Altibox PVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 150

Tråd: Altibox PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Ja det jeg prøver å forklare de også, men er en ny kundebehandler hver gang man er i kontakt med de. Det ene kan mindre enn den andre :P
    Ingen ingeniører som sitter på ett kundesenter, og de som sitter der må kunne mye av alt.

Stikk på kontoret til Østfold Fibernett å bytt dekoder. Er meget kompetente folk på teknisk avdeling i Fredrikstad. Der finner du hjelp.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei..

Noen som vet åpningstidene der da?

Er vel andre åpningstider enn vanlig kundesenter vel.

Altibox - Kontakt oss
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk, optiske kabler kan ryke hvis det har vært mye tøy og bøy på dem. Prøv en billig og ny kabel først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Okei..

Noen som vet åpningstidene der da?

Er vel andre åpningstider enn vanlig kundesenter vel.
    0800 - 1600

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Siggen01
    Ingen ingeniører som sitter på ett kundesenter, og de som sitter der må kunne mye av alt.
    kan være heldig å møte på en ingeniør hvis du når 2.-linje. Er alltid en veldig bratt kurve opp til 2. og 3.-linje.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    kan være heldig å møte på en ingeniør hvis du når 2.-linje. Er alltid en veldig bratt kurve opp til 2. og 3.-linje.
    Du har helt rett, men er vell sjeldent at man treffer de. Saker blir som regel eskalert dit. Går man til de lokale Altibox kontorene rundt om i landet treffer man som regel en blanding av 3. og "4". - Linje og man får hurtig hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Gonigogo, Siggen01 og Mr Jetta for mange gode svar. Beklager at jeg ikke har fått svart innimellom.

(Siggen01 – Jeg har allerede internett gjennom fiber/altibox, og er meget fornøyd med det. Hare bare ikke hoppet over til altibox tv. Har beholdt parabolen (frem til nå?) )

Kabel:
    Tar en sjekk på pris når jeg evt. kjøper. Men tror jeg da sikkert kan satse på Cat5 i første omgang. Det er snakk om et kabelstrekk på bare omtrent 6 meter, og vil være lett å bytte dersom jeg senere skulle ønske dette.

Vedrørende støy:
    Det er fra denne testen på Din Side jeg har dette fra:
    HD PVR: Altibox' to HD-PVR bokser testet - DinSide Bolig

Testen er bare et år gammel. Under overskriften ”Hvorfor må det bråke sånn?” litt ned på siden, står det om støynivået som journalisten synes er irriterende, spesielt på ADB-boksen.

Men tingen er kanskje da å sørge for at man får en Motorola tuner da.

Størrelse disk:
    Siggen01 – Lier Fibernett (min leverandør) leverer med 320GB disk står det på sidene deres. Mulig de henger litt etter alle andre. Har sendt dem en mail for å høre.

Admin opptak:
    Høres ut som er enkelt, oversiktlig og greit. Det er bra.

Kanaler:
    Vedrørende kanaler, skulle jeg gjerne hatt History Channel, samt at Travel Channel burde ha vært i basispakken, men man kan vel ikke forlange alt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    (Siggen01 – Jeg har allerede internett gjennom fiber/altibox, og er meget fornøyd med det. Hare bare ikke hoppet over til altibox tv. Har beholdt parabolen (frem til nå?) )

Vedrørende støy:
    Det er fra denne testen på Din Side jeg har dette fra:
    HD PVR: Altibox' to HD-PVR bokser testet - DinSide Bolig

Testen er bare et år gammel. Under overskriften ”Hvorfor må det bråke sånn?” litt ned på siden, står det om støynivået som journalisten synes er irriterende, spesielt på ADB-boksen.

Men tingen er kanskje da å sørge for at man får en Motorola tuner da.

Størrelse disk:
    Siggen01 – Lier Fibernett (min leverandør) leverer med 320GB disk står det på sidene deres. Mulig de henger litt etter alle andre. Har sendt dem en mail for å høre.
    Parabolen blir jo ett alle tiders fulebad på terrassen

Jeg har ADB hjemme i dag og sitter 3 meter fra den. Aldri hørt ett pip fra den, har en Timecapsul i samme reol, den hører jeg surre innimellom. Hadde en 1960 fra Motorola, den lagde litt lyd til tider. Forsøkt 1963 til motorola og var fornøyd med den, men fikk den aldri til å funger med min Harmony One.

Om de skriver 320 GB er nok det gammel informasjon. Tviler på at de har dekodere på lager fra 2010. Det at de gikk over fra 320 til 500 på PVR boksen kan nesten omtales som en hemmelighet, så mye mulig du treffer på ansatte i Altibox systemet som ikke har fått det med seg..

Lykke til med valget ditt. Du blir nok fornøyd uansett hva du velger!

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ADB hjemme i dag og sitter 3 meter fra den. Aldri hørt ett pip fra den, har en Timecapsul i samme reol, den hører jeg surre innimellom. Hadde en 1960 fra Motorola, den lagde litt lyd til tider. Forsøkt 1963 til motorola og var fornøyd med den, men fikk den aldri til å funger med min Harmony One.
    Når det gjelder Motorola 1963 PVR hadde jeg også litt problemer med denne opp mot min Harmony One i starten. MEN etter å tatt kontakt meed Jørgen@harmony, Produsent rep., her igjennom avforum løste det problemet seg. Han logget seg inn på mitt konto-oppsett i Logitech programmvaren og la inn en ny enhet/komponent som ikke kommer opp for oss brukere når vi taster inn komponentnummeret. Jeg oppdaterte min Harmony One og vips så var det helt go! :-D

Sitat fra mailkorrespondansen med Jørgen@harmony, september 2010:

"Motorola VIP-1963 er en problem enhet.
    ...
    For å gjøre det vanskligere så er fjernkontroll protokollen vanskelig for Harmony fjernkontrollen å lære.
    ...
    Siste versjon fra Motorola som ble sendt over til Altiboks i April er helt forskjellig fra versjonene fra tidligere. Vi jobber med en måte som vi kan identifisere hvilken versjon man har og legger inn basert på det.

Harmony Support"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke overdrevent gode erfaringer med Altibox.

- Opptak begynner å hakke når disken er mellom 1/2-2/3 full, dvs jeg kan bare bruke 200/300 GB (kan sikkert slette en del, men har måtte slettet alle opptakene, da feilen var vevarende).
    - Altibox kan gjøre akkurat hva de vil, uten å si ifra på noen måte. Kanaler forsvinner plutselig, menyer endres uten forvarsel og gutta på helpdesk sletter boksen din med bakgrunn av, det er ikke så mye å gjøre. Når de legger inn ny SW så må du lage liste for programmer på nytt.
    - Kvaliteten på PL kanalene er bra, mens på de på andre HD tjenester ligger bak f.eks. CD på kvalitet. PL produserer de jo selv, så det er ikke så rart, de andre HD tjenestene henter de vel fort ned fra satelitt (fra f.eks. CD). Det er jo de mange av kabel/fiberoperatører gjør.
    - Kundeservice er ikke alltid veldig kompetente, og har opplevd at folk prøver å vitse bort problemer på meget usakelig måte. Det er ikke det kundeservice er der for.
    - Har opplevd 7-8 ganger at alle kanaler hakker og blokker, og at de ikke klarer å vise tv (skjedde selvfølgelig midt under fotballkamp). Da hadde de problemer med fiberlinjene (noe som er litt flaut når man sitter på dedikerte linjer).

Responstid og slikt er helt fint, og det er ikke mye støy fra boksen. Den kommer fort opp fra standby, men tar laaang tid å starte fra reboot. Blir spennende å se når de lanserer "Chill" selvom de nå har utsatt den noen måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de skriver 320 GB er nok det gammel informasjon. Tviler på at de har dekodere på lager fra 2010. Det at de gikk over fra 320 til 500 på PVR boksen kan nesten omtales som en hemmelighet, så mye mulig du treffer på ansatte i Altibox systemet som ikke har fått det med seg..
    Har vært på et par mailer med kundeservice i dag, og de sier gjentatte ganger og hardnakket at diskplassen på deres nye 1963 Motorola er på 320GB, og at det såvidt de vet ikke er noen større disk rundt hjørnet.

Da jeg sa at jeg hadde hørt noe annet på diverse forum, og at de fleste andre leverandører opererer med 500 GB, så svarte de følgende:

"Det eneste jeg kan tenke som kan være årsak er at andre partnere hos Altibox bruker andre merker. Vi har dekoder av type Motorola 1963 som er den nyeste vi har, også har vi en type ADB, men den har også 320 GB disk. Uansett, det er det vi kan tilby pr. i dag."

Så gudene vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Jeg har ikke overdrevent gode erfaringer med Altibox.

- Opptak begynner å hakke når disken er mellom 1/2-2/3 full, dvs jeg kan bare bruke 200/300 GB (kan sikkert slette en del, men har måtte slettet alle opptakene, da feilen var vevarende).
    - Altibox kan gjøre akkurat hva de vil, uten å si ifra på noen måte. Kanaler forsvinner plutselig, menyer endres uten forvarsel og gutta på helpdesk sletter boksen din med bakgrunn av, det er ikke så mye å gjøre. Når de legger inn ny SW så må du lage liste for programmer på nytt.
    - Kvaliteten på PL kanalene er bra, mens på de på andre HD tjenester ligger bak f.eks. CD på kvalitet. PL produserer de jo selv, så det er ikke så rart, de andre HD tjenestene henter de vel fort ned fra satelitt (fra f.eks. CD). Det er jo de mange av kabel/fiberoperatører gjør.
    - Kundeservice er ikke alltid veldig kompetente, og har opplevd at folk prøver å vitse bort problemer på meget usakelig måte. Det er ikke det kundeservice er der for.
    - Har opplevd 7-8 ganger at alle kanaler hakker og blokker, og at de ikke klarer å vise tv (skjedde selvfølgelig midt under fotballkamp). Da hadde de problemer med fiberlinjene (noe som er litt flaut når man sitter på dedikerte linjer).

Responstid og slikt er helt fint, og det er ikke mye støy fra boksen. Den kommer fort opp fra standby, men tar laaang tid å starte fra reboot. Blir spennende å se når de lanserer "Chill" selvom de nå har utsatt den noen måneder.
    Her var det litt nyanserte erfaringer som gjør at jeg blir i tvil igjen...hehe.

Det du skriver om kvalitet på HD-kanaler generelt, er nettopp hva jeg også har hørt, og som jeg spurte om i første innlegget her. Jeg har hørt at bildekvaliteten på Altibox og da spesielt HD er dårligere enn CD, dersom man sammenligner side-by-side.

Er det noen her inne som har prøvd og sammenliknet dette direkte, som kan avkrefte eller bekrefte min mistanke? Jeg er ikke så teknisk at jeg evt. vet hva grunnen kan være, men sending med lavere bitrate kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på et par mailer med kundeservice i dag, og de sier gjentatte ganger og hardnakket at diskplassen på deres nye 1963 Motorola er på 320GB, og at det såvidt de vet ikke er noen større disk rundt hjørnet.

Da jeg sa at jeg hadde hørt noe annet på diverse forum, og at de fleste andre leverandører opererer med 500 GB, så svarte de følgende:

"Det eneste jeg kan tenke som kan være årsak er at andre partnere hos Altibox bruker andre merker. Vi har dekoder av type Motorola 1963 som er den nyeste vi har, også har vi en type ADB, men den har også 320 GB disk. Uansett, det er det vi kan tilby pr. i dag."

Så gudene vet.
    Brukerveiledningen hos altibox ligger her: http://www.altibox.no/c/document_lib...&groupId=10327

Ser du nederst på førstesiden, ser du at den dekker tre forskjellige bokser: 2 stk fra motorola, og en fra ADB. Det er nok slik at det selges forskjellige bokser hos de forskjellige underleverandørene hos altibox (antakelser)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerveiledningen hos altibox ligger her: http://www.altibox.no/c/document_lib...&groupId=10327

Ser du nederst på førstesiden, ser du at den dekker tre forskjellige bokser: 2 stk fra motorola, og en fra ADB. Det er nok slik at det selges forskjellige bokser hos de forskjellige underleverandørene hos altibox (antakelser)
    Ja, ser det. Men 1960 er vel den gamle modellen av 1963 bare? Så 1960 hadde helt sikkert ikke større disk.

Ser at du har ADB, Siggen. Men da må evt. ADB ha levert to versjoner av denne PVR'en da, og at noen leverandører sitter med en gammel ADB m/320, mens andre har en ny ADB nå med 500, som blant annet du har? Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det litt nyanserte erfaringer som gjør at jeg blir i tvil igjen...hehe.

Det du skriver om kvalitet på HD-kanaler generelt, er nettopp hva jeg også har hørt, og som jeg spurte om i første innlegget her. Jeg har hørt at bildekvaliteten på Altibox og da spesielt HD er dårligere enn CD, dersom man sammenligner side-by-side.

Er det noen her inne som har prøvd og sammenliknet dette direkte, som kan avkrefte eller bekrefte min mistanke? Jeg er ikke så teknisk at jeg evt. vet hva grunnen kan være, men sending med lavere bitrate kanskje?
    Basert på dette hentet fra FAQen på altibox sine sider:

Hvorfor faller tv-sendingen ut når jeg ser på etniske kanaler?

Etniske tv-kanaler sperrer noen tv-programmer som sendes på tv-kanalen på grunn av begrensninger i visningsrettighetene til tv-programmene. Dette kan for eksempel gjelde tv-programmer som kanalene ikke har rettigheter til å sende utenfor opphavslandets grenser. Signalet fra satelitten som tas ned vil da være blokkert, og på tv-kanalen vil det kun vises en sort skjerm. Dette vil være et problem som gjelder hos alle leverandører som henter signaler via satellitt. Vi beklager ulempen dette medfører for våre kunder, men det er dessverre ikke noe vi har mulighet til å endre.

Så henter nok Altibox sine signaler som regel fra satelitt. Canal+ HD f.eks. får de neppe hentet fra noen andre enn CD, dermed må de typisk hente signalet fra satelitt og prosessere det (demodelere, formatere og mulig rekode) for å få det på sin fiberløsning med ønsket bitrate. Hvis man gjør noe med et signal som allerede er kodet for distribusjon, så er det sannsynlig at bildekvaliteten forverres noen hakk. Dette gjelder vel fort for Viasat sine tjenester også (som bare går på Viasat), og andre eventuelle HD tjenester som Discovery o.l. Om NRK og TV2, som sender fra Norge, hentes direkte eller via satelitt, er jeg usikker på.

Når det gjelder side-by-side kvalitetstesting av tvkanaler, er jeg usikekr på om det blir "riktig" da du sjelden får to helt identiske tver. Jeg har sett på begge, men ikke fått sett det side-by-side med to forskjellige monitorer (får neppe lov til det i stua :-o )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder side-by-side kvalitetstesting av tvkanaler, er jeg usikekr på om det blir "riktig" da du sjelden får to helt identiske tver. Jeg har sett på begge, men ikke fått sett det side-by-side med to forskjellige monitorer (får neppe lov til det i stua :-o )
    Siden du har sett på begge og har sett at HD på Altibox er dårligere enn på CD - hva ser du det på? Er det blassere farger eller annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har sett på begge og har sett at HD på Altibox er dårligere enn på CD - hva ser du det på? Er det blassere farger eller annet?
    Personlig synes jeg CD sine bilder har vært litt skarpere enn Altibox, der Altibox har hatt noen antydninger til blocking og blurring. Men subjektivt smak er selvfølgelig veldig personlig. Dette vil også veldig avhengig av hva du ser på. Det kan fort hende at du vil synes det helt motsatte av meg.. Når det gjelder PL tjenestene har det vært det motsatte. Det jeg har sett av altibox har vært bedre enn CD, i tillegg til at Altibox viser alle kampene(med flere kanaler), mens CD kun har 3 TV2PL kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg CD sine bilder har vært litt skarpere enn Altibox, der Altibox har hatt noen antydninger til blocking og blurring. Men subjektivt smak er selvfølgelig veldig personlig. Dette vil også veldig avhengig av hva du ser på. Det kan fort hende at du vil synes det helt motsatte av meg.. Når det gjelder PL tjenestene har det vært det motsatte. Det jeg har sett av altibox har vært bedre enn CD, i tillegg til at Altibox viser alle kampene(med flere kanaler), mens CD kun har 3 TV2PL kanaler.
    Ok, skjønner. Jeg har liksom ikke mulighet til å sammenlikne dette direkte selv, så må spørre litt. Snakket med en selger på Elkjøp om dette, men det er vel kanskje et par år siden. Han påstod at HD-kvalitet hos Altibox ikke var noe bedre enn vanlig SD-kvalitet på de beste SD-kanalene til CD (som NRK1 og TV2). Men han var kanskje ikke helt habil i og med at de selger CD.

Nytt litt konkret spørsmål om Altibox PVR:
    - Når man tar opp et norskspråklig program fra f.eks TV2 eller NRK (f.eks Nytt På Nytt), får man da "med seg" tekst-tv muligheten for undertekster, som man har tilgjengelig dersom man ser programmet live? (Undertekster er på side 222 på TV2 og 777 på NRK). Dvs. kan man få norske undertekster på norsk tale, på et opptak? Har en i huset som er litt avhengig av denne muligheten pga nedsatt hørsel.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner. Jeg har liksom ikke mulighet til å sammenlikne dette direkte selv, så må spørre litt. Snakket med en selger på Elkjøp om dette, men det er vel kanskje et par år siden. Han påstod at HD-kvalitet hos Altibox ikke var noe bedre enn vanlig SD-kvalitet på de beste SD-kanalene til CD (som NRK1 og TV2). Men han var kanskje ikke helt habil i og med at de selger CD.

Nytt litt konkret spørsmål om Altibox PVR:
    - Når man tar opp et norskspråklig program fra f.eks TV2 eller NRK (f.eks Nytt På Nytt), får man da "med seg" tekst-tv muligheten for undertekster, som man har tilgjengelig dersom man ser programmet live? (Undertekster er på side 222 på TV2 og 777 på NRK). Dvs. kan man få norske undertekster på norsk tale, på et opptak? Har en i huset som er litt avhengig av denne muligheten pga nedsatt hørsel.
    Vel, er det han nissen på Elkjøp i Drammen du har snakket med ? Snakket med en kar der som mente man ikke kunne kjøpe større TV en 42" hvis man hadde Altibox - CD derimot.... Han kan du bare glemme - tulling.

Har hatt Altibok et par år nå og det som begrenser billedkvaliteten er det de forskjellig kanalen sender og ikke teknologien. Hadde CD før og det var ingen merkbar forskjell etter det jeg kan se.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser det. Men 1960 er vel den gamle modellen av 1963 bare? Så 1960 hadde helt sikkert ikke større disk.

Ser at du har ADB, Siggen. Men da må evt. ADB ha levert to versjoner av denne PVR'en da, og at noen leverandører sitter med en gammel ADB m/320, mens andre har en ny ADB nå med 500, som blant annet du har? Eller?
    1963 er mindre i fysisk størrelse enn 1960-dekoderen og den har ikke vifte. Dermed er den også helt lydløs i drift, mens 1960 bråker både når den er på og i standby.

Med tanke på all fram-og-tilbake-vurderingene dine ser det ut til at det er lenge til du klarer å bestemme deg.. hehe Om du allerede har fiberen lagt inn og du bruker internett derfra har du vel ikke mye å tape på å gi det et forsøk.
    Og det er vel i grunn fåtallet som har sett Altibox vs Canal Digital side-by-side hjemme hos seg selv og fått sammenliknet de så tett..? 8)

Når det gjelder muligheten for tekst-tvteksting av et program du har tatt opp tviler jeg på at det går, men har ikke sjekket så skal ikke si noe sikkert (skal prøve det ut i morgen). Har mine tvil til om det fungerer hos Canal Digital også..:???:

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •