Forslag til løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til løsning?

Dette er sikkert postet på helt feil plass, men grunnen til at jeg skriver her i utgangspunktet er at jeg ikke forstår noe av dette!

Disse elektriske gadgetsene til ymse bruk er ikke min greie, det er mannen min som fikser dette her hjemme. Jeg kan riktignok bruke det vi har og er ganske god på montering, men nykjøp? Not so much... Da er min ydmyke bønn om at noen av dere kan gi meg noen gode råd på veien nå som det nærmer seg farsdag og jul og ting skal være litt hemmelig!

Saken er at jeg vil ordne TV på soverommet. Det hadde vært supert med en lett flatskjerm på mindre enn 39 cm i høyden. Kvalitet og lyd er ikke et viktig kriterie, det har vi på TV-rommet. Så var det mottak, vi har RiksTV, uteantenne, dårlig signal og forsterker, ikke uttak på soverommet (hva tenkte vi på????) og kabel er mulig, men slett ikke ønskelig. Det er uttak i naborommet, men den må pasere to døråpninger og dørstokken er for lav til å feste i og for ikke snakke om renhold og rett og slett stygghet.

Jeg trenger altså forslag til liten TV, gjerne med mottaker. Ellers får jeg vel en billig en fra RiksTV kanskje? Og en holdbar løsning på signalmottak. Har sett på trådløse, men ser at artiklene er fra 5-7 år siden og håper kanskje at noe har skjedd siden da? Og bordantennene krever vel bra signal? Og vi har jo allerede forsterker på UHF antennen. ( ???? sånn gammel en, sånn som vi fikk den gangen TV Norge kom, vet dere...)

Som dere skjønner blir jeg et lett bytte for ivrige selgere på Lefdal og håper dere kan nedverdige dere til å hjelpe meg. For altså: hvem er vel bedre å spørre?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å trekke kabel med å borre igjennom veggen, og legge kabelen bakom listen. Det er relativt lett å skjule.

Skal være en del tver som har innebygget "cam" modul. Mener det er en slik du trenger.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke på andre siden av veggen bare, ser du. Naborom, ja. Men skal jeg gjennom vegg blir det ca fire meter inkl et hjørne og de to dørene.

Ingen med gode tråløserfaringer?

Lurer på å låne meg en antenne og prøve, er det da noe som anbefales?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Hva med å borre deg ut av huset, legge kabelen dit den skal å så borre seg inn igjenn? Da blir det minst mulig kabel innomhus. Dog ikke den aller beste løsningen siden det ikke er snakk i 20-30m, men det går i nød

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fru Potethode
    Det er ikke på andre siden av veggen bare, ser du. Naborom, ja. Men skal jeg gjennom vegg blir det ca fire meter inkl et hjørne og de to dørene.

Ingen med gode tråløserfaringer?

Lurer på å låne meg en antenne og prøve, er det da noe som anbefales?
    Greie trådløse løsninger eksisterer, men det koster. Slingbox er et alternativ, men du blir avhengig av en pc eller en annen form for nettverksmottaker på soverommet, så det er neppe løsningen for alle. Har ikke erfaring med disse boxene selv.

Legger ved noen linker så kan du se på det selv.
    Komplett.no - SLINGMEDIA Slingbox SOLO
    Komplett.no - Slingbox PRO-HD
    Slingbox.com - Watch Your TV Anywhere

Når alt kommer til alt vil nok egen antenne være det enkleste, hvis du i det heletatt får nok signal, og legge kabel fra et rom til et annet det billigste. Kabelen kan også legges over takplater om det er et loft over...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom på Lefdal og han snakket om en Philips-sak som sender signal trådløst begge veier fra mottaker og tv, slik at du kan ta med fjernkontrollen dit du skal se. Selgeren mente kvaliteten skulle være bra iom kort avstand og kun trevegger. Han anslo pris til ca 800,- Er han inne på noe her?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fru Potethode
    Var innom på Lefdal og han snakket om en Philips-sak som sender signal trådløst begge veier fra mottaker og tv, slik at du kan ta med fjernkontrollen dit du skal se. Selgeren mente kvaliteten skulle være bra iom kort avstand og kun trevegger. Han anslo pris til ca 800,- Er han inne på noe her?
    De Philips greiene har jeg testa, og må si at annet enn å sende signalene fra fj.kontrollen så er de ubrukelige. Masse sprak og støy, t.o.m kun gjennom en lett vegg og under en meter i mellom. Mulig du har bedre hell enn meg, men jeg kan overhodet ikke anbefale de...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådlaus HDMI

Trådlaus HDMI er vel den beste løysinga når det gjelder bildekvalitet.
    Har prøvd ulike billig typer som kun sender analogt video signal, men dei har i enkelte tilfeller forstyrra trådlaus nettverk. Er og veldig følsomt for støy fra andre elektriske produkter.
    Koster litt men det er kanskje verdt det.
    Fann ein test fra vg som og forklarer litt om korleis det fungerer.

Test: Trådløse HDMI-systemer - VG Nett om Lyd- og bildetester

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, hva skjedde?

Hmmm, sikkert andre enn meg som er spente på hva som skjedde... (?).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan det gikk? Det gikk slett ikke...

Lånte meg tre forskjellige bordantenner, blant annet en supersak som brukes i båter og som skulle kunne ta inn selv de mest ydmyke signal med forsterker. Mulig det, men Grundig dekoderen vår fant ingenting.

Den Philipsgreia ga ganske bra lyd, men bildemessig var den ubrukelig.

Så trakk jeg opp en kabel og gjorde den mest mulig usynlig. Fungerte helt til guttungen sjanglet seg på do midt på natten og snublet i den. Det er jo ikke dørstokker i nye hus!!!!

Løsningen her blir å legge pengene i en mer komfortabel sofa på loftstua... ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •