Altibox PVR - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man leier PVRen, akuratt som hos GET.

Og akuratt som hos GET, så låses opptakene fra kanaler man ikke har lenger.
    PVRen min tok kvelden, og jeg var akkurat bortom Viken Fiber for å hente en ny. Der snakket jeg med en veldig hyggelig teknikker, som kunne informere om at ny PVR er ventet rundt årsskiftet. Denne vil være av merket ADB, ha 6 tunere (!), betydelig raskere samt fungere som "server". Dvs at man vil kunne se innholdet fra denne på øvrige dekodere, pads, mobiltelefoner etc. I tillegg kommer de med en fjernkontroll-App. Det kommer også en ny fysisk fjernkontroll, der bl.a den irriterende "klikkelyden" blir fjernet.

Byttegebyret for denne blir kr 500. Personlig kommer jeg til å bytte til denne så snart den er på plass.

Nå ble jeg akkurat betydelig mer positiv til Altibox! Dette blir meget spennende!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vente å høre tilbakemeldingene, men 500,- er verdt det hvis den er såpass kjappere enn dagens. Det er jo tidvis ett mareritt å navigere rundt i kanaloversikten for å sette opptak.

Med den mengden opptaks muligheter så bør vel harddisken være helst 2 TB. De er jo de billigste på markedet om dagen i forhold til mb pr krone. Men er nok kun 500 GB eller 1 TB vil jeg tro.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vente å høre tilbakemeldingene, men 500,- er verdt det hvis den er såpass kjappere enn dagens. Det er jo tidvis ett mareritt å navigere rundt i kanaloversikten for å sette opptak.

Med den mengden opptaks muligheter så bør vel harddisken være helst 2 TB. De er jo de billigste på markedet om dagen i forhold til mb pr krone. Men er nok kun 500 GB eller 1 TB vil jeg tro.
    Jeg hadde ikke klart en dag til med Motorolaen deres. Jeg valgte en ADB denne gangen. Om ikke annet har den iallefall 500 GB. En ting jeg håper de får på plass i neste generasjon er en mappestruktur som støtter flere nivåer. F.eks en mappe med serier, og så de ulike seriene i egne mapper under. Og ettersom de allerede i dag leverer 500GB-PVRer, bør jo neste genereasjon iallefall være 1TB?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel heldig å har ADB boksen tror jeg. Hadde en feil, og fikk en Motorola, men leste mye dårlig om den, slik at jeg ikke byttet, og de fikk fikset feilen på min eksisterende.

Enig at de kan endre litt på mappe strukturen. Også slik at det er enklere å slette fra hovedmenyen. Jeg får ikke slettet hele mapper derifra.

Kunne også tenkt meg at de kunne greid serie opptak utover sesongene. Nå er det utrolig irriterende å alltid miste første episode av en ny sesong fordi man ikke alltid er ops på når det er sesongbytte når ting går hver dag.

Samt at man kunne sett hvilken episode det er utfra teksten på den, ikke bare dato dne ble tatt opp.

Men skulle de greid å få til alle kunders ønsker, men de greier nok å kurere kreft og aids før det skjer, samt alle sykdommer som finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ADB PVR-en siden i fjor høst. I starten var jeg helt fornøyd, men de siste månedende har det endret seg til det verre.

1) Opptak av Viasat Film HD kanaler kan en glemme. Det starter å ta opp, men opptaket er alltid 0 sekund => tomt

2) Opptak av C+ HD var aldri noe problem, men når C+ endret til CMore skjedde det noe. Ikke mulig med opptak av CMore Series HD. Og når jeg spiller av opptak fra CMore Hits/First HD versjon skjer det rare ting av og til (faktisk fra alle HD opptak).
    -> spooler jeg frem og tilbake (f.eks. for å se fort gjennom et opptak) hender det at filmen bare stopper når jeg trykker på play igjen.
    -> hopper jeg frem og tilbake (6 min frem/tilbake) stopper undertekst å fungere korrekt (ligger langt etter og "forsøker" å ta igjen filmen...)
    -> Av og til henger den bare etter spooling, og jeg må ta strøm på dekoder.

3) EPG viser bare delvis informasjon. Den skal vise PI (programinfo = navn på program) og PD (program description = beskrivelse av innhold). PI vises alltid slik det skal, men PD "kommer og går". Kan være i EPG for å se gjennom kveldens program når den plutselig stopper å vise PD på 50% av kanalene. Og det varierer på hvilke (PD kan være tilstede for plutselig å forsvinne).

Typisk er at når den starter med feil på EPG eller under avspilling, så er det bare et tidsspørsmål før den låser seg helt.

Altibox hadde en SW oppdatering i vår, og den ødela mye. Nå sier de (har sagt siden mai, bare gått 6 mnd) at ny software er på vei (hørt det før ?)
    Virker som den softwaren som de kjører nå mangler skikkelig "garbage collection" og har mye "minnetapshull". Begrunner dette med at alt virker med en gang den har bootet (strøm av og på), men så etter en stund (fra 15 min til 2 uker, alt etter hvor mye PVR funksjonen blir brukt), så begynner feilene å komme. Og da er det ikke lenge til den må rebootes.

Boks er blitt resatt fra Altibox (Lyse) 2 ganger, uten at noe er blitt rettet av det.

Andre som har tilsvarende opplevelser ? Er Motorola 1960 boksen (PVR-en) lik ?

Begynner alvorlig å se på parabol igjen.....

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel masse nytt fremover iogmed at Lyse har så smått begynt med gigabit switcher. Just you wait and c!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Kommer vel masse nytt fremover iogmed at Lyse har så smått begynt med gigabit switcher. Just you wait and c!

Er ikke boksene jeg er bekymret for, det er softwaren som Lyse utvikler på toppen av hardwaren. Det er der feilene ligger ....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Er ikke boksene jeg er bekymret for, det er softwaren som Lyse utvikler på toppen av hardwaren. Det er der feilene ligger ....
    Har du prøvd Motorola VIP 1963 - den fungerer meget bra og stabilt hos meg - Alibox/Lier fibernett
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har du prøvd Motorola VIP 1963 - den fungerer meget bra og stabilt hos meg - Alibox/Lier fibernett
    Jeg byttet sist uke fra Motorola til ADB. Så langt opplever jeg ADB-boksen som er ekstremt mye mer stabil, kjappere og ikke minst: 500 GB lagring.

Hvis boksen halter litt nå kan det sikkert være lurt å vente noen mndr med å bytte, slik at du da får den helt nye ADBen. Det kan virke som om den nye boksen til Altibox er den samme boksen som Canal Digital lanserer nå.

Jeg krysser fingrene for at de klarer å stable beina riktig nå. Altibox har holdt på i åresvis, og de leverer strengt tatt kun et produkt (TV-distribusjon). Det er jo egentlig ganske utrolig at det ikke allerede går på skinner....

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd å bytte HD i altibox-dekodere? Jeg lurer på om det er mulig i det hele tatt siden kunder bare leier sine bokser og kundesenter har direkte tilgang til hver enkel av disse.

Jeg flytter til et nytt hus og må desverre gi opp min Clarke Tech med 2 TB harddisk...:-?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med en Motorola 1963 som slettet opptak. Så fikk jeg tilsendt en ny av den typen ADB. Så plutselig kommer det en oppdatering til Motorola, som skal fjerne denne bugen. Jeg syns at Motorola muligens ble litt tregere etter oppdateringen, spesielt på spoling i opptak.

Skal sende en tilbake, hvilken bør jeg beholde? Er ADB eller Motorola å anbefale? Mener jeg også leste om en ny utgave av ADB om et par mnd, noen som vet noe om denne?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hadde problemer med en Motorola 1963 som slettet opptak. Så fikk jeg tilsendt en ny av den typen ADB. Så plutselig kommer det en oppdatering til Motorola, som skal fjerne denne bugen. Jeg syns at Motorola muligens ble litt tregere etter oppdateringen, spesielt på spoling i opptak.

Skal sende en tilbake, hvilken bør jeg beholde? Er ADB eller Motorola å anbefale? Mener jeg også leste om en ny utgave av ADB om et par mnd, noen som vet noe om denne?
    Jeg er VELDIG mye mer fornøyd med ADBen, og ville aldri byttet tilbake til Motorola (som jeg hadde tidligere). Den er veldig mye mer stabil, har 500 GB lagring, klokkedisplay og jeg opplever den som kjappere. Grensesnittet er jo likt.

Ja, Altibox har sagt at de kommer med en ny ADB med bl.a 6 (eller 8?) tunere "rundt årsskiftet". Tipper det er samme modell som Canal Digital nylig lanserte. Med vil bl.a kunne bruke den som "Master-PVR" der du kan bruke dekodere andre steder i boligen til å se opptak fra denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Någon som vet om den nya PVR'n det gick rykten om har kommit? Ser ingenting på Altibox egen hemsida...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ALDA
    Någon som vet om den nya PVR'n det gick rykten om har kommit? Ser ingenting på Altibox egen hemsida...
    Spurte de om dette, og fikk til svar at det var det ingen planer om noen ny PVR. Ikke at det betyr noe...

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Spurte de om dette, og fikk til svar at det var det ingen planer om noen ny PVR. Ikke at det betyr noe...
    De holder på å teste en har jeg hørt rykter om. Men husker ikke eksakt hva som skulle være bedre, men kan alltids se i loggen på fb hva han sa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har begynt å levere en variant av denne:
    ADB-2721WX
    Jeg husker ikke hva Altibox kaller den, muligens det var 2722 eller 2720....
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    De har begynt å levere en variant av denne:
    ADB-2721WX
    Jeg husker ikke hva Altibox kaller den, muligens det var 2722 eller 2720....
    Jeg snakket med dem for noen måneder siden, og da lovet de at denne skulle komme ved årsskiftet. Tviler på at kundeservice sitter på denne informasjonen. Altibox sprekker dog ofte på sine løfter, så jeg tar absolutt ingenting for gitt. Dette er vel samme PVRen som Canal Digital lanserte for 6 mndr siden? Det er en del interessant funksjonalitet på den, som flere dekodere, mulighet til å streame til andre dekodere i hjemmet etc. Håper også de åpner for streaming av PVR-innhold via Chill til f.eks iPad.

Men jeg må innrømme at interessen for Altibox er ekstremt svekket etter tjenester som HBO Nordic og Netflix har kommet. Jeg er spent på hvilke trekk de tar for at man fremdeles skal gidde å betale 1000 NOK/mnd for deres tjenester....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000,- i måneden er jo ekstremt mye.
    Du må vel trekke ut internetten av den prisen for å sammenligne med HBO osv, da du vel uansett trenger en nettlinje for dem...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000,- i måneden er jo ekstremt mye.
    Du må vel trekke ut internetten av den prisen for å sammenligne med HBO osv, da du vel uansett trenger en nettlinje for dem...
    Joa, det går vel ca 600 til TV/VoD-relaterte tjenester (mer før jeg fikk Netflix). For 200 kr får man jo til sammenligning både Netflix og HBO Nordic, og gullrekka kan man jo se på nrk.no:-) I tillegg slipper man jo kanskje NRK-lisensen. Da kan man jo bruke mellomlegge til å kjøpe en 3-4 BD-filmer pr mnd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e har begynt å levere en variant av denne:
    ADB-2721WX Jeg husker ikke hva Altibox kaller den, muligens det var 2722 eller 2720....
    Den nye ADB`n var ikke bra på bildegjengivelsen i det hele tatt, så jeg gikk rett tilbake til Motorola VIP 1963. Motorolaen har også en rekke inn og utganger som ADB`n ikke har.

Jeg likte bedre den forrige ADB`n. Den nye er stygg som juling ;-)

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •