Altibox PVR - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Og det er vel i grunn fåtallet som har sett Altibox vs Canal Digital side-by-side hjemme hos seg selv og fått sammenliknet de så tett..? 8)
    Og har man muligheten, så skal man være heldig om man får kjøpe to identiske tver Det får jeg neppe...

Skal prøve å få sjekket det ut teksting selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, er det han nissen på Elkjøp i Drammen du har snakket med ? Snakket med en kar der som mente man ikke kunne kjøpe større TV en 42" hvis man hadde Altibox - CD derimot.... Han kan du bare glemme - tulling.

Har hatt Altibok et par år nå og det som begrenser billedkvaliteten er det de forskjellig kanalen sender og ikke teknologien. Hadde CD før og det var ingen merkbar forskjell etter det jeg kan se.
    Ja, det er Elkjøp Drammen, så godt mulig vi snakker om samme nissefar . Han påstod at han hadde begge deler i hus og hadde sammenlignet direkte og at det var store kvalitetsforskjeller, og at han ikke "orket" å se på altibox pga så mye dårligere kvalitet. Men stoler mer på deg enn han, så den er god :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1963 er mindre i fysisk størrelse enn 1960-dekoderen og den har ikke vifte. Dermed er den også helt lydløs i drift, mens 1960 bråker både når den er på og i standby.
    Ok, høres bra ut. Hvor stor disk er det på din? Er den 500GB som Siggen sin?

Med tanke på all fram-og-tilbake-vurderingene dine ser det ut til at det er lenge til du klarer å bestemme deg.. hehe Om du allerede har fiberen lagt inn og du bruker internett derfra har du vel ikke mye å tape på å gi det et forsøk.
    Og det er vel i grunn fåtallet som har sett Altibox vs Canal Digital side-by-side hjemme hos seg selv og fått sammenliknet de så tett..? 8)
    Jeg høres sikkert ut som verdens største Mr Virrum. Hehe...ser det når jeg leser over tråden og ser alle mine spørsmål. Men fyrer unna det jeg lurer på før jeg bytter, og så er jeg ferdig med det. Da bytter jeg helt sikkert ikke tilbake igjen. Så valget er vel i bunn og grunn tatt det

Når det gjelder muligheten for tekst-tvteksting av et program du har tatt opp tviler jeg på at det går, men har ikke sjekket så skal ikke si noe sikkert (skal prøve det ut i morgen). Har mine tvil til om det fungerer hos Canal Digital også..:???:
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Skal prøve å få sjekket det ut teksting selv.
    Veldig ok om en av dere har mulighet til å sjekke dette.

Evt. om det finnes en eller annen workaround på det. Svaret på satelitt-forumet på samme spørsmålet var: "Nei det får man ikke. Sett heller på undertekst for hørselhemmede i språk menyen og bruk NRK 1 HD, da får du denne teksten automatisk." Så hos CD funker det ikke direkte, men virker som man får det til allikevel ved å gå inn i språkmeny.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Jeg har ikke overdrevent gode erfaringer med Altibox.

- Opptak begynner å hakke når disken er mellom 1/2-2/3 full, dvs jeg kan bare bruke 200/300 GB (kan sikkert slette en del, men har måtte slettet alle opptakene, da feilen var vevarende).
    - Altibox kan gjøre akkurat hva de vil, uten å si ifra på noen måte. Kanaler forsvinner plutselig, menyer endres uten forvarsel og gutta på helpdesk sletter boksen din med bakgrunn av, det er ikke så mye å gjøre. Når de legger inn ny SW så må du lage liste for programmer på nytt.
    - Kvaliteten på PL kanalene er bra, mens på de på andre HD tjenester ligger bak f.eks. CD på kvalitet. PL produserer de jo selv, så det er ikke så rart, de andre HD tjenestene henter de vel fort ned fra satelitt (fra f.eks. CD). Det er jo de mange av kabel/fiberoperatører gjør.
    - Kundeservice er ikke alltid veldig kompetente, og har opplevd at folk prøver å vitse bort problemer på meget usakelig måte. Det er ikke det kundeservice er der for.
    - Har opplevd 7-8 ganger at alle kanaler hakker og blokker, og at de ikke klarer å vise tv (skjedde selvfølgelig midt under fotballkamp). Da hadde de problemer med fiberlinjene (noe som er litt flaut når man sitter på dedikerte linjer).

Responstid og slikt er helt fint, og det er ikke mye støy fra boksen. Den kommer fort opp fra standby, men tar laaang tid å starte fra reboot. Blir spennende å se når de lanserer "Chill" selvom de nå har utsatt den noen måneder.
    Har også opplevd problem med hakking av opptak når disken begynner å bli full. I mitt tilfelle var den ca 40% full (160 GB disk). Har byttet PVR 3 ganger. Siste gangen (sist uke) fikk jeg den nye ADB versjonen. Hadde tidligere Kreatel/Motorola 1960 versjonen. ADB versjonen er som natt og dag i forhold. Betydelig bedre respons (fart) og raskere boks. I tillegg var disken på 500 GB. Skal bli morsomt å se om hakkingen begynner ved 40-50% full disk, men håper det er løst nå. Men den gamle PVR'en (1960) må du i alle fall unngå for enhver pris.

Når det gjelder kundeservice har jeg opplevd den som høflig, men ikke alltid like oppegående. Men kompetansen i Stavanger har vært grei nok.

/Øystein

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok, høres bra ut. Hvor stor disk er det på din? Er den 500GB som Siggen sin?

Veldig ok om en av dere har mulighet til å sjekke dette.
    Da har jeg testet angående opptak av teksting...Trommevirvel..! Til min store overraskelse har Altiboxen tatt opp tekst-tv samtidig som tvprogrammet, altså fungerer tekstingen fra side 777 som NRK bruker. Jeg sjekket på Beat for beat som går fredagskvelder ca klokken 20.00 og som allerede står på serieopptak her i huset..
    Tekst-tv viste klokken 20.06, tekstingen var på plass og det var bare "gamle" nyheter å lese..
    :-D

1963dekoderen jeg har, og som jeg hentet ut på min lokale Expertbutikk (da de samarbeider med Altibox), er på 320gb. Som jeg nevnt tidligere er det nok plass for meg og mitt bruk- Jeg sletter uansett opptaket etter å ha sett det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet angående opptak av teksting...Trommevirvel..! Til min store overraskelse har Altiboxen tatt opp tekst-tv samtidig som tvprogrammet, altså fungerer tekstingen fra side 777 som NRK bruker. Jeg sjekket på Beat for beat som går fredagskvelder ca klokken 20.00 og som allerede står på serieopptak her i huset..
    Tekst-tv viste klokken 20.06, tekstingen var på plass og det var bare "gamle" nyheter å lese..
    :-D
    Super research . Takker og bukker for hjelpen. At den tar opp tekst-tv'en og/eller teletext er glimrende og vil bli satt pris på i heimen.

Jmf din forrige kommentar om at det nok er lenge til jeg får bestemt meg...."trommevirvel"...nå har jeg faktisk bestemt meg :wink: . Har sagt opp mitt CD-abonnement og hopper over i Altibox-båten over jul jeg opså. La oss håpe den flyter pent og rolig...

1963dekoderen jeg har, og som jeg hentet ut på min lokale Expertbutikk (da de samarbeider med Altibox), er på 320gb. Som jeg vevnt tidligere er det nok plass for meg og mitt bruk- Jeg sletter uansett opptaket etter å ha sett det.
    Du har sikkert rett i at det nok holder. Men "holder og holder" fru Blom. Når det tross alt virker som det er en 500GB tilgjengelig, så vil jeg prøve å få tak i denne fra børjan av. Det er tross alt nesten 50% mer lagringskapasitet...og mye vil ha mer og fanden vil ha fler...:-)

Siggen har en slik en på 500GB. Er dette en ADB, Siggen? Samme sier Hermansen. Han sin er ADB.

Den nye ADB som Canal Digital har kommet med er jo 500GB. Samme boks/hardware da sikkert.

Siggen/Hermansen: Hvilken leverandør er det dere er kunde hos?

Jeg har ringt min lokale tilbyder. De sier de ikke har hørt om noen PVR med 500GB. Alt de kan tilby er 320. Dette gjelder både Motorola og ADB.

Så tenkte jeg at jeg fikk ringe til "kilden" og sjekke med de, så jeg ringte Lyse og snakket med kundeservice for Altibox der. Meget hyggelig dame som gikk inn på deres interne skriv og info, som hun sa, for å finne ut av dette. Tok de ikke ut fra hodet og hun brukte tid for å lete frem info til meg. Konklusjonen var at hun ikke hadde noe info liggende hun heller, på at det finnes 500GB-varianter tilgjengelig. Den helt nyeste Motorola 1963 skal visst ha 360GB nå, mens ADB har 320GB.

Så hun stilte seg litt undrende til dette, selv om hun heller ikke utelukket at det kunne finnes lokale tilbydere som hadde fått tak i noen nye versjoner. Det eneste hun kunne tenke seg om var da at noen lokale leverandører kunne ha fått tak i svært nye tunere (som de ikke hadde "offisiell" info om). Man kunne finne ut av hvor nye de var ved å sammenlikne Mac-nummere på de.

Finnes det da en måte å få has på en slik 500GB PVR, når ikke engang din lokale tilbyder vet om den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har sikkert rett i at det nok holder. Men "holder og holder" fru Blom. Når det tross alt virker som det er en 500GB tilgjengelig, så vil jeg prøve å få tak i denne fra børjan av. Det er tross alt nesten 50% mer lagringskapasitet...og mye vil ha mer og fanden vil ha fler...:-)

Siggen har en slik en på 500GB. Er dette en ADB, Siggen? Samme sier Hermansen. Han sin er ADB.

Den nye ADB som Canal Digital har kommet med er jo 500GB. Samme boks/hardware da sikkert.

Siggen/Hermansen: Hvilken leverandør er det dere er kunde hos?

Jeg har ringt min lokale tilbyder. De sier de ikke har hørt om noen PVR med 500GB. Alt de kan tilby er 320. Dette gjelder både Motorola og ADB.

Så tenkte jeg at jeg fikk ringe til "kilden" og sjekke med de, så jeg ringte Lyse og snakket med kundeservice for Altibox der. Meget hyggelig dame som gikk inn på deres interne skriv og info, som hun sa, for å finne ut av dette. Tok de ikke ut fra hodet og hun brukte tid for å lete frem info til meg. Konklusjonen var at hun ikke hadde noe info liggende hun heller, på at det finnes 500GB-varianter tilgjengelig. Den helt nyeste Motorola 1963 skal visst ha 360GB nå, mens ADB har 320GB.

Så hun stilte seg litt undrende til dette, selv om hun heller ikke utelukket at det kunne finnes lokale tilbydere som hadde fått tak i noen nye versjoner. Det eneste hun kunne tenke seg om var da at noen lokale leverandører kunne ha fått tak i svært nye tunere (som de ikke hadde "offisiell" info om). Man kunne finne ut av hvor nye de var ved å sammenlikne Mac-nummere på de.

Finnes det da en måte å få has på en slik 500GB PVR, når ikke engang din lokale tilbyder vet om den?
    Min ADB boks er levert av Østfold Fibernett, og har hatt den i over ett år. Svigers har Motorola 1963 og den har også 500GB. Alle bokser levert ut av Skagerak Fibernett har 500GB pr dd og det har de hatt en stund.
    Som jeg sa har overgangen gått i stillhet og tipper de du pratet med ikke har fått det med seg. Dra til dit lokale kontor å prøv å sett opp boksen før du tar den med deg. Tror du og tydeligvis leverandøren din kommer til å bli overrasket.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super research . Takker og bukker for hjelpen. At den tar opp tekst-tv'en og/eller teletext er glimrende og vil bli satt pris på i heimen.

Jmf din forrige kommentar om at det nok er lenge til jeg får bestemt meg...."trommevirvel"...nå har jeg faktisk bestemt meg :wink: . Har sagt opp mitt CD-abonnement og hopper over i Altibox-båten over jul jeg opså. La oss håpe den flyter pent og rolig...

Da må jeg få GRATULERE med et klokt og godt valg Og om du får tak i en boks på 500gb så er jo det bare topp! Lykke til 8-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super research . Takker og bukker for hjelpen. At den tar opp tekst-tv'en og/eller teletext er glimrende og vil bli satt pris på i heimen....

...PVR med 500GB.

Klarer meg greit med 148GB... skjelden jeg har nådd taket. Det du ikke får sett i løpet av noen dager får du aldri sett....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg få GRATULERE med et klokt og godt valg Og om du får tak i en boks på 500gb så er jo det bare topp! Lykke til 8-)
    Takker 8) , og takk for god hjelp underveis.
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Klarer meg greit med 148GB... skjelden jeg har nådd taket. Det du ikke får sett i løpet av noen dager får du aldri sett....
    Yupp. Blir vel sikkert slik for meg også i de alle fleste tilfeller. Men i og med at denne skal brukes av flere i husstanden, så blir det "aldri" for mye plass :???: Så prøver å få tak i den på 500 hvis det går.
    Sitat Opprinnelig postet av Siggen01
    Min ADB boks er levert av Østfold Fibernett, og har hatt den i over ett år. Svigers har Motorola 1963 og den har også 500GB. Alle bokser levert ut av Skagerak Fibernett har 500GB pr dd og det har de hatt en stund.
    Som jeg sa har overgangen gått i stillhet og tipper de du pratet med ikke har fått det med seg. Dra til dit lokale kontor å prøv å sett opp boksen før du tar den med deg. Tror du og tydeligvis leverandøren din kommer til å bli overrasket.
    Ok, fint. Du har sikkert rett i dette....at de nye leveransene har kommet med 500GB, uten at support er informert om dette alle steder. Finner ut av dette når jeg henter boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ADB boks er levert av Østfold Fibernett, og har hatt den i over ett år. Svigers har Motorola 1963 og den har også 500GB.
    Har du forresten merket deg noen stor forskjell på disse i praktisk bruk, ADB vs 1963? Kjappere kanalskift, EPG, tilkoblingsmuligheter, stabilitetet, støy eller whatever?

I det hele tatt noe som tilsier at man bør be om den ene fremfor den når man tross alt har et valg? Evt. andre som har praktisk erfaring med begge?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten merket deg noen stor forskjell på disse i praktisk bruk, ADB vs 1963? Kjappere kanalskift, EPG, tilkoblingsmuligheter, stabilitetet, støy eller whatever?

I det hele tatt noe som tilsier at man bør be om den ene fremfor den når man tross alt har et valg? Evt. andre som har praktisk erfaring med begge?
    Begge oppleves som like rask, og en betydelig oppgradering fra Motorola 1960 som jeg hadde tidligere. Ellers oppleves de som like med tanke på tilkoblingsmuligheter og brukergrensesnitt. Hadde jeg skulle valgt dekoder nå hadde jeg valgt Motorola da den i mine øyne er penere å se på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge oppleves som like rask, og en betydelig oppgradering fra Motorola 1960 som jeg hadde tidligere. Ellers oppleves de som like med tanke på tilkoblingsmuligheter og brukergrensesnitt. Hadde jeg skulle valgt dekoder nå hadde jeg valgt Motorola da den i mine øyne er penere å se på
    Ja, slik jeg har sett de på bilder, så har du nok rett i det . Motorola er penere. Men ADB har display som viser kanalnummer, klokka og slikt som man er vant til. Noe Motorola ikke har. Stemmer ikke det?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at Motorola verken ikke viser klokke eller kanalnummer, kun et lite grønt lys som indikerer at boksen er på.
    Men hva skal man egentlig med en lysende klokke på dekoderen? Og hvilken man kanal man ser på ser man jo likevel på skjermen.. :-? Nei, minst mulig lys og forstyrrelser fra dekoderen takk!

Motorola 1963 har også touchdisplay (!) på framsiden av dekoderen! (Om du skulle rote vekk fjernkontrollen en dag..)8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at Motorola verken ikke viser klokke eller kanalnummer, kun et lite grønt lys som indikerer at boksen er på.
    Men hva skal man egentlig med en lysende klokke på dekoderen? Og hvilken man kanal man ser på ser man jo likevel på skjermen.. :-? Nei, minst mulig lys og forstyrrelser fra dekoderen takk!

Motorola 1963 har også touchdisplay (!) på framsiden av dekoderen! (Om du skulle rote vekk fjernkontrollen en dag..)8)
    Nei, hva skal man egentlig med dette på dekoderen.... . Enig. Takk for tips. Da blir det nok en Motorola.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder litt fortsatt liv i tråden jeg .

Inne på satelitt-forumet er det en del snakk om en tuners mulighet for passthrough av signalet. Slik at man kan la TV'en ta seg av oppskalering av bilde etc.

Jeg har en meget bra tv (Pio KRP-500), så tipper tv'en vil kunne gjøre en god del bedre jobb enn hva altibox-tuneren vil kunne gjøre.

Noen som vet hvordan dette funker på disse pvr'ene til altibox?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inne på satelitt-forumet er det en del snakk om en tuners mulighet for passthrough av signalet. Slik at man kan la TV'en ta seg av oppskalering av bilde etc.

Jeg har en meget bra tv (Pio KRP-500), så tipper tv'en vil kunne gjøre en god del bedre jobb enn hva altibox-tuneren vil kunne gjøre.

Noen som vet hvordan dette funker på disse pvr'ene til altibox?
    Inne på noe jeg ikke kan noe med, så jeg burde kanskje holde kjeft

Uansett, slik jeg har det går signalene fra ADB dekoder og inn i en Pioneer SC - LX72 som jeg tror konverterer bilden best mulig før de sendes videre til TV.
    Jeg trodde det var slik at det du måtte bruke til å oppskalere bilder gjør det beste av det som måtte komme inn før det sendes videre til TV/PJ?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne på noe jeg ikke kan noe med, så jeg burde kanskje holde kjeft

Uansett, slik jeg har det går signalene fra ADB dekoder og inn i en Pioneer SC - LX72 som jeg tror konverterer bilden best mulig før de sendes videre til TV.
    Jeg trodde det var slik at det du måtte bruke til å oppskalere bilder gjør det beste av det som måtte komme inn før det sendes videre til TV/PJ?
    Det finnes mange forskjellige metoder for både skalering og deinterlacing av bilder/video. Hvilken metode som brukes er nok i stor grad avhengig av hvor kraftig hardware de ulike boksene har. Derfor kan det godt være at for noen er det TVen som gjør dette best, mens for andre er det kanskje receiver eller digital-boks.

En viktig faktor for bildekvalitet er at skalering og deinterlacing bare gjøres en gang, eller ikke i det hele tatt i kjeden fra kilde til TV/PJ. Veldig mange TVer kjører med overscan som default og i så fall vil du få skalering selv om signalet inn er det samme som oppløsningen på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg egentlig minimalt greie på selv også. Løsningen blir kanskje å kukkelure seg frem litt på egenhånd og se hva som gir best bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg egentlig minimalt greie på selv også. Løsningen blir kanskje å kukkelure seg frem litt på egenhånd og se hva som gir best bilde.
    Du får oppdatere posten med hva du finner ut når den tid kommer!

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •