Antennesignalforsterker med tre utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Antennesignalforsterker med tre utganger

Hei,
    Jeg er på utkikk etter en signalforsterker for tv-antenne. Aller helst skulle jeg gjerne hatt en med én inngang og tre utganger, så jeg ikke hadde behøvd å bruke en splitter.

Er det noen på forumet som vet hvor man kan få tak i en slik forsterker? Dersom forsterkere med tre utganger ikke finnes eller er veldig dyre, har noen en vanlig forsterker å anbefale?

Jeg har forstått det slik at en forsterker der man selv kan stille signalstyrken er nyttig. Stemmer det at signalet bør ligge mellom 60 og 80 db inn til tv-en?

Forsterkeren skal monteres under tak utendørs, så den bør være robust. Finnes det monteringsbokser man kan plassere disse inne i for å skjerme dem for snø og regn?

All hjelp mottas med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet du hvor mye signal antennen gir ut? Hva slags kontakter skal du bruke? Hvor lange er kablene? Hvilken type er kablene? Kan være greit å vite for å beregne nettet.

Husforsterkere koster vel rundt 5-6-700. Alt ettersom hvilken du skal ha. Det er ikke noe problem å få tak i noen som har forskjellig antall utganger. Eller så kan du montere en fordeler bak en enkel utgang.

Koblingsbokser får du i alle mulig dimensjoner og ip-grader. Bare sørg for at den er stor nok til å holde bøyeradiusen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •