Get HD PVR og Slingbox Pro-HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get HD PVR og Slingbox Pro-HD

Hei,

Jeg har Get HD PVR og akkurat kjøpt meg Slingbox.

Da jeg åpnet slingboxen så jeg at det ikke var noen HDMI inngang, men tenkte at det ikke ville være noe problem å bruke komponent ut fra Get sin PVR.

Etter mange forsøk med forskjellige kombinasjoner av instillinger og kabler viser det seg at jeg ikke klarer å få HD signaler ut av Get HD PVR sin komponentutgang.

Jeg ringer til Get og forklarer problemet mitt og at jeg er teknisk. Først gir de meg instruksjoner om at jeg må stille på instillinger, når jeg spør hvilke - finner de ikke instillingen(e) selv.

Deretter prøver de å si at det ikke går an å sende HD signal ut fra komponentkabel, hvorpå jeg svarer at 1. det står i manualen deres at dere støtter HD via komponent (øverst på side 64), og 2. det er fult mulig med HD via komponent kabel.

Supportjenta forhører seg for tredje eller fjerde gang og spør meg deretter om jeg har "komponent til komponent" eller "komponent til HDMI". Jeg svarer komponent til komponent, og da mener de at det er derfor jeg ikke får HD signaler via komponent. Get HD PVR "Støtter bare HD signaler ut fra komponent, om komponentkabelen har HDMI i andre enden".

Skuffet takker jeg for god service og tenker at jeg må skaffe en komponent til hdmi kabel dagen etter (i dag).

Nå har surfet rundt på nettet og funnet få hdmi til komponent kabler. Samtidig kom jeg til å tenke på at HDMI er digitale signaler, i motsetning til komponent's analoge signaler.

Jeg tenkte at i steden for komponent fra get til komponent på slingboxen, tenkte jeg å prøve hdmi (ut fra PVR) til komponent (inn til slingbox), men jeg har ikke funnet noen norske nettsider som har en hdmi til komponent kabel.

Er det ikke veldig rart at Get krever at du har en kabel som omtrent er umulig å oppdrive i Norge?

Er det noe jeg har oversett? Har dere noen råd?

Bør jeg klage til Get?

På forhånd takk for råd og tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter runde nummer 3 med GET har jeg fått et bedre svar.

Det står i manualen at HDMI og Komponent skal støtte HD signaler, det er feil! - De har gjort en oppgradering uten å endre manualen.

Grunnen til at HD Dekodere fra GET IKKE støtter HD signaler ut fra Kompontent kabelen er at de nå tilbyr filmleie. Dette har med kopirettigheter og lignende å gjøre.

Jeg vurderer derfor å kjøpe denne:

hdmi to rgb

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RAH
    Etter runde nummer 3 med GET har jeg fått et bedre svar.

Det står i manualen at HDMI og Komponent skal støtte HD signaler, det er feil! - De har gjort en oppgradering uten å endre manualen.

Grunnen til at HD Dekodere fra GET IKKE støtter HD signaler ut fra Kompontent kabelen er at de nå tilbyr filmleie. Dette har med kopirettigheter og lignende å gjøre.

hdmi to rgb
    Det nevnes 60Hz . For at den skal fungere så må du forsikre deg om følgende:

1. At den HDCP kopibeskyttelse (som sannsynligvis
    GET benytter pga. filmleie).
    2. At den støtter 1080i og 720p 50Hz

Det er trolig i strid med HDCP lisensen å gi ut analoge HD signaler når HDMI er kopibeskyttet av HDCP.

CD (parabol) har også fjernet analog HD utgang etter at de startet med filmleie.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RAH

hdmi to rgb
    Som Bobben1 sier i innlegget over så vil du sannsynligvis få HDCP problemer.

I følge spec. så er den converteren du lurer på ikke HDCP complient.

Der står da også hvis du leser det røde:

IF YOU TRY TO RECORD WITH THIS CONVERTER YOUWON'T GET A PICTURE! THIS PRODUCT IS NOT SOLD FOR THE UNAUTHORIZED RECORDING OFCOPYRIGHTED WORKS INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, UNAUTHORIZED RECORDING FROMPRERECORDED COPYRIGHTED MOVIES.

Så og si alle kilder som har HDMI utgang har HDCP (High Definition Content Protection) og vil dermed kun fungere mot mottakere som også har HDCP.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •