Altibox PVR - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Får litt utfordringer i forhold til kabelstrekking fra hjemmesentralen og opp til tv'en.

Noen som vet hvordan det evt. funker å legge nettverkskabelen (cat5) utendørs? Tåler den norsk kulde uten at det går utover signalet?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i utgangspunktet ikke noe problem å legge en cat5 utendørs, men da bør den ligge skjult da denne ikke er UV-bestandig... vil på sikt ødelegge kabelen.
    Finns egen cat5 for utendørsbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, supert. Så dersom jeg bruker en vanlig innendørs cat5, så er det altså bare om å gjøre å skjerme den mot lys? Legge den i en kabelstrømpe eller hva det nå heter. Kulde har ikke noe å si?

Det er uansett ikke snakk om mange metrene utendørs. Men det vil sannsynligvis gjøre borring etc veldig mye enklere dersom jeg kan legge den en liten sløyfe utendørs.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok, supert. Så dersom jeg bruker en vanlig innendørs cat5, så er det altså bare om å gjøre å skjerme den mot lys? Legge den i en kabelstrømpe eller hva det nå heter. Kulde har ikke noe å si?

Det er uansett ikke snakk om mange metrene utendørs. Men det vil sannsynligvis gjøre borring etc veldig mye enklere dersom jeg kan legge den en liten sløyfe utendørs.
    Kulde har ingenting å si, selv har jeg flere kabler som går over kaldloftet uten å ha opplevd noen problemer. En strømpe som ikke slipper til sollys skulle være tilstrekkelig, evt bare male over kabelen med maling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fint. Takker.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok, fint. Takker.
    Husk det blir ikke noe "fint" med en klessnor av en kabel hengene skrått over kledning og tak. Ikke ofte jeg ser en nettverkskabel utendørs men forundrer meg ofte over kabelstrekk fra parabol :???:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Husk det blir ikke noe "fint" med en klessnor av en kabel hengene skrått over kledning og tak. Ikke ofte jeg ser en nettverkskabel utendørs men forundrer meg ofte over kabelstrekk fra parabol :???:
    Hehe. Sant nok. Det er bare snakk om en liten bit den må ligge ute, og tror jeg skal få lagt den pent, kanskje til og med klare å få skjult den oppunder kledningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig å lese en tråd der hackerkyndige(?) folk anbefaler noen å velge Altibox.

baggin, du har nå valgt den eneste TV-tilbyderen i Norge som aktivt låser deg ute fra å kunne bruke multimediasenterløsninger. Du kan nå ikke gjøre digitale opptak som du selv råder over. Det er umulig, da Altibox ikke bruker smartkort, men "pairing" mot dekoderen sin.

Du må nå betale månedlig ekstraavgift til Altibox for å få lov til å gjøre opptak av f.eks. NRK (som du allerede må betale lisens på). Disse opptakene råder du heller ikke over.

Dekoderen til Altibox har funksjonalitet på høyde med det som fantes for over 10 år siden i systemer som MythTV og andre åpne og frie løsninger (jeg tuller ikke).

Altibox er gode på ekstreme hastigheter på internett, dersom du er villig til å betale for det. De sliter med utenlandstrafikk, youtube, og latency, men slike ting synes ikke på papiret.

Til andre som leser denne tråden: Dersom du bryr deg om å ha en viss kontroll og valgfrihet i forbindelse med TV-løsningen din, f.eks å kunne velge en bedre dekoder, bruke egen mediasenter etc., så velg Telenor/CanalDigital, Get eller andre.

Altibox skiller seg ut i Norge med den strengeste DRMen, og det er uklart for meg om de har lov til å låse så mange ufrivillige kunder gjennom borettslagsavtaler.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av judhaz
    Merkelig å lese en tråd der hackerkyndige(?) folk anbefaler noen å velge Altibox.

baggin, du har nå valgt den eneste TV-tilbyderen i Norge som aktivt låser deg ute fra å kunne bruke multimediasenterløsninger. Du kan nå ikke gjøre digitale opptak som du selv råder over. Det er umulig, da Altibox ikke bruker smartkort, men "pairing" mot dekoderen sin.

Du må nå betale månedlig ekstraavgift til Altibox for å få lov til å gjøre opptak av f.eks. NRK (som du allerede må betale lisens på). Disse opptakene råder du heller ikke over.

Dekoderen til Altibox har funksjonalitet på høyde med det som fantes for over 10 år siden i systemer som MythTV og andre åpne og frie løsninger (jeg tuller ikke).

Altibox er gode på ekstreme hastigheter på internett, dersom du er villig til å betale for det. De sliter med utenlandstrafikk, youtube, og latency, men slike ting synes ikke på papiret.

Til andre som leser denne tråden: Dersom du bryr deg om å ha en viss kontroll og valgfrihet i forbindelse med TV-løsningen din, f.eks å kunne velge en bedre dekoder, bruke egen mediasenter etc., så velg Telenor/CanalDigital, Get eller andre.

Altibox skiller seg ut i Norge med den strengeste DRMen, og det er uklart for meg om de har lov til å låse så mange ufrivillige kunder gjennom borettslagsavtaler.
    Det var da voldsomt da 8)

Må bare si at jeg er meget fornøyd med Altibox sitt tilbud. Kunne nok tenke meg å velge bort noen kanaler i TV pakka, men det er det samme for alle. Mulig de er litt dyre, men de leverer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Altibox, og har i dag 5812 dekoderen deres, står I-can på den, men ADB på sidene til Altibox.

Hadde ett problem med denne og TVen min, men det har løst seg. I mellomtiden så har jeg fått en dekoder for å bytte med, en Motorola VIP 1963.

Noen som har peiling på hvilken av disse som er best?

Har 500 GB ADB i dag. På esken til Motorolaen så står det DVR-320, da er vel det en 320 versjon? Har Østfold Fibernett som leverandør, men erstatnings PVRen er merket Viken Fibernett.

Leste en annen nevnte at begge var ca like raske (trege er vel riktige ordet for tidligere GET kunder).

Nevne at problemet var borte for kundeservice, og de sa det var opp til meg å velge hvilken jeg ville beholde.

Vet ikke om det er andre her inne som har hatt samme problem som meg, at baklyset på TVen har dimmet seg ned? Dette var vist en kjent dekoderfeil hos dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tänkt att skaffa mig en dekoder nr. 2 då det bara kostar 49/månad (behöver inte opptak på den).
    Har lite problemer med kabeldragningen ner i källarstuen, så har tänkt på trådlös överföring.

Finns det produkter för detta som levererar "lossless" kvalitet på ljud och bild?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får HDMI overføring trådløst. Men alt trådløst kommer ann på lengde og vegger i mellom.

Ellers så er nok beste løsning Altibox sin egen: Altibox - TrÃ¥dløs tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du får HDMI overføring trådløst. Men alt trådløst kommer ann på lengde og vegger i mellom.

Ellers så er nok beste løsning Altibox sin egen: Altibox - TrÃ¥dløs tv

Ok, takk for info.

Den kostar visst ca. en tusenlapp i inköp. Jag börjar med nettverkskabel.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en eller annen plass at Altibox snart lanserer en NY PVR, som bl.a gjør at man kan se opptak fra dem på andre dekodere.

Noen som har hørt noe mer om når denne kommer? Samt noe mer om spec`en på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hd dekoder fra altibox i dag og skulle gjerne oppgradert til pvr. Mulig jeg er blind, men hvor på siden til altibox bestiller man en hd pvr dekoder?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først så må du huske å gå til riktig Altibox side, den som leverandøren av signalene dine har.

Vet ikke hvordan ting er med bestilling der, mest sannsynlig lettest å bare ringe dem.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ingen bestillingsfunksjon.

Bare å ringe din lokale altibox leverandør
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg leste en eller annen plass at Altibox snart lanserer en NY PVR, som bl.a gjør at man kan se opptak fra dem på andre dekodere.

Noen som har hørt noe mer om når denne kommer? Samt noe mer om spec`en på den?
    Var å byttet inn en defekt PVR 1910 i en 1963 for to ukere siden. Da sa han at det kom en oppdatering til uken, altså forrige uke. Trodde ham mente programvare oppdatering men så ikke noe til det, mulig han mente en ny PVR ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av judhaz
    Seriøst?
    Av alt negative jeg har lest om Altibox siste dager så tar denne kaka.........
    Eller mener du at du må betale en måneds avgift for å leie en HD PVR boks for å ta opp....det blir jo noe annet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man leier PVRen, akuratt som hos GET.

Og akuratt som hos GET, så låses opptakene fra kanaler man ikke har lenger.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •