB-innganger, to digitale lydutganger (både coax og optisk), komponent-bildeutgang og to scart (en inngang og en utgang for opptak på ekstern enhet). Denne ”gamle” Motorolaen er litt tregere å navigere enn den nye Motorolaen, men det lever jeg godt med. Den kan ellers betjenes uten fjernkontroll, har klokke i displayet og markerer om den er på eller av med lysindikator.

Selv om den sistnevte gir bra bilde, så har ingen av disse enheten noen super upscaler eller deinterlacer ved bruk av HDMI. Så om om du har en bra TV-skjerm, så kan det godt være at skjermens bildeprosessor er bedre og at den bør tas seg av de to nevnte bildeprosessene. For den som fremdeles er opptatt av Scart-kvaliteten (det er vel muligens noen), så gir en Force 1189/99 eller 536 bedre SD-bilde.

Jeg holder som sagt fast ved den gamle Motorola VIP 1963 til de kommer med noe bedre. Og det ser ut som det kan bli en stund til…...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

…...
    Takk for info. Irriterende at de ikke kan standardisere på lyd (koaks eller optisk). Fikk du sjekket om den nye ADBen har flere tunere? Og det ryktes også at den skal kunne sette opp som "Master-PVR", der man kan aksessere innholdet fra andre PVRer/dekodere i huset - sjekket du dette?

Når den ser såpass stygg ut kommer jeg neppe til å oppgradere uansett. Og TV blir jo mindre og mindre relevant nå som nye VoD og streamingtjenester popper opp nesten ukentlig. VoD-tjenesten til Altibox er fremdeles ubrukelig; dårlig innhold, elendig og tregt menysystem.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel tro hvis det er den nye med master funksjon, at den ville hatt innebygde utganger for de andre slavene.

Såvidt meg bekjent så bruker de vel kun 10/100 mb nettverksporter, og skulle alt det gå fra denne boksen til en ekstern switch så er ikke 100 MB linjen nok hvis alle skulle kunne bruke ting samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motorola VIP 1853 øverst
    ADB 2720WX i midten
    Motorola VIP 1963 nederst

Den lille Motorola VIP 1853 er meget energieffektiv, men har i litt få lyd- og bildeutganger. Den har en utbyttbar 500GB harddisk og er ellers meget rask i betjeningen. Den nye fjernkontrollen (med stor rekkevidde) følger med på denne. Har klokke i displayet og kan skrus av/på på selve enheten.

ADB 2720WX er som sagt stygg som juling (her har designavdelingen sovet i timen). Men verst av alt: Her finnes knapt en indikasjon i fronten om boksen står på (kun et svakt lys), den har ingen klokke og heller ingen brytere i fronten. Den har også langt færre inn og utganger bak enn for eksempel Motorola VIP 1963. Men det verste for meg var at den gav dårligere bilde enn de to andre og i tillegg hang den seg opp av og til. Jeg kan ikke skjønne at altibox har godkjent denne.

Motorola VIP 1963 har vært med en stund, men i siste software-versjon, er denne meget bra. Bildeprosessoren er også bra (både scart og HDMI) og har godt med inn- og utganger for den som er opptatt av det. Den er eksempelvis den eneste som har to USB-innganger, to digitale lydutganger (både coax og optisk), komponent-bildeutgang og to scart (en inngang og en utgang for opptak på ekstern enhet). Denne ”gamle” Motorolaen er litt tregere å navigere enn den nye Motorolaen, men det lever jeg godt med. Den kan ellers betjenes uten fjernkontroll, har klokke i displayet og markerer om den er på eller av med lysindikator.

Selv om den sistnevte gir bra bilde, så har ingen av disse enheten noen super upscaler eller deinterlacer ved bruk av HDMI. Så om om du har en bra TV-skjerm, så kan det godt være at skjermens bildeprosessor er bedre og at den bør tas seg av de to nevnte bildeprosessene. For den som fremdeles er opptatt av Scart-kvaliteten (det er vel muligens noen), så gir en Force 1189/99 eller 536 bedre SD-bilde.

Jeg holder som sagt fast ved den gamle Motorola VIP 1963 til de kommer med noe bedre. Og det ser ut som det kan bli en stund til…...

Har en Motorola 1963 sedan ett år (eller mer), och den har börjat lagga något fruktansvärt när jag ser på opptak, speciellt TVnorge(!).

Är nästan omöjligt att titta, den hänger upp sig hela tiden och ljudet försvinner... Hoppas innerligen att en ny är på gång...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Motorola 1963 sedan ett år
    Er det VIP-versjonen? Det er uansett slik at du må be om å få en ny PVR, for slik skal den selvsagt ikke være"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det VIP-versjonen? Det er uansett slik at du må be om å få en ny PVR, for slik skal den selvsagt ikke være"
    Du har rätt, och jag kontakter dem i morgon for å få detta ordnet... Kanske man kan få lite info om/när den nya PVR'n kommer...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I boretslaget her hvor jeg bor driver de nå å legger opp kabler osv for å gjøre klart for Altibox.......skal vissnok være oppe å gå i mai.
    Har GET nå og vært fornøyd med det.
    Hva kan jeg forvente av Altibox?
    Noe jeg bør passe på når de skal inn i leiligheten her å legge opp kabler/box?
    Jeg må bestille en HD-PVR boks og 25/25 mbit internet linje ettervært.
    Noen tips fra dere som har vært gjennom denne prosessen?
    Takk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved legging av kabler, så er det normalt at det inngår plassering av sentralen, samt legging av kabel til ett punkt. Siden sentralen, i hvertfall den jeg fikk i fjor, har 3 TV utganger og 1 PC utgang, så tenk igjennom hvor denne settes. TVene har det best med kabel, og det samme har spilling over nettet. Klarer man seg med trådløst som er i sentralen, så er det greit å få denne plassert der det er mest praktisk.

De har også litt forskjellige PVR dekodere, og du får ikke velge, du bare får en. Så her får man ta til takke med det man får. Jeg hadde noe problemer med min, og fikk en i erstattning som hadde mye mindre plass. Heldigvis så var det bare noe software problemer, slik at jeg kunne sende den nye i retur.

Det store minuset med Altibox, i forhold til GET. Er at dekoderen er en del tregere i bruk. Og meg tok det en god stund å bli vant til den, i forhold til GET sin dekoder. Det er spesielt navigering i guiden som er tregt.

Ellers er jeg meget fornøyd. Har vel ikke hatt ett eneste sekund nedetid så langt, fikk Altibox på forsommeren i fjor hvis jeg ikke husker feil (tiden flyr)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk også fra Get til Altibox i fjor. Get hadde dessverre ikke dekning når jeg flyttet til ny bolig. Dekoderen til Altibox er helt forferdelig i bruk ifht Get sin, og hastighetsmessig så er jo Get mer enn konkurransedyktig. Resultatet er at jeg nesten har sluttet å bruke dekoderen, og heller streamer fra nett. Kommer trolig til å si opp TV-delen av abonnementet etterhvert (med mindre Altibox klarer å innse at de selger en dekoder som suger, og kommer med en bedre).

Skal du først kable ville jeg vurdert Cat6. Dersom du skal kable til både internett og TV må du ha to kabler, ettersom Altibox ikke sender TV og nett over samme kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to.
    Alle leiligheter skal klargjøres for både tv og internett fra ALTIBOKS.
    Kjiiipt å lese at HD-PVR boksen til ALTBOX er så treg
    GET sin er veldig bra synes jeg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The king And I
    Takk for svar begge to.
    Alle leiligheter skal klargjøres for både tv og internett fra ALTIBOKS.
    Kjiiipt å lese at HD-PVR boksen til ALTBOX er så treg
    GET sin er veldig bra synes jeg.
    Det er forskjeller på hastigheten på boksene til Altibox. Jeg har Motorola VIP 1963 og synes den er helt grei. Har ikke testet GET boksen...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Motorola VIP 1963 og synes den er helt grei. Har ikke testet GET boksen...
    Jeg har testet Get boksen, men endte likevel opp med Altibox og Motorola VIP 1963. Den er ikke noe dårligere enn Get-boksen. Men jeg ser mørkt på det om VIP 1963 skulle forsvinne fra sortimentet til Altibox

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre fikk Altibox i dag og jeg må si at bilde kvaliteten i forhold til GET sin HD boks var veldig skuffende
    Hadde hørt den var dårligere men hadde aldri trodd at forskjellen var så stor.
    Er en Motorola 1853 som de fikk utlevert og helt sikkert den samme jeg får til uken..............

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hørt den var dårligere men hadde aldri trodd at forskjellen var så stor. Er en Motorola 1853 som de fikk utlevert og helt sikkert den samme jeg får til uken..............
    Dessverre så er den dårligere enn VIP 1963. Bruker du HDMI eller scart?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så er den dårligere enn VIP 1963. Bruker du HDMI eller scart?
    HDMI
    Må sende en epost til kundeservice/høre med montør om det er noen mulighet for å få VPN 1963......trenger de ekstra tilkoblingene også.Spesielt Coax.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The king And I
    HDMI
    Må sende en epost til kundeservice/høre med montør om det er noen mulighet for å få VPN 1963......trenger de ekstra tilkoblingene også.Spesielt Coax.
    Sist jeg byttet fikk jeg en brukt boks. Det er en viss rullering av disse, så hvis de ikke har den kan de sikkert skaffe etterhvert. Bar husk å be de å legge adressen til den nye boksen inn i systemet slik at den virker når du kommer hjem.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI. Må sende en epost til kundeservice/høre med montør om det er noen mulighet for å få VPN 1963......trenger de ekstra tilkoblingene også.Spesielt Coax.
    OK. Det hadde vært interessant å høre hva du mener om denne boksen - når du får den (de finnes heldigvis i systemet).

Ved bruk av HDMI har du også noen muligheter; du kan la boksen sende ut 576p, 720p eller 1080i. Det er slett ikke sikkert at sistnevnte output er best for deg (selv om du har enn full HD-skjerm), dersom flatskjermens oppskaleringsegenskaper er bedre enn Altiboxen. Det er synd at boksen ikke har 576i eller "native" over HDMI - det hadde vært det beste.

Dersom noen fra Altibox leser denne tråden, så er oppfordringen denne:

Nå må dere snart komme opp med en ny "high-end" PVR (til erstatning for VIP 1963), som i tillegg kan sende "native" oppløsning via HDMI og som har alle utgangene til forgjengeren.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •